Mel jsem oboji (E46) 323 i 330, obe auta motorove a technicky ve stejnem (velmi dobrem) stavu, takze, mohu-li srovnat... Jezdil jsem tedy po Praze, spise za hustsiho provozu, klasika, 10 km do prace, 10 km z prace, sem tam par km na nakup, za pritelkyni, do kina apod. Obe auta jela v tomto rezimu stejne dobre. Podotykam, ze to co zde popisuji vztahuji NA SEBE.
Nicmene trlitr si vzal cca o 3-4 litry vice, najedete-li za mesic treba 2000 km, coz neni moc, tak to dela navic cca 2500 korun, pro nekoho nic, pro jineho dost penez, to at posoudi kazdy sam dle sve financni situace. Tankoval jsem do obou stooktan.
V dnesni dobe resit PR je uz trochu mimo, ale u trilitru bude precijen vyssi, asi 150 korun mesicne navic, pokud si dobre vzpominam.
Na 323 jsem koupil novou sadu slusnych 15" zimnich pneu za 5000 korun, na 330 jsem musel koupit 17" staly mne nejakych 12 tisic, rozdil tedy 7 tisic, pocitam-li vydrz jedne sady pneu 2 sezony, tak to vychazi cca 300 korun mesicne. Na leto jsem mel u obou aut 18" kola, tudiz letni pneu neresim, nicmene pokud by se nekdo spokojil i na leto s koly mensimi nez 17", bude tam opet nejaky rozdil co do nakladu, nebo by nekdo ani v zime nesel pod 17" a pak by to bylo stejne.
Kupodivu zde nikdo nezminil skutecnost, ze 330i maji casto sklony ke spotrebe oleje. Nekdo doleva 1 litr na 2000 km, nekdo 1 litr na 10000 km. Moje si vzalo cca 1 litr na 4000 km, olej jsem kupoval od Castrolu litr asi za 270 korun, pri mem najezdu zhruba 120 korun mesicne navic
Nektere nahradni dily jsou v pripade trilitru drazsi, ale o tom uz se mi zde rozepisovat nechce.
Dale je potreba mit na pameti rozdil v porizovaci cene, to muze byt kolik ? 70 tisic ? Zjednodusme si to a predpokladejme stejny pokles ceny a prodej po trech letech, trilitr je pak mesicne drazsi o 1950 korun
Celkove je tedy trilitr mesicne drazsi asi o 5 tisic korun, za ony 3 roky je to dohromady nejakych 180 tisic korun. Je to ale hodne zobecnene.
