Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Trhani dratu zadnich pneu
Hledam pricinu trhani dratu v zadnich pneu, zevnitr. Stalo se to u ruznych vyrobcu, takze samotne pneu lze vyloucit. Vydrz pneu 6-12 mesicu cca, vzorek minimalne sjet, jak u novych, tak jetych. Snizeni je cca -40 az -30 na -60 pruzinach+stelovaci nastavec na pruziny. Jedna se o 235/40 R17 9J ET26, tlak 2.4-2.5. Kamarad ma 245/40 R17 10J, ET a tlak nevi, bez problemu. Takze bych mohl vyloucit i geometrii, ktera byla blizko zelenych cisel. Krome maleho tlaku me dalsi moznost nenapada, nesetkal se s tim nekdo ? Nedari se mi nalezt podobny problem ani na Bimmers. Momentalne se chysta vymena pruzin za -30, tak na co se kdyztak kouknout.
Když jsi vyloučil konstrukčí vadu, napadlo mě, jestli to není usazením galoš vs. ráfek, ale když jsem si to spočtl, tak to je v klidu. Napadá mě ještě malá nosnost pneu, potažmo menší rychlostní index, ale toto by byla školácká chyba, kterou myslím můžeme taky vyloučit. Tak mě napadlo, že při tak velkém snížení musíš mít auto už přemíru tvrdé a tak vpodstatě dostávají pláště při kdejakém hrbolu pořádný záhul, kterému nemůžou vzhledem ke svému profilu čelit... Řešení bych viděl ve "změkčení" podvozku, případně zkus ještě naddimenzovat index (jestli už nemáš Y a nosnost 95). Když zvedneš tlak v pneu, zdánlivě bys tomu mohl pomoct, že by tento tlak držel "galoš" zevnitř, ale celkové pnutí (při vjetí do ďůry, na kamének či mravenca) by bylo zas jen a jen vyšší, takže by zas povolil (a zas by šel nárazník s dráty dovnitř, poněvadž snáze projde plynonepropustnou blánou, suplující duši, než aby protrhl "zdravý" běhoun)... No ale proč to dělají jen zadní
...to zas tyto veškeré úvahy vyvrací...

To je ovšem přelomový postřeh, který vše rázem vysvětlil... Myslím, že tohle Airwolf, potažmo každý normální jedinec ví (musí být velmi složité si toho nevšimnout, pokud do auta vstupuješ za použití dveří...)
Záleží taky, co máš za typ, podle toho tam bude taky tabulka (takže jiné auto, jiné obutí, tudíž přirozeně jiná tabulka- M3 tam nebude mít to samé, co 318), ve které ovšem stejně nebudou všechny alternativní možnosti...


Záleží taky, co máš za typ, podle toho tam bude taky tabulka (takže jiné auto, jiné obutí, tudíž přirozeně jiná tabulka- M3 tam nebude mít to samé, co 318), ve které ovšem stejně nebudou všechny alternativní možnosti...


Utržená bočnice... Častý jev např. u radial. nákl. plášťů (např. roztrhané pláště podél cest). Pro řádění je lepší nižší profil, nebo může dotyčný vyzkoušet diagonálky (výhodou je vyšší konstrukční pevnost právě v "bocích") nevýhodou téměř vše zbývající
a taky to, že je asi v patřičném rozměru nesežene a jelikož jsou vždy stejně vysoké jak široké, vypadalo by to hrozně, nehledě jízdních vlastností... 


- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Mě se tohle stalo kdysi a jen jednou u zimáku Sava eskymo kdy jsem s nimi jezdil až cca do března až dubna a bylo teplo. Byly kupovány na podzim před zmíněnou zimou uplně nový... reklamaci mi neuznali, že prý se to poškodilo horkem na který nejsou stavěný.
Asi to neni ten samej případ co řešíš, ale kdyby to pomohlo...
Asi to neni ten samej případ co řešíš, ale kdyby to pomohlo...
Tak jsem se dnes stavil na technologii, abych problému přišel na kloub.
Nové poznatky jen potvrdily mou první verzi, která ovšem končila taktéž otazníkem.
Pokud pneu nejsou vyloženě podhuštěné, není třeba větší tlak, než je předepsaný. Přehuštění ze známých hledisek nepřipadá v úvahu, navíc by na vznik defektu tohoto typu nemělo jiný vliv.
Pokud tedy pomineme skryté konstrukční vady, nebo špatnou charakteristiku plášťů způsobenou stářím (galoš nemusí být jetý, stačí, když je prostě starý) je nasnadě vzít opět v úvahu, co jsem již výše předeslal.
Je tedy zapotřebí "gumám" odlehčit-opravdu změkčit podvozek (nebo nejezdit po našich cestách). Můžeš jak jsem taky psal přesedlat na konstrukčně pevnější- vzhledem k podstatně změněné charakteristice podvozku prostě "nestíhají" i tabulkově vhodné pneu...
No a skrz co jsem včera nemohl toto potvrdit mi po malé úvaze slouží jako příklad. Zničíš vžy zadní, jelikož při stejném snížení bude "zadek" vždy tvrdší a tak právě tyto dostanou větší záhul. Navíc jsem snad ze zvyku zapomněl vzít v úvahu fakt, že taky právě pláště zadní nápravy (celá jejich konstrukce) dostává daleko větší záhul a musí odolávat větším pnutím při přenosu síly...
Nové poznatky jen potvrdily mou první verzi, která ovšem končila taktéž otazníkem.
Pokud pneu nejsou vyloženě podhuštěné, není třeba větší tlak, než je předepsaný. Přehuštění ze známých hledisek nepřipadá v úvahu, navíc by na vznik defektu tohoto typu nemělo jiný vliv.
Pokud tedy pomineme skryté konstrukční vady, nebo špatnou charakteristiku plášťů způsobenou stářím (galoš nemusí být jetý, stačí, když je prostě starý) je nasnadě vzít opět v úvahu, co jsem již výše předeslal.
Je tedy zapotřebí "gumám" odlehčit-opravdu změkčit podvozek (nebo nejezdit po našich cestách). Můžeš jak jsem taky psal přesedlat na konstrukčně pevnější- vzhledem k podstatně změněné charakteristice podvozku prostě "nestíhají" i tabulkově vhodné pneu...
No a skrz co jsem včera nemohl toto potvrdit mi po malé úvaze slouží jako příklad. Zničíš vžy zadní, jelikož při stejném snížení bude "zadek" vždy tvrdší a tak právě tyto dostanou větší záhul. Navíc jsem snad ze zvyku zapomněl vzít v úvahu fakt, že taky právě pláště zadní nápravy (celá jejich konstrukce) dostává daleko větší záhul a musí odolávat větším pnutím při přenosu síly...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
CZAirwolf píše:Tak drit obcas muze, ale za to nemuze snizeni, ale ET. Dival jsem se na ty gumy, byly to Yokohamy AVS Sport s 90 Y, vydrzely jen nekolik tisic km. Spis je podivne, ze u kamarada s vyrazne vetsim snizenim a 245/40 vs 235/40 a 10" vs 9", takze vyska gum je jen nepatrne vyssi, je to bez problumu.
Marťas, ale je otázka v tom, pokud neřešíš věc, řeší většina lidí co mají auto pláclý k zemi a široký disky apod. Pokud ano, tak máš vyřešený problém, protože sjíždění pneumatik z vnitřní strany disku je zcela normální. Až půjdeš k autu tak se podívej, že máš kola do "A", a nevěřim tomu že ne. Pokud se chceš zbavit problému sjíždění pneumatik, vyměň kola, dej podvozek co tam má být, nebo něco vyššího než máš a nech si seřídit geometrii - pak ti ty pryže něco vydžej. Nebo najezdi max. 2tis. km ročně a máš je na 3 roky, jako já

Kalasnikov: na sloupku mam pro 235/40 max tlak 2.4, kde se tam vzalo 3.2?
Hanzi, se sjizdenim pneu jsem smiren, ale ja u tech poslednich uplne novych nemel ani sanci je nejak sjet - se na ne prijed podivat, jak je vnitrni hrana neojeta a pritom draty vevnitr znicene. Asi to vyndam z auta a nafotim.
Kozic: jak se tvaris na uvedeny tlak az 3.2 pro tenhle rozmer ?

Hanzi, se sjizdenim pneu jsem smiren, ale ja u tech poslednich uplne novych nemel ani sanci je nejak sjet - se na ne prijed podivat, jak je vnitrni hrana neojeta a pritom draty vevnitr znicene. Asi to vyndam z auta a nafotim.
Kozic: jak se tvaris na uvedeny tlak az 3.2 pro tenhle rozmer ?
Aha, tak takhle to je. Takze to muzu vic foukat i kdyz moje zatez je vetsinou 1-2 lidi, super, to by mohlo byt jedno z dilcich reseni meho problemu.
Jinak fotky: http://img145.imageshack.us/g/img080do.jpg/
Jinak fotky: http://img145.imageshack.us/g/img080do.jpg/
Já se netvářím nijak, sám si marně hlavu lámu. Navíc tabulka hovoří jasně. Jenže podle té pokud nebudeš jezdit v pěti lidech a kufrem plným veteše, tak bys měl mít při víc jak 2,6BARech přehuštěno. Nemusím snad rozebírat, proč není vhodné jezdit na špatně nahuštěných galoších... ALE- možná bys to měl zkusit, poněvadž je to varianta, za kterou nic nedáš (šak to maximálně jebne zas a když ne, tak už nemusíš pátrat po podstatě, byť mohla být jakkoli jiná). Jen chci dodat, že tabulka je vypočítaná pro seriovky. Čiliže teoreticky (jak jsem taky přemýšlel a psal) ses dostal úpravami mimo tyhle konkrétně normalizované tabulky, takže je nemůžeš brát směrodatně, proto to (netabulkově) přehustit zkus...