Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

320i vs 325i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od icecold »

před pár měsici jsem si koupil 320i M50 VANOS, nechál jsem si projit VIN a vše sedělo a bylo ok. Jediny co jsem neprojel bylo číslo a typ motoru, kde vlastně přišla krize s evidenci.
Problém je v tom že mám motor 206 S2 (VANOS), na štítku mám psáno 206 S2, ale ve velkým TP mám 206 S1 (BezVANoS) což mi přijde jako blbost pač rok výroby auta je 1994.
tohle už jaksi neřeším... zatím mě to žíly netrhá :lol:
btw: řešil jsem to už na foru http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0

Jde zas o to, že na evidenčce , při zjišťování typu motoru na bloku se nenášlo žádný číslo typ atp..bylo to projetý flexou...Tak mi připadá trochu blbost aby někdo měnil 2,0 za 2,0 a frezoval tomu typ na bloku.
Při rozdělávání ŘJ na mě vyblaflo tohle:
Obrázek
Dle čísel je to 2.0 to vím, ale proč na ŘJ někdo psál propiskou 325i? :D navíc jednotku předemnou už někdo rozebíral, jsou na ní viditelné známky...
Takže kluci, potřebuju zjistit co je to za motor...
vím jen že to má celej výfuk z 320i/323i (jednu lambdu), difer 3.45 (alespoň dle řazení jsem to poznal :lol:) a dal jen to, že je to M50 VANOS :D
jaké jsou ještě viditelné rozdily mezi 2.0 a 2.5? mimo toho že sundam hlavu a přeměřim to :lol:
jinak foto motoru
Obrázek
a teď babo raď :twisted:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od assassin_tl »

no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl :D
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#4 Příspěvek od Paty »

já u M50b25 vanos mám jinou váhu vzduchu(aspon jinak vypadá)
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#5 Příspěvek od fizzer »

assassin_tl píše:no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl :D
a jak? dvoulitr na semaforech míň řehtá? :D
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od icecold »

assassin_tl píše:no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl :D
asi těžko když tam bude soft z 2.0 ne?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od icecold »

Foldas píše:vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
trošku lamácka otázka ale jak a čím změřit zdvih? :D
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Svářecím drátem, špejlí, ...
Vyšroubuješ svíčku, strčíš "měřící zařízení" do válce a pomalu, klíčem na předním konci klikového hřídele, točíš motorem, až je "měřící zařízení" co nejvýše. Uděláš si rysku. Otočíš motorem o 1/2 otáčky, až "měřící zařízení" klesne co nejníže a opět uděláš rysku. Vyjmeš "měřící zařízení" z válce a změříš rozteč rysek. Výsledné číslo je zdvih pístu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

icecold píše:
Foldas píše:vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
trošku lamácka otázka ale jak a čím změřit zdvih? :D
Ach jo, ty a technika nebýt karamádi, co? Podle mě to taky stačí napojit na diagnostiku. Ke každému motoru patří určitá řídící jednotka.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#10 Příspěvek od fizzer »

icecold píše:
assassin_tl píše:no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl :D
asi těžko když tam bude soft z 2.0 ne?
to bys asi poznal taky, neb by to bylo chudý... čili by to nejelo, nebo by to střílelo. si myslim.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

1. zdvih jednotkou asi změřit nepůjde
2. 325i s pojede s jednotkou z 320i (a nebo naopak) neznatelně jinak. Motory M52 v modelech 323i/328i mají jednotku shodnou, mají ke svému zdvihovému objemu jinak průtočné vstřikovače a "váhu vzduchu".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od icecold »

Totic píše:
icecold píše:
Foldas píše:vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
trošku lamácka otázka ale jak a čím změřit zdvih? :D
Ach jo, ty a technika nebýt karamádi, co? Podle mě to taky stačí napojit na diagnostiku. Ke každému motoru patří určitá řídící jednotka.
právě že tu tvrdím že soft je z 2.0 tak diagnostika mi objem nezjisti :roll:
Francis: Díky, zkusím to :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#13 Příspěvek od Paty »

jenom takovej dotaz,je možný že tam má motor 2.0 a UCU jak jsem viděl na fotce 2.5 ???
Podle mě by jsi měl zajet na diagnostiku možná se mejlím ale ta by zjístila co tam máš za ECU jestli z 2.0 nebo 2.5
a další poznatek je to s tou svíčkou už ti tady někdo napsal hodnoty zdvihu jaký má mít motor 2.5 a 2.0... myslím že můžeš začít zkoušet.
Hodně štěstí!
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#14 Příspěvek od Milosss »

hosi, skuste si zmerat priemer vahy vzduchu, 2.0 ma priemer 7cm a 2.5ka ma priemer 8cm. tusim je to takto.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Taky ani já netvrdím, že jsem s technikou bůhvíjak zadobře :) ..ale zdvih jsem diagnostikou měřit opravdu nechtěl.. Spíš teda digitální šuplerou, jestli se tam konec vleze. Jinak potom tím drátem a pravítkem.
S těma jednotkama je to zamotaný. Myslel jsem, že by se daly zdiagnostikovat parametry motoru (např. přes INPA, DIS) a identifikovat ho. Hodně štěstí, dej vědět jak to dopadlo.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Už jsem viděl auto, kde měl být motor M50B25, byla tam velká váha, široké sací potrubí a přitom motor byl M50B20.
Jak radil Foldas, jediný průkazný parametr je zdvih pístu a je lehce změřitelný i brčkem z longdrinku ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od icecold »

dneska jsem to zkusil měřit, ale příšlo mi to nepřesný, měřil jsem to jinak, protáčel jsem starterem a naměřil více hodnot, vybrál jsem největší a nejmenší naměřenou hodnotu a udělál mezi něma rozdil...vyšlo mi 67mm = 66mm = 2.0. ale udělám to ještě jednou a pořádně, tak jak to psál Francis, abych byl klidnější :D
stejně si myslím že to bude 2.0 ale potom mi nedává smysl proč na bloku je vybroušený číslo když je vše ok.
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není to OK. V prvním příspěvku jsi psal, že v TP je zapsán typ motoru 206S1 = bezVANOS a ty máš na štítku 206S2 = VANOS. Typuju to na "přestavbu" převařením VINu, k papírům někdo přizpůsobil auto. Zkus si nechat dekodovat typ na http://bmwfans.info/parts/catalog/ Stačí tam zadat posledních 7 znaků z VINu a budeš vědět, jaký motor do auta patří.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od icecold »

tohle všechno jsem projel. VIN sedí, je to 320i Vanos, saloon 7/1994 , dokonce všechná výbava v autě sedí....Kastle je na 100% původní...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole
Klubové ID: 2734

#20 Příspěvek od Afri »

A neni mozne, ze nekdo kdo tomu az tak nerozumel nejak odrovnal motor a aby to prodal, tak sahl po prvnim motoru, co mu prisel pod ruku.. Treba to nema nic schovavat..
Odpovědět