
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vadné čidlo kliky, chyba v zapalovani
tak dneska se problem objevil v cele sve krase a mohu s klidem rict, ze vstriky jsou OK.Takze mne ceka pokus-omylem kontrola elektriky,RJ a dále diagnostika (doufam, ze ted uz neco objevi)."Nejlepsi" by bylo, kdyby to opravdu bylo cidlo kliky, jak tu vsichni riakate od zacatku a diagnostika by jej neohlasila 

kabely ke vstřiku nebo i k cívce, může to být i +/-
diagnostika by měla umět vyhodnotit zkratovaný/rozpojený ovládání vstřiku/cívky
taky by mohla vyhodnotit misfire, ale nevím jestli to umí
v live datech by měla lambda na 4-6. válci ukazovat chudší směs
Ještě taková blbost
:
Když odpojíš vstřiky 1-5 a zkusíš startovat na 6. válec
a ucítíš z výfuku benzín, tak bude příčina pravděpodobně v zapalování
diagnostika by měla umět vyhodnotit zkratovaný/rozpojený ovládání vstřiku/cívky
taky by mohla vyhodnotit misfire, ale nevím jestli to umí
v live datech by měla lambda na 4-6. válci ukazovat chudší směs
Ještě taková blbost

Když odpojíš vstřiky 1-5 a zkusíš startovat na 6. válec
a ucítíš z výfuku benzín, tak bude příčina pravděpodobně v zapalování
vim, ze jsme to tu jiz probirali, ale presto mi to neda.Mohl by mi nekdo vysvetlit na jakem principu funguje cidlo kliky a zda je mozne, aby jeho polovicni funkcnost mela za pricinu nepaleni 6. valce?Na diagnostice jsme zjistili jeho vadu + zavadu na zapalovani na 6. valci.Na zapalovani je natuty OK civka ,svicka.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Měl jsem před časem problém s 5. válcem- nepálil. Pro proměření všech pinů k cívkam byl zkrat na 5-tém válci- (tam, kdem měla být fáze, tak to pískalo s kostrou, na ostatních válcích to nebylo). Po odpojení řídící jednotky tam nebyl. Po výměně ř.j. bylo po problému. Jo a řídídí jednotka se hřála na zadním rohu. Tak, jestli ti to pomůže.
Paavo:
Pokud diagnostika vyhodila chybu čidla kliky a nebylo to díky nějakýmu zkušebnímu odpojování, tak bych to čidlo rovnou vyměnil
Nyní k té funkci čidla kliky (mám v sobě přes litr vína, tak snad nebudu blábolit):
Účel:
- je to v podstatě s váhou vzduchu (nebo čidla klapky plynu) alfa-omega většiny informací řídící jednotce,
dle něj si vypočítává rychlost motoru a přesnou polohu klikové hřídele (tudíž i všech válců).
- má vliv především na časování zapálení a vstříknutí paliva, případně na to, že vyhodnotí, že při zapálení válce byla vykonána práce.
- Dá se to přirovnat takto:
Považuj čidlo kliky za ručičkový hodiny a sebe za ř.j.,
pak máš za úkol ve 4 hodiny zapálit válec 1 nebo 6,
v 8 hodin zapálit válec 2 nebo 5,
ve 12 hodin zapálit válec 3 nebo 4.
Jelikož den má 24 hodin a cyklus jednoho válce je 720 stupňů (dvě otáčky), tak musíš zjistit jestli je am nebo pm - koukneš se z vokna , tu samou informaci dává pro ř.j. čidlo vačky.
Vlastnosti:
- díky jeho disfunkci nejde motor většinou ani nastartovat
- pokud je čidlo polo-špatné, tak motor jde nepravidelně (vynechávání), ale je to náhodné (žádný konkrétní válec)
Typy:
- pokud nepočítám kontaktní voloviny, tak jsou v postatě dva, oba fungují na principu změny intenzity magnetického pole:
1. hallův snímač
- jedná se prostě o polovodičovou součástku, která (po zesílení) dodává prakticky logický signál (0 nebo 1) o konstantním napětí(5V).
2. indukční snímač
- funguje na principu elektromagnetické indukce (jako transformátor),
zde je nutný podotknout, že velikost a strmost indukovanýho napětí (0 až x-set V)je úměrná RPM motoru a řídící jednotka si proto musí tyto hodnoty přepočítávat aby získala skutečnou hodnotu polohy (okamžitého úhlu) klikové hřídele
Závady (obojí se ale může měnit mezi jednotlivýmy stavy s teplotou):
1. typ:
a) normální funkce
b) žádný signál
c) rušení (jako když posloucháš morseovku a je v tom škrčení)
2. typ
a) normální funkce
b) žádný signál
c) slabý signál(mezi závitový zkrat)
U obou typů může nastat k nestabilním jevům díky oslabení magnetickýho pole, (většinou větší mezera mezi čidlem a "ozubeným" kolem nebo zaneřáděný to kolo)
Také mohou být obě dvě vůči ř.j. zkratovány nebo přerušeny, ale tohle ř.j. většinou pozná a vyhodí chybu.
K tvé závadě:
Pokud vím, tak na našich BMW se používá čidlo 2. typu
a poloha klikovky je synchronizována vynechaným zubem na řemenici.
Je možný, že čidlo dává tak slabej signál, že to sice funguje, ale od synchronizačního bodu se díky rozhozeným vnitřním hodinám integruje chyba a u posledního válce je tak velká, že dojde ke špatnýmu/vynechanýmu zapálení
Nicméně by tato chyba musela být v součinnosti se špatným signálem od čidla vačky, jelikož signál z kliky je platný vždy pro dva válce(sání/expanze, komprese/výfuk)
a to je celkem nepravděpodobný (špatná ř.j. a čidlo vačky).
Sečteno a podtrženo:
Pokud vynechává konkrétní válec, tak to chybou čidla kliky nebude.
Pokud diagnostika vyhodila chybu čidla kliky a nebylo to díky nějakýmu zkušebnímu odpojování, tak bych to čidlo rovnou vyměnil
Nyní k té funkci čidla kliky (mám v sobě přes litr vína, tak snad nebudu blábolit):
Účel:
- je to v podstatě s váhou vzduchu (nebo čidla klapky plynu) alfa-omega většiny informací řídící jednotce,
dle něj si vypočítává rychlost motoru a přesnou polohu klikové hřídele (tudíž i všech válců).
- má vliv především na časování zapálení a vstříknutí paliva, případně na to, že vyhodnotí, že při zapálení válce byla vykonána práce.
- Dá se to přirovnat takto:
Považuj čidlo kliky za ručičkový hodiny a sebe za ř.j.,
pak máš za úkol ve 4 hodiny zapálit válec 1 nebo 6,
v 8 hodin zapálit válec 2 nebo 5,
ve 12 hodin zapálit válec 3 nebo 4.
Jelikož den má 24 hodin a cyklus jednoho válce je 720 stupňů (dvě otáčky), tak musíš zjistit jestli je am nebo pm - koukneš se z vokna , tu samou informaci dává pro ř.j. čidlo vačky.
Vlastnosti:
- díky jeho disfunkci nejde motor většinou ani nastartovat
- pokud je čidlo polo-špatné, tak motor jde nepravidelně (vynechávání), ale je to náhodné (žádný konkrétní válec)
Typy:
- pokud nepočítám kontaktní voloviny, tak jsou v postatě dva, oba fungují na principu změny intenzity magnetického pole:
1. hallův snímač
- jedná se prostě o polovodičovou součástku, která (po zesílení) dodává prakticky logický signál (0 nebo 1) o konstantním napětí(5V).
2. indukční snímač
- funguje na principu elektromagnetické indukce (jako transformátor),
zde je nutný podotknout, že velikost a strmost indukovanýho napětí (0 až x-set V)je úměrná RPM motoru a řídící jednotka si proto musí tyto hodnoty přepočítávat aby získala skutečnou hodnotu polohy (okamžitého úhlu) klikové hřídele
Závady (obojí se ale může měnit mezi jednotlivýmy stavy s teplotou):
1. typ:
a) normální funkce
b) žádný signál
c) rušení (jako když posloucháš morseovku a je v tom škrčení)
2. typ
a) normální funkce
b) žádný signál
c) slabý signál(mezi závitový zkrat)
U obou typů může nastat k nestabilním jevům díky oslabení magnetickýho pole, (většinou větší mezera mezi čidlem a "ozubeným" kolem nebo zaneřáděný to kolo)
Také mohou být obě dvě vůči ř.j. zkratovány nebo přerušeny, ale tohle ř.j. většinou pozná a vyhodí chybu.
K tvé závadě:
Pokud vím, tak na našich BMW se používá čidlo 2. typu
a poloha klikovky je synchronizována vynechaným zubem na řemenici.
Je možný, že čidlo dává tak slabej signál, že to sice funguje, ale od synchronizačního bodu se díky rozhozeným vnitřním hodinám integruje chyba a u posledního válce je tak velká, že dojde ke špatnýmu/vynechanýmu zapálení
Nicméně by tato chyba musela být v součinnosti se špatným signálem od čidla vačky, jelikož signál z kliky je platný vždy pro dva válce(sání/expanze, komprese/výfuk)
a to je celkem nepravděpodobný (špatná ř.j. a čidlo vačky).
Sečteno a podtrženo:
Pokud vynechává konkrétní válec, tak to chybou čidla kliky nebude.
ono to po pravde probihalo tak, ze se napojilo auto a zahlasilo to pouze chybu zapalovani na 6. valci.Pak se pres diagnostiku smazala chyba, nahodil motor, kterej pak zacal silene houpat nekam az ke 3000ot od volnobehu a postupne zdechnul.Nasledne byla zase nactena pamet zavad, kde se jiz objevila chyba cidla kliky.
jj peru, vis...... ono je to hodne srcovka a jen tak kvuli 2000,- to nehodim ze skaly,byt je s tim jebani.Zejtra jedu na diagnostiku s novou jednotkou, se kterou to i tak sem tam blbne(ale potrebuji vyloucit cidlo kliky, zda se objevi i na teto jednotce).Jiz jsem s rozumem v koncich, jak to obevi cidlo kliky, tak jej koupim a zkusim si ponechat starou jednotku a uvidime.
jak zjistit spatne čidlo kliky
http://www.youtube.com/watch?v=6ws8EVQ6NjE

tadyten chlapek je taky svelej ... aneb proc nas ty opravy v domacich podminkach vyjdou draz
) http://www.youtube.com/watch?v=gOXIyrZwTG4
