Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 320d - 120kW nebo 130kW?
Ahoj všem,
celé fórum jsem se snažil prohledat ale toto téma jsem zde nenašel..
Uvažuji o koupi E91 320dA. V roce 2007 se zvýšil výkon ze 120kW na 130kW. Jel něl někdo v obou motorech a může porovnat? Je mezi nimi velký rozdíl a má smysl hledat jen novější 130kW? Nebo to jede "stejně"??
Díky. Tomáš.
celé fórum jsem se snažil prohledat ale toto téma jsem zde nenašel..
Uvažuji o koupi E91 320dA. V roce 2007 se zvýšil výkon ze 120kW na 130kW. Jel něl někdo v obou motorech a může porovnat? Je mezi nimi velký rozdíl a má smysl hledat jen novější 130kW? Nebo to jede "stejně"??
Díky. Tomáš.
myslim ze hlavnim prinosem novejsi verze je nizsi spotreba cca. o litr, tu nekdo psal...thomas píše:Ahoj všem,
celé fórum jsem se snažil prohledat ale toto téma jsem zde nenašel..
Uvažuji o koupi E91 320dA. V roce 2007 se zvýšil výkon ze 120kW na 130kW. Jel něl někdo v obou motorech a může porovnat? Je mezi nimi velký rozdíl a má smysl hledat jen novější 130kW? Nebo to jede "stejně"??
Díky. Tomáš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
120kW verze sem měl jen jako náhradní vozidlo a je v tom nepatrný rozdíl, ale ne tolik abych se tomu autu vyhýbal. Spotřebu neposoudím(krátká doba), celkový projev mi přišel krapec hrubší. Kde byl větší rozdíl byl posilovač řízení, předface měl jiný posilovač tuším pouze hydraulický, ale nechci lhát a jednak zacházení při parkování bylo dost těžší, ale v jízdě byl podle mně jistější a díky tomu jsem měl větší pocit řízení v autě a lepší zpětná vazba od kol(Teď jsem ale plně spokojen, trošku bych mohl mít za jízdy tužší, ale ve městě se neutrápím a beru to jako rozumný kompromis) Dále mám ve 130kW verzi funkci Auto start stop. Věřím, že může ušetřit nějaké deci nafty při mém nájezdu kolem 3 tis/měsíc ale občas bych ho vypnul trvale.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
TO:thomas
10kW rozdil nepoznas, staci kdyz mas tezsi kola, vic nepotrebnych kramu v aute a je ti celych 10kW k nicem. i kdyz samotny ten motor by mel byt lehci.
ja mam starsi verzi a byl bych tedy mnohem radsi za novou, uz jenom kvuli tomu zahrivani motoru ze je rychlejsi, vsechno min trpi.
ted dojizdim 30km (dnes prvne-nastehoval sem se) do prace a rano proste u takhle ucinnych motoru trva nez se to zahreje(ale pracuju na tom jak to zlepsit)
10kW rozdil nepoznas, staci kdyz mas tezsi kola, vic nepotrebnych kramu v aute a je ti celych 10kW k nicem. i kdyz samotny ten motor by mel byt lehci.
ja mam starsi verzi a byl bych tedy mnohem radsi za novou, uz jenom kvuli tomu zahrivani motoru ze je rychlejsi, vsechno min trpi.
ted dojizdim 30km (dnes prvne-nastehoval sem se) do prace a rano proste u takhle ucinnych motoru trva nez se to zahreje(ale pracuju na tom jak to zlepsit)
thomas píše: Jak dlouho trvá než se to zahřeje?
bez teplomeru chladici kapaliny se to tezko odhaduje, o tom si toho muzes dost precist

jinak za me:
vyhoda 130kW: novy hlinikovy motor, trochu vyssi vykon (v praxi asi fakt vetsinou nepoznas, ale staci, ze to vis

nevyhoda 130kW: efficient dynamics v serii (start/stop, rekuperace, el./hydr. posilovac, etc.) - podle me opruz, ktery nevyvazi par usporenych deci u spotreby. jinak ale uz sam ten motor asi bude o neco uspornejsi i bez tohoto systemu
Mam 130 kW e91, zatim spokojen, spotreba 6,0 l/100km, dlouhodoba pres zimu do ted, cca 50%mesto / 25 mimo / 25 dalnice
Takze u ojetin bych asi vybiral podle stavu a 120 vs. 130kW nijak zvlast neresil
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
já jezdím za 6.2 ať je léto nebo zima. Jak bylo psáno, bez teploměru se těžko odhaduje nějaké zahřátí motoru, ale v zimě dávám autu tak 15 minut když mrzne teď odhaduji že doba zahřátí je kolem 5-10 minut cca. Pálím to dost od boku ty časy, mám to spíš podle úseků co znám a hlavně mám pocit že motor jinak zní i se jinak projevuje, v zimě už pak celkem topí i do interiéru takže jsou to moje odhady... Dá se s tím jezdit ale nezávislým topením bych v zimě nepohrdnul
Selix: Co dál ještě obsahuje efficient dynamics? Nevím nějak co si pod tím pojmem etc mám v autě ještě představit, nestraš
Tak zrovna to co popisuješ ty lamely jsou vlastně taky součástí efficient dynamics.
P.S: Je to sice trošku mimo a je to nehorázný ranec, ale v neposlední řadě, kdybys chtěl udělat oficiální upgrade výkonu tak BMW nabízí Performance kit za nehorázných 45 tis (cena bez montáže) a ten se dodává právě jenom pro 130kW verze a měl by dohodit nějakých 15kW pokud se nepletu (ale i víc udělá kdejaký čiptjůner, otázkou zůstává jak)

Selix: Co dál ještě obsahuje efficient dynamics? Nevím nějak co si pod tím pojmem etc mám v autě ještě představit, nestraš

P.S: Je to sice trošku mimo a je to nehorázný ranec, ale v neposlední řadě, kdybys chtěl udělat oficiální upgrade výkonu tak BMW nabízí Performance kit za nehorázných 45 tis (cena bez montáže) a ten se dodává právě jenom pro 130kW verze a měl by dohodit nějakých 15kW pokud se nepletu (ale i víc udělá kdejaký čiptjůner, otázkou zůstává jak)
for Selix: no chtěl bych koupit tak za +- 350tis+DPH, určitě to budu řešit z Německa, za ty peníze LCI určitě nebude... Spíš jsem právě řešil že se za to dá už koupit 130kW verze, tak jsem chtěl vědět jestli je mezi těmi motory takový rozdíl že bych oželel třeba nějakou výbavu abych se do toho vlezl..
mike-ee píše:Selix: Co dál ještě obsahuje efficient dynamics? Nevím nějak co si pod tím pojmem etc mám v autě ještě představit, nestrašTak zrovna to co popisuješ ty lamely jsou vlastně taky součástí efficient dynamics.
na to zasadni jsem si asi vzpomel, nebyl jsem si jisty temi lamelami, pak je tam nejaky inteligentni alternator, odolnejsi starter, a nesmim zapomenout na indikatory spravneho okamziku razeni
Selix píše:RomanSvach: nedavno jsem s vsiml, ze pred chladicem mam lamely, ktere se asi otviraji a zaviraji podle teploty chladici kapaliny, mas to i ty u 120kW verze?
Ty lamely jsou součástí Efficent Dynamics, snižuje to Cx, rychleji zahřeje motor po startu.
Inteligentní alternátor už byl zmíněný - připína jen pokud brzdíš motorem nebo šlapeš brzdu.
Dál tam uváděli pneumatiky s nižším valivým odporem
