Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna předních tlumičů,ramen,....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidi,pomalu se blíží doba, kdy budu měnit přední tlumiče,ramena,čepy,hardy spojku,středové ložisko kardanu a chci se Vás zeptat, zda mě u toho čekají nějaké potíže.Nemyslím si, že jsem nějaké kopyto, ale nerad bych narazil na to, že jsem si měl sehnat nějaký stahovák nebo vyrobit nějaký přípravek.Pročetl jsem si knihu jak na to, ale ze zkušenosti vím, že se to pěkně čte, ale realita je trochu jiná nebo je to v knize popsané zbytečně složitě a musíte kvůli tomu rozebrat půlku auta,takže pokud máte nějaké zkušenosti s usnadněním práce, tak budu velmi rád za jakékoliv rady.Bylo by to na Z3,motor 1.8,r.v96.Díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
A na čem budeš dělat GOPavelJandak píše:Ahoj lidi,pomalu se blíží doba, kdy budu měnit přední tlumiče,ramena,čepy,hardy spojku,středové ložisko kardanu a chci se Vás zeptat, zda mě u toho čekají nějaké potíže.Nemyslím si, že jsem nějaké kopyto, ale nerad bych narazil na to, že jsem si měl sehnat nějaký stahovák nebo vyrobit nějaký přípravek.Pročetl jsem si knihu jak na to, ale ze zkušenosti vím, že se to pěkně čte, ale realita je trochu jiná nebo je to v knize popsané zbytečně složitě a musíte kvůli tomu rozebrat půlku auta,takže pokud máte nějaké zkušenosti s usnadněním práce, tak budu velmi rád za jakékoliv rady.Díky moc

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Go budu dělat na Z3,motor 1.8,r.v.96bibikuba píše:A na čem budeš dělat GOPavelJandak píše:Ahoj lidi,pomalu se blíží doba, kdy budu měnit přední tlumiče,ramena,čepy,hardy spojku,středové ložisko kardanu a chci se Vás zeptat, zda mě u toho čekají nějaké potíže.Nemyslím si, že jsem nějaké kopyto, ale nerad bych narazil na to, že jsem si měl sehnat nějaký stahovák nebo vyrobit nějaký přípravek.Pročetl jsem si knihu jak na to, ale ze zkušenosti vím, že se to pěkně čte, ale realita je trochu jiná nebo je to v knize popsané zbytečně složitě a musíte kvůli tomu rozebrat půlku auta,takže pokud máte nějaké zkušenosti s usnadněním práce, tak budu velmi rád za jakékoliv rady.Díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Asi by stálo za řeč, prozradit o jaké auto se jedná... Já jsem si měnil tlumiče a ramena na své bývalé e36 a zvládl jsem to, sice to nebyla procházka růžovým sadem, ale dalo se to.
Největší problém u výměny tlumičů byl stažení pružin, jestli můžřu poradit, sežeň si někde stahováky na pružiny, nebo se z toho zblázníš... viz foto
stahovací popruhy nejsou žádná hitparáda
podobácku vyrobenej stahovak z ocelové tyči se zavitem taky žádná sláva
finální podoba, stačí už jen dát na místo...
Největší problém u ramen byl nalisovat silentblok do toho oka ramene, bez lisu prakticky nemožné. Respektive by to šlo, ale mohl bys siletblock nebo oko poškodit nebo ho nalisovat křivě, což by pro jízdní vlastnosti nebylo taky zrovna nejlepší. Takže bych sehnal někhoho kdo ti to napočkání nalisuje... viz foto.
silenty před nalisováním
silenty po nalisování
nalisované silenty na rammeni
samotná výměna
Jinak věci, jako hydraulický hever, spoustu nářadí, gola sadu s velkýma ořechama nebo zázračný WDčko jsou samozřejmostí. Pokud tohle máš jseš trošku manuálně zručnej, měl by jsi to zvládnout...
Největší problém u výměny tlumičů byl stažení pružin, jestli můžřu poradit, sežeň si někde stahováky na pružiny, nebo se z toho zblázníš... viz foto
stahovací popruhy nejsou žádná hitparáda

podobácku vyrobenej stahovak z ocelové tyči se zavitem taky žádná sláva

finální podoba, stačí už jen dát na místo...

Největší problém u ramen byl nalisovat silentblok do toho oka ramene, bez lisu prakticky nemožné. Respektive by to šlo, ale mohl bys siletblock nebo oko poškodit nebo ho nalisovat křivě, což by pro jízdní vlastnosti nebylo taky zrovna nejlepší. Takže bych sehnal někhoho kdo ti to napočkání nalisuje... viz foto.
silenty před nalisováním

silenty po nalisování

nalisované silenty na rammeni

samotná výměna

Jinak věci, jako hydraulický hever, spoustu nářadí, gola sadu s velkýma ořechama nebo zázračný WDčko jsou samozřejmostí. Pokud tohle máš jseš trošku manuálně zručnej, měl by jsi to zvládnout...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 23.06.2008 00:00
- Bydliště: Moravský Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Tak tohle už je na hranici bezpečnosti práce ne? To dám raději nějakou drobnou v servise kde ti to stáhnou a roztáhnou na lisu nebo co to je. Popř jestli plánuješ víckrát měnit tlumiče tak pořídit rovnou i ten stahovák, dá se tuším za 400,- sehnat. Jinak u jednoho auta se mi to nechtělo taky stahovat, tak sem povolil vrchní matici a pomalu zvedal heverem auto až se pružina roztáhla. Jinak všechny ostatní činnosti by měli jít v pohodě pokud máš dobrý vercajk a zvedák/kanál atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Super,díky moc za radymichal09 píše:Asi by stálo za řeč, prozradit o jaké auto se jedná... Já jsem si měnil tlumiče a ramena na své bývalé e36 a zvládl jsem to, sice to nebyla procházka růžovým sadem, ale dalo se to.
Největší problém u výměny tlumičů byl stažení pružin, jestli můžřu poradit, sežeň si někde stahováky na pružiny, nebo se z toho zblázníš... viz foto
stahovací popruhy nejsou žádná hitparáda
podobácku vyrobenej stahovak z ocelové tyči se zavitem taky žádná sláva
finální podoba, stačí už jen dát na místo...
Největší problém u ramen byl nalisovat silentblok do toho oka ramene, bez lisu prakticky nemožné. Respektive by to šlo, ale mohl bys siletblock nebo oko poškodit nebo ho nalisovat křivě, což by pro jízdní vlastnosti nebylo taky zrovna nejlepší. Takže bych sehnal někhoho kdo ti to napočkání nalisuje... viz foto.
silenty před nalisováním
silenty po nalisování
nalisované silenty na rammeni
samotná výměna
Jinak věci, jako hydraulický hever, spoustu nářadí, gola sadu s velkýma ořechama nebo zázračný WDčko jsou samozřejmostí. Pokud tohle máš jseš trošku manuálně zručnej, měl by jsi to zvládnout...
Kubais píše:Tak tohle už je na hranici bezpečnosti práce ne? To dám raději nějakou drobnou v servise kde ti to stáhnou a roztáhnou na lisu nebo co to je.
BOZP? To už jsem někde slyšel


Greg: Jo to je jedno, pokud nebudeš chtít nastavitelnej podvozek tak je to jedno. Já dával nový Bilstein tlumiče a uložení s pružinama jsem nechal origo ty co tam byly, jen jsem je přejel šmirglem a natřel antikorozní barvou, viz foto co jsem vložil výše

michal09 píše:Greg: Jo to je jedno, pokud nebudeš chtít nastavitelnej podvozek tak je to jedno. Já dával nový Bilstein tlumiče a uložení s pružinama jsem nechal origo ty co tam byly, jen jsem je přejel šmirglem a natřel antikorozní barvou, viz foto co jsem vložil výše
ja menil tlumice v lete a z informaci, co sem zjistil jak z origo servisu, tak od dodavatele tlumicu vyplynulo, ze origo tlumice vyrabi bilstein, akorat je dava do krabicky s logem BMW a servis je pak ma skoro o polovinu drazsi nez ostatni (aspon tak to vychazelo u M-paket podvozku pro e36 kupe) - jen pro ne-Mkovy verze se prodavaj dve ruzny rady - jedna ta origo a jedna "tunningova"... opravte me nekdo zkusenejsi, jestli se pletu, nicmene tohle se ke me pred tim cca pul rokem dostalo
...a jinak kombinace vice vyrobcu by nemela byt problem - pokud se daji k sobe dily patrici ke stejnemu typu podvozku (M-kovy snizeny/normalni/jinak snizeny...), nebudou delat neplechu kombinace ruznych vyrobcu - rozdil bude akorat v kvalite tlumeni (ten bilstein muzu vrele doporucit)...
kombinace je taky mozna a docetl sem se tady, ze to tak nekdo ma - tlumcie snizene, pruziny nesnizene - nicmene asi bych se do toho osobne nepoustel, ostatne bmw mam predevsim kvuli jizdnim vlastnostem a tohle by jim zrovna neprospelo.
greg píše:michal09: diky za radu..ja bych teda měnil i pružiny, řekl bych že 17 let na ně už bude hodně a i se auto dost naklaní v porovnání s jinejma e36 ve kterejch sem se svezl..
Tak jasně že nový pružiny jsou lepší než 17 let starý


michal09 píše:greg píše:michal09: diky za radu..ja bych teda měnil i pružiny, řekl bych že 17 let na ně už bude hodně a i se auto dost naklaní v porovnání s jinejma e36 ve kterejch sem se svezl..
Tak jasně že nový pružiny jsou lepší než 17 let starýJá jsem měnil tumiče když autu bylo 15 let, byly tam s největší pravděpodobností původní pružiny, sice byly trošku zrezlé, ale nepřišlo mi že by ztrácely na funkčnosti, tak jsem je pouze obrousil a přetřel základovkou...
koukal jsem po pružinách a je to na mě docela složity..teda nevim jak na tom jsou jednotlivý značkyy s tvrdostí, nechci žadny tvdrdy ale zase ne moc měkky, spis takovy jako byly origo..
já jsem též v létě měnil podvozek na mém BMW e36 320i sedan. největší problém nastal když mi prodejce odeslal podvozek co byl až od r.v. 93 (tudíž stabilizátor přidělaný na rameni) takže sem odesílal zpět a připlatil sem si za kvalitnější? TA TECHNIX. zpracováním vypadá opravdu hezky, cenovka 12 tisíc. je výškově stavitelný. ten uplně největší problém nastal u horního uložení když sem ho za boha nemohl sundat z původních tlumíčů, dopadlo to takhle
pak byl ještě velký problém sehnat kratší stabilizační tyčky, asi o 7cm, kupované na polském aukru, v česku prostě k nesehnání, jediné co sem našel za ten měsíc hledání byly weitec asi za 3 litry (stavitelný)... hodně zdaru přeji 




Kami1 píše:michal09:
na té tvé foto je na siláči ramena ramena oválnej výlisek, neměl by být opačným směrem?
mimochodem, jeden siláč jsem nalisoval svěrákem a druhej do toho oka doťukal třináctikilovou palicou,
obojí šlo, ale bylo to taktak
Jestli myslíme ten samej výlisek, tak ten je správně, je tam na něj ryska. Několikrát jsem to kontroloval před lisováním. To světlé místo na oku držáku silentu je pouze ošoupaný lak, celý držák silentu není nový, je za pár kaček z vrakoviště, jen jsem ho obrousil... Jinak pokud se ti to podařilo namlátit palicí a ve svěráku aniž by jsi to nalisoval křivě a silent nezničil, tak klobouk dolu, toho jsem se já bál, proto jsem raději sehnal někde někoho s lisem a nechal si to udělat na lisu, práce na 5 minut...
