Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna uložení kardanu+hardy spojka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi,chtěl bych vyměnit hardy spojku a to ložisko v tom držáku jak je na kardanu.O hardy spojce jsem tady něco četl, ale o tom ložisku jsem nic nenašel, tak bych Vás chtěl poprosit o nějaké rady k výměně toho ložiska.Koupil jsem celý sestavený komplet držák,ložisko a kolem je nějaká guma nebo co.Ještě se chci zeptat, protože asi bude muset kardan dolů, tak musím nějak označit původní polohu kardanu?Díky moc
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

když vyměníš hardynu a aji středový uložení dej celej kardan dolů , hardyna tam neni co radit pří výměně... tři šrouby povolit , a tři pak utáhnout :D rozpojíš kardan , podivej se esi máš poznačenou polohu kardanu , jsou tam dvě takový bílý tečky naproti sobě ... středový uložení přelisovat , svěrák se k tomu hodí určitě ;) každopádně je to jištěný segrovkou tak ju nezapoměň vytahnout než do toho začneš mlátit :D pak dostanečně dlouhej ořech nebo kulatinu a najebat tam lozisko zpět :) a kardan vrátit :) da se to udělat i s výfukem na autě ;) nic víc k tomu snad ani není co říct :) ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

U 2.8 a 2.5 musí jít výfuk dolů bezpodmínečně... Ale ty máš myslím Z3 tam nevím jak to je, i když to bude asi dosti podobné...
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od PavelJandak »

no uvidim, co na mě bude čekat, až sundám ty krycí plechy.Abych řekl pravdu, tak tam budu nahlížet poprvé, takže zatim trochu strach :), ale jinak díky moc
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

xSAFA píše:U 2.8 a 2.5 musí jít výfuk dolů bezpodmínečně... Ale ty máš myslím Z3 tam nevím jak to je, i když to bude asi dosti podobné...
ja teda na trice , i na e36 325i sundaval kardan i s výfukem teda :idea: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od PavelJandak »

teď jsem ještě koukal v knize jak na to pro E36 a tam se ještě řeší, nějaké předepínání ložiska a podle toho co tam píšou, tak jsou asi 2 druhy kardanu.Jeden s přírubou kloubu a druhý s předním křížovým kloubem.Doufám, že to v té knize popisujou moc složitě :(
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kloub ma M3 , ty mas Kříž ... neřeš :) až to uvidíš tak to pochopíš jak to funguje :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od PavelJandak »

ok,tak snad je to jenom složitě napsaný a bude to v pohodě.Díky moc
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PavelJandak »

Tak kardan je venku.Abych řekl pravdu, tak největší problém bylo povolit šrouby u diferenciálu a pak vytáhnout kardan ven, protože jsem výfuk dělil pouze na půl, ale pak jsem zjistil, že ten kardan jezdí na drážkovaný hřídely, tak jsem s tou jednou půlkou prostě vyjel ven a bylo hotovo, tak jsem snad nic neudělal špatně.Četl jsem, že se vyplatí koupit díl č.2 zde:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ11&mospid=48077&btnr=26_0105&hg=26&fg=10&lang=cs , když už je to venku,Jen se zeptám, to je ten kousek tý gumy?Mám ho totiž prasklý.Mám ho vyndat nějakym šroubovák nebo se musí nějak šetrně?Ještě se zeptám na zpětné složení kardanu.Na těch 2 půlkách jsou bílé tečky, které byly naproti sobě, když je dám zase naproti sobě, tak už se o nic nemusim starat?Díky moc
Odpovědět