Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jaký motor do E46 cabrio?! M52 nebo M54?!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#1 Příspěvek od -iceman- »

Mam dotaz, nakonec jsem se rozhodl pro E46 cabrio a nevím co za motor... Hodně Lidí na ty M54 nebo co to je nadává, že to žere olej, tak právě nevim... Napadá mě M52 B25TU, ale 2.3 jsem měl teď v E36 a chtěl bych si polepšit, tak připadá v úvahu jedině ta 2.5 (192 koní) nebo 3.0 (231 koní), ale trošku se těch motorů bojím, takže čekám nějakou radu :D Díky.
Led_Zeppelin
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: stř 08.07.2009 00:00
Bydliště: The Dark Side of the Moon
Klubové ID: 2476

#2 Příspěvek od Led_Zeppelin »

No olej to zere, to je fakt... Mam 320i a od prvniho km to neco oleje zere no... Ale pokud ti to dolejvani nevadi (pri cenach oleje myslim, ze by nemelo), tak motory to jsou vynikajici...
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1571
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Syrup »

Do cabria urcite 3.0i. To ze to zere olej je sice fakt, ale pokud budes lit 5W40 tak pocitej s dolejvanim litru na 5000 treba... ale samozrejme zalezi kdo ten motor mel predtim a jak se k tomu choval. Vymeny samozrejme po 10ti tisicich.

Nic jinyho bych do e46ky kabria nechtel, je to tezka krava a ten trilitr s tim hejbe tak nejak obstojne, pocitove je to docela o dost linejsi nez coupe/sedan.
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#4 Příspěvek od -iceman- »

Víte někdo kolik to cca váží to kábro? Abych měl představu... Jinak díky za rady, asi hold ten 3 litr no :D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud půjdeš do M54, tak s sebou voz litrovou flašku oleje. Není nic lepšího, než když se ti rozsvítí kontrolka a na benzince zjistíš, že litrovka 5W30 se specifikací LL-04, která tam patří, stojí 750 Kč. Aby ti teda ta cena oleje nemusela vadit, je lepší zásobit se dopředu za nějakou lepší cenu.
3er_Cabrio_E36
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

#6 Příspěvek od 3er_Cabrio_E36 »

No kabria bývají nejtěžší z řady, kvůli výztuhám atd.. E36 má 1450kg pohotovostní. E46 minimálně stejně, spíš víc.
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od DAVe_1 »

Fx píše:Pokud půjdeš do M54, tak s sebou voz litrovou flašku oleje. Není nic lepšího, než když se ti rozsvítí kontrolka a na benzince zjistíš, že litrovka 5W30 se specifikací LL-04, která tam patří, stojí 750 Kč. Aby ti teda ta cena oleje nemusela vadit, je lepší zásobit se dopředu za nějakou lepší cenu.
to trosku prehanis ne? :lol: mam 325i M54 a dolejvam tak po 5000 coz je pro me cca po pul roce :) Zbytecne strasite.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

DAVe píše:
Fx píše:Pokud půjdeš do M54, tak s sebou voz litrovou flašku oleje. Není nic lepšího, než když se ti rozsvítí kontrolka a na benzince zjistíš, že litrovka 5W30 se specifikací LL-04, která tam patří, stojí 750 Kč. Aby ti teda ta cena oleje nemusela vadit, je lepší zásobit se dopředu za nějakou lepší cenu.
to trosku prehanis ne? :lol: mam 325i M54 a dolejvam tak po 5000 coz je pro me cca po pul roce :) Zbytecne strasite.
vždyt to napsal .. po 5tis km dolejváš a bez ohledu jestli se jedná o 2,0i - 2,5i - 3,0i. V podstatě všem to žere mezi 0,5-1 l/5tis.km Pro mě by to znamenalo dolejvání téměř každý měsíc. Nicméně tato spotřeba oleje se jinak negativně na výdrž nebo výkon neprojevuje, takže se fakt nemusíš bát. Litr oleje se dá sehnat za méně než polovinu než napsal FX
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
noir
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: úte 04.03.2008 01:00
Bydliště: PrahaCity
Klubové ID: 3516

#9 Příspěvek od noir »

to Cabro je o cca 200-230 kilo tezsi....2,8 nebo 2,5 Ci...tomu 3litru ujede jak nic..ale to jen tak bokem...
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#10 Příspěvek od -iceman- »

Díky za rady chlapi, takže ten olej neni nic strašnýho... Jinak abych měl jasno. M52 jsou 2.0 (150ps), 2.3 (170ps) a 2.8 (193ps) a M54 jsou 2.0 (170ps), 2.5 (192ps) a 3.0 (231ps). Je to tak?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ten olej není nic strašnýho, ale je lepší si ho koupit dopředu a vozit s sebou, protože na benzínkách stojí zbytečně moc, tak ať se ti to pak neprodraží. Dát cenu čtvrt nádrže zbytečně navíc za litrovku oleje potom celkem naštve.

Jak už napsal Huska, 5t km je pro každého jinak dlouhé období, takže bych to bral podle toho. Pětikilo na zemi jen tak nenajdeš, takže podle mě se vyplatí tu litrovku z levnějšího zdroje u sebe mít. Expirace u nově baleného oleje bývá dva roky, za tu dobu ho určitě upotřebíš, ať už na budoucí výměnu nebo dolití.

Olej s danou specifikací stojí od cca 250 Kč za litr nahoru, na benzinkách je hodně drahý - jak už jsem psal, okolo 750 Kč.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

-iceman- píše:Díky za rady chlapi, takže ten olej neni nic strašnýho... Jinak abych měl jasno. M52 jsou 2.0 (150ps), 2.3 (170ps) a 2.8 (193ps) a M54 jsou 2.0 (170ps), 2.5 (192ps) a 3.0 (231ps). Je to tak?
Píšeš 2.3(170k) je ti asi jasný, že je to 2,5l stejně jako 325i(192k) a jedou poměrně stejně. Ale v Cabriu jsem 323i po evropě neviděl.

Vy než by ste se podívali do katalogu automobilů kolik to Cabrio váží, tak si tady radši hrajem na tipovanou.. :roll: http://srovnani.katalog-automobilu.cz/b ... io-330-ci/
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

323i se v E46 pro Evropu dělalo, je to naprosto běžná motorizace. Jinak to bylo u E36...
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#14 Příspěvek od -iceman- »

Jasný mi to je, páč jsem měl 323i asi 3 roky... 323i v cabriu je normální, je jich mraky... Jde mi spíš o ty motory... Když už 2.5, tak určo M52, ale jak se tu píše, je to slabý do cabra...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

jo no e36 323i Cabrio jsem myslel, v ETK sice je ale v realu nějak ne
Odpovědět