Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

swap M52B20 za M52B28

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Corp
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 29.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od Corp »

Ahoj, mam 94" 320i a plánuji výměnu motoru za M52B28. Mam par dotazů, které se mi nepodařilo vyhledat, takže bych byl vděčný za jejich zodpovězení někým, kdo s tím má nějaké zkušenosti a obecně se v motorech vyzná. Jaký je rozdíl mezi motory M52B20 a M50B20? Jak zjistím, jestli mam M52 nebo M50? Co vše bude potřeba pro výměnu? (Motor, kabeláž, jednotka?) převodovku a diferencial bych chtěl nechat.

Díky :?:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Z dvoulitra je to trochu problém. Minimálně musíš i diferák, zadní brzdy a kdovíco ještě.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ve vysledku te to minimalne vyjde na stejno jako prodat a koupit novy :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Corp
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 29.11.2008 01:00

#4 Příspěvek od Corp »

MattyX píše:ve vysledku te to minimalne vyjde na stejno jako prodat a koupit novy :)
to asi ne. Koupil jsem E36 ve výborném stavu, ani centimetr rzi, nevytuzenou ani jinak nezprasenou.

Nějak jsme doufal, že se ozve někdo, kdo s tím má zkušenosti, ale i tak díky za odpovědi.
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Bohhy »

M52 ma hlinikovej blok a M50 ma litinovej. Vymena M52 za M52 by nemel byt problem, staci jak si rikal RJ, kabelaz a motor. Nevim teda jakou ma 2,8ma prevodovku ale rekl bych, ze bude stejna.Ja sem konkretne mel v aute M52B20 a daval sem tam M50B25TU (M50ka s vanosem) a mel sem tam jeden problemek, ze v ty hlavni zasuvce byl jeden kabel prohozenej s jinym, tak to mi zabralo chvilku badani a taky me potom cekalo prekvapeni, kdyz sem si tou 2,5kou oddelal malej samosvor, kterej sem tam mel jeste z 2,0. Proto sem vymenil difer, poloosy a kardan za 2,5kovej. A ty zadni brzdy bych neresil, stejne se to lisi jen tim, ze se vymeni nechlazeny za chalzeny a to na zadku stejne neni vubec znat.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#6 Příspěvek od Kami1 »

M52 ma hlinikovej blok a M50 ma litinovej
Tak to asi i perovani
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#7 Příspěvek od JIP »

Viděl bych to na problém s elektrikou...taky je důležité, zda dárcovská 328i měla ASC, bude třeba ŘJ, diferák, poloosy, BRZDY!!!, asi kardan, 100% výfuk...hele nechceš se na to vykašlat?
Anebo jó, pokud to všechno klapne, bude to stát za to. Nic lepšího pro normální ježdění pro E36 není, krom Mka, které ale využije jedině "pilot"...pro normální smrtelníky to je rozmařilost...
...jo a ty přední péra asi taky...
viz.ETK
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od HanzE3 »

Jak ti píšou kluci, kardan, diferák, převodovka, spojka, brdzy. motor musíš s komplet el. Ale pokud bys postavil 2.8i na ty dvoulitrový věci, tak bys to měl co se týče zpřevodování krátký. Já teď měnil M50B20 za M50B25 a "krátkej efekt" převodů mi vyhovuje. :wink: Ale problém by to být neměl.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od pazda »

idealne koupit druhou E36 a prehazet to vsechno z jedne na druhou.. smysl proc to delat mi ale unika
Corp
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 29.11.2008 01:00

#10 Příspěvek od Corp »

s tím dvoulitrem co tam mam teď mi pětku v 220ti chytá omezovač otáček a i mi to tak vyhovuje, zkusím to přehodit na ty dvoulitrový věci a uvidím .)
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#11 Příspěvek od -iceman- »

Zdar kluci, využiju tohoto vlákna a zeptám se na "swap" z E36 323i za 328i. Podle Killci, je to všechno strašně jednoduchý, ale kdo ho zná, tak ví :-D Základ je určitě motor a asi ŘJ, ale zbytek by mě být stejný ne? Na autě mam velkej diferák i větraný zadní kotouče. Podle ETK jsou stejný i převodový poměry. Takže vaše názory? Díky Iceman.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Lišit by se měl motor, v tvém roce výroby spojka a setrvák (průměr 240 mm vs 228 mm), jednotka, výfuk (dvoutrubka oproti jednotrubce 320i/323i M52). S jednotkou motoru bys měl vzít i jednotku EWS a čipy z klíčů, vše z jednoho auta.
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#13 Příspěvek od -iceman- »

Fx píše:Lišit by se měl motor, v tvém roce výroby spojka a setrvák (průměr 240 mm vs 228 mm), jednotka, výfuk (dvoutrubka oproti jednotrubce 320i/323i M52). S jednotkou motoru bys měl vzít i jednotku EWS a čipy z klíčů, vše z jednoho auta.
A nevíš jakej průměr tam mam já? V tom případě by to ctělo sehnat motor ze stejnýho roku, jestli to chápu dobře... EWS se musí určitě měnit? Čipy by jsi mi kdyžtak udělal ty ne?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

-iceman- píše:A nevíš jakej průměr tam mam já? V tom případě by to ctělo sehnat motor ze stejnýho roku, jestli to chápu dobře... EWS se musí určitě měnit? Čipy by jsi mi kdyžtak udělal ty ne?
Ročník je jedno, 323i do 11/95 měly stejnou spojku jako 328i (240 mm, tedy větší průměr), po tomto datu měly 228 mm, kdežto 328i má stále až do konce výroby 240 mm.

Pokud měníš jednotku motoru, je dobré dát EWS ze stejného auta. Je párové s jednotkou motoru, takže když vyměníš jen jednotku motoru, nenastartuje ti to potom. Dá se to přepsat a překopat, ale je to víc práce než vyndat to z jednoho auta. ISN v EWS jsem nedávno přepisovat zkoušel a úspěšně, takže pokud bych se k tvému autu dostal s INPA interfacem, asi by to šlo. Nemám to ale vyzkoušené a ověřené...

Jinak pokud budeš mít DME a EWS z jednoho auta, čipy už ti udělám, to je nejmenší problém. Vzhledem k těm zámkům bych to vzal rovnou i se zámkama a klíčema :-)

Jestli se liší i něco dalšího, to už neporadím, holt to chce si projít ETK.
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#15 Příspěvek od -iceman- »

Tak už jsem v obraze... Jinak já se právě nechtěl zbavovat svých klíčů, páč mam komplet sadu a to je dnes dost problem sehnat :-/
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

V tom případě můžeš udělat ještě jedno, nechat si zámky poskládat podle klíčů - taky to jde, pokud má zámečník k dispozici stavítka. Čipy do těch klíčů se dají překopat, to není problém. Horší je potom, když klíče chceš objednat podle VINka.

Když seženeš jednotky z jednoho auta, chybu neuděláš. Můžeme zkusit přepis toho ISN, pak bys byl venku z problémů s objednáním klíče podle VINka a zůstaly by ti původní čipy.
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#17 Příspěvek od -iceman- »

Jenomže ty čipy, bych stějne vyměnil jen v těch dálkáčích, ve zbylých to nejde... Kdybys o nějakým motoru veděl, dej vědět :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jde to ve všech krom celoplastového peněženkového (tam až u E46, co jsem viděl)... :-) Vypadá, že by mohl jít, ale nezkoušel jsem do něj šťourat, spára je moc malá :-)

Kdybych náhodou zaslechl o motoru, dám vědět.

Stejnak největší problém budou ty jednotky, vrakáčníci tohle o té párovosti moc často nevědí. Aspoň třeba zkusíme nějaký novum s tím ISN :-)
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#19 Příspěvek od -iceman- »

Šlo by tam i M52 B28TU?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To už by bylo hodně práce - dost jiná elektrika (+EWS3) apod., problém s legalizací... Nikdo netvrdí, že to nejde, ale co si slibuješ natolik jiného od obyč M52?
Odpovědět