Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

330i nebo 330d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Light
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od Light »

Dobry den, na jare jsi chci koupit nove auto. A prave 3 kove bmw u me vyhralo. Chtel bych se zeptat co koupit. Jezdim do ted v Seat Ibiza 1.9TD :) . Denne najezdim tak max.50km. Obcas nekam dál ale to je zanedbatelne. Prave me zajima jestli se mam rozhodnout pro naftu nebo pro benzin. Zajima me hlavne to jestli nevadi naftovemu motoru studene jizdy. (moc casto ho nezahreju ) Kdyby benzin byl levnejsi tak je to jasne. Ale u BMW sem koukal ze dokonce benzin je drazsi nez nafta :) . Sem mlady pracujici student. Dalsi vec je jestli s Xdrive nebo bez. Jezdim na hory celkem casto. S bmw nemam zkusenosti, budu rád kdyz se podelite at se muzu pridat do klubu :)
A jestli nekdo neco prodava tak budu rád za informace ( 330i(xi) , 330d(xd), 325i (xi) )

EDIT: a take kde me doporucujete kupovat ojete bmw
Dekuji za odpovedi :idea:
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#2 Příspěvek od Afri »

pokud na to mas finance, tak do xDrive urcite jdi.. uzasna to vec.. kam se hrabe Haldex..
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#3 Příspěvek od StepanMatl »

Hory zvládneš v pohodě i bez xDrivu, stačí dobré pneu :). Podle mě je blbost jít do třílitru, dyť si to auto za těch 50 km ani neužiješ... A sám píšeš že nemáš moc peněz. Já bych asi volil klasickou 330d bez xDrivu, jede jako svině a žere málo. Jaký máš rozpočet? Já bych spíše vybíral mezi 320d a 323i. A nebo si nech ještě pár let Ibizu, až budeš jenom "pracující" a pak už se bude vybírat bávo s úplně jinou náladou ;-).
Light
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#4 Příspěvek od Light »

No ona ta ibiza, uz moc dlouho nevydrzi bych do ni musel moc vrazit aby vydrzela jeste jedno jaro. No mel sem stesti neco sem vyhral. Mam na auto asi 400tisic. Ale rad řídím kdyz muzu a je kam jet. Prave me porad vnitrne zere jestli ten benzin nebo nafta.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

Zdravím všechny, jsem tu nový (jak ale píši dále, doufám, že mohu přispět, když jsem "v očekávání").

Právě jsem taky řešil (a vyřešil - čti objednal.... :wink: ) nákup nového auta: i u mne vyhrál 3er (....nad A4, a to na celé čáře)

Zadání znělo: atmosféra, benzín, 6MT, 4x4, kombík.
Řešení zní: 330ixT... :D (kura, jak já už sa těším....prý květen)

Při výběru jsem si zajezdil i v 330xdTA E92 předFL a.... jako fajn, ale je to chrochták.... sice kultivovaný (ve srovnání s koncernovým "dunihlavem" PD), ale furt chrochták.... žádný samet...
Taky jsem jezdil 320xdT E92 (manuál, FL) a je to proti R6 chrastítko/ořezávátko.... :wink:

Čili za mne pokud BMW, tak jedině R6 benzín .... :oops:
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#6 Příspěvek od mrJekill »

Já si kdysi coby pracující student vydělal na hodně ojetý Fiat 850 :(
Pokud skáčeš jen takový krátký trasy,tak rozhodně benzín,diesla pořádně neohřeješ a to nemá rád.
Pokud diesla,klidně bych šel i do 320d.Jede obstojně,spotřeba a pojistka super a ohřeje se i na kratší trase.
Stanley27
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 15.10.2010 00:00

#7 Příspěvek od Stanley27 »

Určitě 330D to auto budeš milovat to mi věř ;) Zimy neboj zadní náhon je super a vyjede to mnohem víc než předokolka a než se stim naučíš tak dsc ti vždycky pomůže. Výkonu to má že ho nevyužiješ a spotřeba je skvělá já jezdim hodně po dálnici a na tempomat při 180kmh nepřelezu 6,5l při 130ti to musí naftu snad vyrábět :) a za 50km ho prohřeješ dostatecně. Tak ti přeji dobrou koupi a užij si ho ;)
kozic
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: stř 27.10.2010 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#8 Příspěvek od kozic »

Za 50 km zahřeje určitě, ale asi ti uniklo, že "tuhle dálku" ujede celkem za den... Přímo to znamená (aspoň mi dává smysl), že v těch 50kilácích těch zastávek bude víc... Čiliže pro D nic moc...
Jestli máš na 330 (beru samozřejmostí, že spotřebu při téhle volbě neřešíš), tak ji vem v benzínu. Jestli chceš šetřit, nekupuj diesel, ale zrovna koloběžku. Nafta je komplikovanější, řešení následných problémů dražší (tzn. že se ti prachy ušetřené za palivo teoreticky vůbec nevrátí) .
Na Xdrive vyprdni, pokud hledáš ryzí radost z jízdy (nepředpokládám, že budeš jezdit vkuse na hory).
No a jestli na E46 330i nemáš, pohledej zde na fóru. Zde získáš spoustu pojmů a indícií, na základě kterých vybereš v rámci možností a představ nejlíp svoje BMW...
Light
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od Light »

kozic píše:.....


Dík moc to je odpověd, kterou jsou potřeboval. Máš pravdu s těma km (10km do školy , 10km ze školy , v noci 20 km prace i s cestou zpet. 5km posilka plus jezdeni pro radost :) rad jezdim ) jednou za cas delsi vylet tak max. 100km. Na xdrive sem uz taky zavrhl na hory jezdim dvakrat trikrat do roka a zbytecne by se prodrazila jak porizovaci cena tak naklady na provoz a udrzbu. Jeste jednou dekuji za odpoved :wink:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mike-ee »

za mně 330i. Pokud už teda víš že veškeré provozní náklady nebudou problém. Nafta nemá do BMW smysl ale neříkám že nejede. Sám jezdím 320d na kterou sem teda nevyhrál ani nevydělal a není si nač stěžovat. Dlouhodobě kolem 6 litrů a přitom podle mně v přijatelných tempech.... Kdybych si ale kupoval někdy 3er za svoje a měl bych možnost bral bych 330i. Měl sem tu zkušenost a je to prostě motor přímo pro tohle auto. čtyřkolka je do toho škoda, jako automat. Jsou to věci co zpříjemní a ulehčí život ale taky tě o něco ochudí ještě u 3er. Přeji úspěšný nákup a šťastnou ruku při výběru

P.S: Tuhle bych bral všemi 10 i když chápu že cenově mimo http://www.sportovnivozy.cz/15260-bmw-3 ... 90-olomouc

a tady se mi líbí barevná kombinace a podle všeho by to mohl být taky dobrý kus http://www.sportovnivozy.cz/12221-bmw-3 ... aket-praha
Light
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od Light »

mike-ee píše:.....


Mas pravud tahle je moc pěkná (http://www.sportovnivozy.cz/15260-bmw-3 ... 90-olomouc ) Ale moc neverim tem km podle te ceny nvm. I kdyz je pravda ze se v tom moc neorijentuji.
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Syrup »

stal jsem pred stejnym rozhodnutim pred 3ma rokama. Nakonec jsem se rozhodl pro 330i... JENZE ... na tyhle couracky pocitej s tim, ze v lete to bude jezdit za 11 a v zime za 14-15... jezdil jsem s ni vicemene pouze po Praze. Ta spotreba byla taky duvod proc jsem ji po 2 letech prodal, protoze kor v ty zime me to zaclo setsakramensky stvat.

Takze si to dobre promysli.

Ja ted budu nejspis hledat 320d nebo 330d v touringu a automatu, do toho mesta je automat super vec, ale ja to vidim z pohledu ze uz jsem si 230ti koni uzil a uz nemam zavodnicky ambice 8)
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#13 Příspěvek od liza »

Přečetl jsem tohle téma a jen mi tak napadlo, jestli počítáš stím abys měl nějaký peníze na udržbu. Když vezmu to, že si vyhrál cca 400tis. za auto dáš nějakou částku, ale pak tě to taky bude něco stát a to dlouhodobě, pokud si to auto necháš déle :wink:
Light
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od Light »

A jakou motorizaci by byla nejlepsi z toho ekonomickeho a sportovnejsiho hlediska co by jsi doporucoval?
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od mike-ee »

Light píše:
mike-ee píše:.....


Mas pravud tahle je moc pěkná (http://www.sportovnivozy.cz/15260-bmw-3 ... 90-olomouc ) Ale moc neverim tem km podle te ceny nvm. I kdyz je pravda ze se v tom moc neorijentuji.


To si proklepneš podle VIN kodu u BMW, tam by ti to měli vyjet a pokud poslední prohlídka třeba při 90 000 byla 2 roky zpět, nevěřil bych tomu taky... Ale i kdyby to auto mělo 150 000 u toho benzínu bych více méně neměl strach...

Jinak pokud by ses bál spotřeby, protože na těch couračkách se to prodraží v každém autě, tak 330d je hodně agilní, výborné pružné zrychlení a za lepší spotřebu. jenže když se nerozehřeje není dobré vytáčet a když se zase naopak zahřeje trošku si toho užiješ tak vždycky když to situace dovoluje je dobré chladit turbo a při městských couračkách zase se můžou zanášet vstřiky, může trpět i to turbo třeba a může se to projevit i na filtru pevných částic a zase to muže přinést větší náklady do budoucna... I když dneska ty nafty vydrží fakt hodně a jsou jich mraky co se courají jen tak po městě a já s 320d udělám vždycky 30 km ráno 30 odpoledne a mezi tím se taky pohybuju v městě a nestěžuji si z čehož usuzuji že by se dalo žít i s 320i, která sice nepotáhne jako naftak odspodu ale zato si ponechá charakteristiku a je ještě o něco lehčí než nafta. Ale sportovnost už to taková není no
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#16 Příspěvek od FrankDrebin »

Stanley27 píše: .. já jezdim hodně po dálnici a na tempomat při 180kmh nepřelezu 6,5l ...
:lol:
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Syrup »

Light píše:A jakou motorizaci by byla nejlepsi z toho ekonomickeho a sportovnejsiho hlediska co by jsi doporucoval?


ekonomicky X sportovni... nevim no, je to tezky, ona treba ochipovana 320d (bavime-li se o e46) nejede vubec spatne a po meste s tim muzes jezdit za 7,5 litru..
bmw--jury
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: stř 01.12.2010 01:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od bmw--jury »

Syrup píše:
Light píše:A jakou motorizaci by byla nejlepsi z toho ekonomickeho a sportovnejsiho hlediska co by jsi doporucoval?


ekonomicky X sportovni... nevim no, je to tezky, ona treba ochipovana 320d (bavime-li se o e46) nejede vubec spatne a po meste s tim muzes jezdit za 7,5 litru..


Sorry, ale za 7,5 no nevím no :D ono asi záleží kdo čemu říká město a taky v jakou hodinu ..... :)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#19 Příspěvek od mrJekill »

bmw--jury píše:
Syrup píše:
Light píše:A jakou motorizaci by byla nejlepsi z toho ekonomickeho a sportovnejsiho hlediska co by jsi doporucoval?


ekonomicky X sportovni... nevim no, je to tezky, ona treba ochipovana 320d (bavime-li se o e46) nejede vubec spatne a po meste s tim muzes jezdit za 7,5 litru..


Sorry, ale za 7,5 no nevím no :D ono asi záleží kdo čemu říká město a taky v jakou hodinu ..... :)


V tom případě se dá jet i s 316i za 60l/100km :D
Led_Zeppelin
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: stř 08.07.2009 00:00
Bydliště: The Dark Side of the Moon

#20 Příspěvek od Led_Zeppelin »

Na zaklade toho, co pises, bych doporucil nejaky mensi benzinovy sestivalec, klidne 320i... pokud je v dobrem sravu, tak to jede dost dobre a na tech 50 km denne bych osobne silnejsi asi nebral... co se tyka xdrivu... jezdim jak v 320i, tak 330xd a klidne bych ti doporucil bez toho... jasne, je to super, na snehu lepsi, ale slutecne jsem neme vetsi problemy i bez toho...
Odpovědět