Zdravím,
Zná někdo E36 v edici Avus.. můžete mi to nějak přiblížit? Předpokládám, že jsou všechny v Avusblau metle
Jde mi o to jaké silentbloky na přední rameno dát. Podle ETK je tam excentr z M3 3.0, jinak prý mají běžnej M-technik podvozek. To ale znamená, že pak mají díky tomu excentru /31129064875/ jinačí geo než e36ky..
Avus Edition nejsou jen mordré Avusblau. Ten název Avus je od německého okruhu Avus.
Název barvy Avus blau metalic je taky odvozen od jména okruhu stejně jako třeba Estoril blau metalic je podle okruhu v Estorilu (Portugalsko) ...
Tady jsem sehnal to, co měla Avus Edition jiné (byly to jen 318iS a 325i) :
318is/325i Coupé "Avus", Paket-Schl.-Nr. 766
Modell-Schlüssel-Nummer BE 51, BF 31
Fahrwerk:
• M Sportfahrwerk mit Tieferlegung
• LM-Räder 2-teiIig, M Kreuzspeiche (weitmaschig) geschraubt mit Schmiedestern, 7,5Jx17 mit Bereifung 235/40 ZR 17 (Reserverad Stahl 7Jx15 mit Reifen 205/60)
Exterieur:
• M Aerodynamikpaket (Front-/Heckschürze, Seitenschweller)
• Auspuffendrohre mit Chromblenden poliert
• Türgriffe mit "BMW Motorsport"-Einprägung
• Seitenstoßleiste mit BMW Motorsport International-Logo
• Frontscheibe mit Grünkeil
• Außenspiegel beheizt, inkl. Fahrertürschloss und Scheiben-waschdüsen
• Nebelscheinwerfer (318is)
• Lackierungen analog SA 715, d.h. alpinweiß, hellrot, cosmosschwarz-met., arktissilber-met., calypsorot-met, bostongrün-met., mauritiusblau-met., zusätzlich schwarz
Interieur:
• BMW Sportsitze
• Stoff Flachgewebe in 2 Serienfarben (anthrazit, grau), SA Stoff-/Lederkombination in 3 Serienfarben (anthrazit, türkis, klassischrot), SA Leder Montana in 3 Serienfarben (schwarz, hellgrau, kiassischrot), Sonder-SA "Millpoint" anthrazit/rot (Schl.-Nr. 0616)
• Dachhimmel schwarz inkl. A-/C-Säule und Kantenschutz
• Sport-Lederlenkrad II mit Airbag, Schaltbalg und Handbremsgriff/-balg Leder schwarz
• Einstiegsleisten mit BMW Motorsport International-Logo
• Plakette an Blende über Handschuhkasten mit BMW Motorsport International-Logo
Fatal Design píše:Avus Edition nejsou jen mordré Avusblau. Ten název Avus je od německého okruhu Avus.
Aha to je zajímavý. Dík za info. Ještě řeším, jaký tam byly ramena, popř. uložení tlumičů (serie vs. M3) protože mi to s tou geometrí neštymuje.. Ale vypadá to, že ramena dle etk: 31129064875 jsou jiný M3 S50 a o něco dražší. Měli by potom být jinak ohnutý co prý byly na M3 3.0 a tím třeba vyrovnají tu excentrickou díru. Jinak si to vysvětlit nedovedu. Na těch obrázkách to nepoznáš.
Rozdil v ramenech obyc a M3 3,0 je pouze v krajnim cepu. Obycejna E36 jej ma ulozenej v gume (komfotnejsi) a M3 (obe dve) je maji natvrdo jako E30 (sportovnejsi). Pri osazeni excentrickych silacu z M3 3,0 posunes kolo lehce dopredu a dovnitr. Tim se ti lehce zmeni odklon (zmensi se Acko) a zvetsi se zaklon tlumice. Bez zasahu do geometrie se ti zmensi sbihavost. Tu ti doladi na geometrii.
Pri pouziti horniho ulozeni z M3 3,0 zaklon tlumice jeste zvetsis. Rizeni je pak presnejsi, rychleji se vraci volant do stredove polohy. Jinej tvar ramen ma M3 3,2. Tam nahradily excentricky silace centrickyma, lehce zahnuly rameno a udelali horni ulozeni s vetsim zaklonenim.
Tot moje poznatky
Aha, dik. Akorát tu sbíhavost ti to zvětší když se kola udělají "do šipky", ne?
..tak abych to shrnul, uložení tlumičů je tam seriový poněvadž ETK se o Avus edition nezmiňuje a to ani u M3kových.
Je tam normál rameno s excentr. siláčem.
Potom jde sbíhavost dohnat naladěním geometrie.
Trochu jsem pobrouzdal po netu a myslím, že se mi rozvítilo
AVUS (německá zkratka) - Automobilová dopravní a zkušební dráha: http://cs.wikipedia.org/wiki/AVUS
Když se podíváte na fotky, byla to celkem psycho dlouhá a klopená závodní trať. Pokud M3ky byly laďený na Nurburgu a jestli tohle nebyl jen marketing, nastavení AVUS etidion proběhlo zde a je pro rovné a přímé úseky čemuž odpovídá i ta změna geometrie.
Viz. Francis: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 2&start=30
"Vyosené silentbloky z M3 3.0 zvětší záklon rejdového čepu = auto je stabilnější v přímé jízdě."
ja daval excetry a na geosku jsem s tim nejel.Auto se chovalo po vymene stejne co se tyce zataceni tak jsem se an to "vykvaknul"......... nejsem odbornik,ale nepocituju nic negativniho bez geosky.
Paavo píše:ja daval excetry a na geosku jsem s tim nejel.Auto se chovalo po vymene stejne co se tyce zataceni tak jsem se an to "vykvaknul"......... nejsem odbornik,ale nepocituju nic negativniho bez geosky.
To pocítíš až na sjetých gumách, nebo tě to hodí bokem na mokru ... uvidíme