Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

omezovač v 5tis.ot. u bmw e36is

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od MotoMoto »

zdravim , prosím o radu, čím může být to, že motor mi občas při předjíždění při 5500 otáčkách začne cukat jako když ho rvete do 7 000 do omezovače.. nedělá to pravidelně, ale.. jak se zahřeje a jednou to udělá, pak už celou jízdu. za studena ,když nejni ještě dokonale ohřátej to neudělá, ale zase ho netočim, jen sem předjížděl a vím, že mi to chvíli po vyjetí neudělá... napadlo mě,jestli to nemuže bejt svíčkama.. po zkušenosti s motorkou sem měl ten samej problém a po výměně svíčky byl problém odtsraněn a točila mnohem líp. .. momentálně tam mám čtyřbodové boschky a nemám je tam dlouho, cca necelý rok.. .. dále sport filtr K/N.. motor je přesně M44 1900cc.. prosím o jisté názoy a tipy, čím to může být.. díky...palivo benzina, nebo schell..
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Kami1 »

malej tlak paliva, vaha vzduchu...
je to vzdycky pri 5500?
je to tak ostry jak u omezovace nebo pozvolny?
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MotoMoto »

je to ostrý jako omezovač... a je to prakticky v ten samej točivej moment.. při těch cca 5500 otáček. .. jednou sem se už nasral a nedalo mi to a držel sem to, jestli to nepovolí a pozvolna to lezlo nahoru na 6000,ale. cukačka jak v omezovači... ještě nevím, jestli to nemuže být nějakým čidlem, které odešlo a nebo blbne a dává milné informace... jsem ale lajk, proto netuším.... drobné opravy zvládnu bez problému,ale.. s timhle si fakt nevím rady..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Váha vzduchu, prodřená odporová dráha. Lze provizorně opravit měkkou obyčejnou tužkou, podobně jako Běhounek opravil vysílačku ze ztroskotané vzducholodi Italia. ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Francis píše:Váha vzduchu, prodřená odporová dráha. Lze provizorně opravit měkkou obyčejnou tužkou, podobně jako Běhounek opravil vysílačku ze ztroskotané vzducholodi Italia. ;-)


Neměla náhodou M44 už průtokoměr???
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#6 Příspěvek od Cuky »

M44 má váhu vzduchu m42 má měřič množství nasávaného vzduchu
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MotoMoto »

nechci nic říkat kluci,ale.. oba motory maj váhu vzduchu a tady u m44 je navíc v origo airboxu zasunutý takový čidlo.. možná to, jestli nejni to čidlo, který udává množství nasávanýho vzduchu....já , jelikož tam mám ten K/N, tak to čidlo mám volně přidělaný mimo, tak.. jestli to nemůže mít taky na to vliv..... netuším..
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#8 Příspěvek od Cuky »

Tak m42 určitě nemá váhu vzuchu to mi věř a má oprvadu meřič množství nasávehého vzduchu s takovou tou krásnou klapkou :) A to tvoje čidlo nebude tak háhou čidlo teploty nasávaného vzduchu? Ale to by nemělo až tak razantní vliv si myslím
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MotoMoto »

jj asi máš provda.... a... vliv by to mít nemělo..,alespon dřív, to nedělalo nic a .. mám to mimo už od chvíle, co tam je tento motor namontovanej...vážně netušim čim to..., je blbost, že by tam šlo málo vzduchu??. že by byl třeba filtr zanešenej a... málo to sálo?., nebo by se to projevilo jinak.. nevím.. jen špekuluju.. netušim..
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MotoMoto »

jj asi máš provda.... a... vliv by to mít nemělo..,alespon dřív, to nedělalo nic a .. mám to mimo už od chvíle, co tam je tento motor namontovanej...vážně netušim čim to..., je blbost, že by tam šlo málo vzduchu??. že by byl třeba filtr zanešenej a... málo to sálo?., nebo by se to projevilo jinak.. nevím.. jen špekuluju.. netušim..
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Foldas »

mam podobný problém u 36 m52b25 který jsem dával místo m50 omezovač je prostě v 5,5 tisících. Bylo vadne čidlo kliky dalo se nové ale stejně furt to samý. Inpa hlasí pouze že jednotce chybí udaj o rychlosti auta a klapku výfuku. Jo a volnoběh to drží na 2000 to by mohlo být kvůli te rychlosti. nesetkal se někdo s něčím podobným? a motor je z compactu
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#12 Příspěvek od Paty »

a jak to teda dopadlo?
batmobile
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 28.06.2010 00:00

#13 Příspěvek od batmobile »

Foldas píše:mam podobný problém u 36 m52b25 který jsem dával místo m50 omezovač je prostě v 5,5 tisících. Bylo vadne čidlo kliky dalo se nové ale stejně furt to samý. Inpa hlasí pouze že jednotce chybí udaj o rychlosti auta a klapku výfuku. Jo a volnoběh to drží na 2000 to by mohlo být kvůli te rychlosti. nesetkal se někdo s něčím podobným? a motor je z compactu


Odpovídám sice na měsíce starý thread, ale nedá mi to. To ti připadá normální, že diagnostika hlásí "chybějící údaj o rychlosti"? V tom samozřejmě na 99% vězel celý tvůj problém. Jednotka ti drží motor v nouzovém režimu, proto ti posunula omezovač přesně do 5500 ot.

Stačí řj. ten signál rychlosti dodat a opět motor pojede do 6500 resp. 6600 ot. Máš dvě možnosti, buď klasicky táhnout signál ze senzoru v diferenciálu do palubovky (budíků), která dělá jeho převod, a odtud do řj., jak to má E34/E36 z továrny. Nebo si objednej ze Států černou krabičku, která ten signál otáček z diferenciálu umí modulovat namísto palubovky, přip. variantu, která sama o sobě vyrábí falešný signál nenulové rychlosti.

Pro M50B25 je to v BMW trochu irelevantní, ale u silnějších modelů řj. takto snižovala omezovač otáček proto, aby se nedal lehce obejít omezovač max. rychlosti na 255kmh prostým odpojením jednoho drátku.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

toto už je dávno vyřešené ja jsem jen nevěděl kde bere m52 signal rychlosti. Stačí přehodit jeden drát v zasuvce motorové kabelaže a vše je v poho
Odpovědět