Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

320d vs. 330d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#1 Příspěvek od jeanes »

Zdravim, behem nasledujich nekolika dni mam v planu koupit E46. Mam Vyhlidlych nekolik 320d 110kw a nekolik 330d 135kw. Stojim ted pred samotnou otazkou, jaky model zvolit - 320d nebo 330d. Samozrejme dve hlavni veci jsou ze 330d ma vyssi vykon a zaroven vyssi spotrebu. Popravde myslim, ze vykon 110kw u 320d mi staci (nejsem zadnej strelec). To je jedna stranka veci. Me bych potreboval vedet, dalsi rozdily mezi temito motory - jake maji tyhle motory chyby a v cem muze byt problem.

A jeste jedna vec - manual nebo automat? Jak je to s poruchovosti a jake jsou pak naklady na pripadnou opravu?

Omlouvam se, ze zakladam nove tema, ale je tady toho mrte a nez bych nasel to co potrebuju, tak by to trvalo mesic...
The_big_deal
Registrovaný
Příspěvky: 299
Registrován: ned 29.06.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od The_big_deal »

rozhodne ber 330D. fakt je to o necem jinem. A spotreba? jezdim prumernou Praha a okoli 7,6 litru v automatu. Mimo mesto + dalnice 6-7.Je to proste parada.
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#3 Příspěvek od jeanes »

The_big_deal píše:rozhodne ber 330D. fakt je to o necem jinem. A spotreba? jezdim prumernou Praha a okoli 7,6 litru v automatu. Mimo mesto + dalnice 6-7.Je to proste parada.
Diky za odpoved. Jak myslis to "o necem jinem"?
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#4 Příspěvek od StepanMatl »

Že to jede jako svině a ten šestiválec je kultivovaný a nemá zvuk vychrochtaný Ochcávky ;-).
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#5 Příspěvek od jeanes »

StepanMatl píše:Že to jede jako svině a ten šestiválec je kultivovaný a nemá zvuk vychrochtaný Ochcávky ;-).
Jako ze 320d ma? :) A to jsem si cetl ze nafta od VW ma opriti 320d zvuk jako traktor...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#6 Příspěvek od StepanMatl »

Jasně že má, každej čtyřválec má. 100 kW hodně, 110 kW už míň (ale v obou případech to je oproti VW krása). No a 135 kW R6 je sametovej zvouček s občasným uchrochtnutím :D. Ale vážně, měl jsem 530d 142 kW a ten zvuk, to byla fakt krása. Teď mám 320d 100 kW a ten zvuk je prostě hnus. Ale takovej Snejk by blil z čekoholiv naftovýho, jak to nemá V8 a aspoň 4000 ccm, není to BMW :D.

Jinak co se týče dotazu na převodovku. To musíš vědět sám. Fakt je, že automaty v E38/39/46/53 stojí za prd, protože nemají rezervu v dimenzování. To auto je na převodovku prostě moc těžký a moc silný. Proto pokud potřebuješ tahat přívěs, zapomeň na automat. Automat je rozumná volba při kombinaci diesel + lama řidič, budeš s ním mít o cca 1-2 litry větší spotřebu. U 320d vydrží asi nejdéle (slabší a lehčí auto). Ale všechno je to jen o zacházení, pokud se k němu předchozí majitel uměl chovat, musí najet 300000 km každej automat.
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#7 Příspěvek od jeanes »

Jasny no:) Neznate nekdo tohle auto? http://bmw-autobazar.sbazar.cz/bmw-330d ... 52428.html
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od jeanes »

StepanMatl píše:Jasně že má, každej čtyřválec má. 100 kW hodně, 110 kW už míň (ale v obou případech to je oproti VW krása). No a 135 kW R6 je sametovej zvouček s občasným uchrochtnutím :D. Ale vážně, měl jsem 530d 142 kW a ten zvuk, to byla fakt krása. Teď mám 320d 100 kW a ten zvuk je prostě hnus. Ale takovej Snejk by blil z čekoholiv naftovýho, jak to nemá V8 a aspoň 4000 ccm, není to BMW :D.

Jinak co se týče dotazu na převodovku. To musíš vědět sám. Fakt je, že automaty v E38/39/46/53 stojí za prd, protože nemají rezervu v dimenzování. To auto je na převodovku prostě moc těžký a moc silný. Proto pokud potřebuješ tahat přívěs, zapomeň na automat. Automat je rozumná volba při kombinaci diesel + lama řidič, budeš s ním mít o cca 1-2 litry větší spotřebu. U 320d vydrží asi nejdéle (slabší a lehčí auto). Ale všechno je to jen o zacházení, pokud se k němu předchozí majitel uměl chovat, musí najet 300000 km každej automat.
Tak to je pro me dobra informace! Mam stejne radsi manual tak to nebudu lamat pres koleno a pujdu zase do manualu...
The_big_deal
Registrovaný
Příspěvky: 299
Registrován: ned 29.06.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od The_big_deal »

To auto co jsi sel dal je z talošky a co je z talošky tak mi nesmi do baraku. Ja kupuju zasadne auta v nemecku se serviskou a primo z BMW. Jednu 330d jsem ted privezl a musim rict je to proste parada. Sice je to automat ale me to neva....stou spotrebou to neni zas tak horky ale o neco vic to zere no
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mike-ee »

Vždy bude R6 lepší v kultivovanosti než čtyřválec. Taky bude dynamičtější kvůli výkonu. Na druhou stranu váha navíc tam bude, ale tipl bych si tak 50kilo a to spolehlivě vynahradí výkon. Provoz bude u R6 celkově dražší, jak spotřeba bude v rozmezí litru až dva tak pojistka.

Co by mě ale zajímalo jak moc sametovej zvuk ta R6 v E46 má, protože co jsme měli v X5 r.v 05 160kW tak ten někde nad 3 tisíci měl specificky velmi nepříjemný hukot, to bylo horší než moje aktuální E90 s 130kW ale to už jsme v roce 07.... dost polemizování

Řekl bych to tak, pokud tu 330d utáhneš, což podle mně utáhneš, tak běž do ní. Abys pak uvažoval o čipování a litoval že ti pár kobyl sem tam schází ;)
honsska
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Klubové ID: 1132

#11 Příspěvek od honsska »

StepanMatl píše:Jasně že má, každej čtyřválec má. 100 kW hodně, 110 kW už míň (ale v obou případech to je oproti VW krása). No a 135 kW R6 je sametovej zvouček s občasným uchrochtnutím :D. Ale vážně, měl jsem 530d 142 kW a ten zvuk, to byla fakt krása. Teď mám 320d 100 kW a ten zvuk je prostě hnus. Ale takovej Snejk by blil z čekoholiv naftovýho, jak to nemá V8 a aspoň 4000 ccm, není to BMW :D.

Jinak co se týče dotazu na převodovku. To musíš vědět sám. Fakt je, že automaty v E38/39/46/53 stojí za prd, protože nemají rezervu v dimenzování. To auto je na převodovku prostě moc těžký a moc silný. Proto pokud potřebuješ tahat přívěs, zapomeň na automat. Automat je rozumná volba při kombinaci diesel + lama řidič, budeš s ním mít o cca 1-2 litry větší spotřebu. U 320d vydrží asi nejdéle (slabší a lehčí auto). Ale všechno je to jen o zacházení, pokud se k němu předchozí majitel uměl chovat, musí najet 300000 km každej automat.
Já jsem si myslel to samé a několik lidi mi tvrdilo že právě pro přivěs respek. autopřepravnik je nejlepši jen automat,že s klasikou to má krátkou životnost.Jinak jsem odpurce automatu.
honsska
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Klubové ID: 1132

#12 Příspěvek od honsska »

The_big_deal píše:To auto co jsi sel dal je z talošky a co je z talošky tak mi nesmi do baraku. Ja kupuju zasadne auta v nemecku se serviskou a primo z BMW. Jednu 330d jsem ted privezl a musim rict je to proste parada. Sice je to automat ale me to neva....stou spotrebou to neni zas tak horky ale o neco vic to zere no
S Itálii souhlasim,odtamtud maximálně špagety :lol:
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#13 Příspěvek od jeanes »

Kdyz pomineme, ze 3-litr R6 jede lip a vic zere, tak jak je to s poruchovosti jednotlivych motoru? Co se na kterem vice se*e?
The_big_deal
Registrovaný
Příspěvky: 299
Registrován: ned 29.06.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od The_big_deal »

ja jsem puvodne chtel 2.0d a primo v nemecku rikali at to neberu ze ten motor se dost sere ale zalezi na kusu. Proto jsem vzal 3.0d. Sice najeto 220tis ale tak paradni stav. Krasne zachovalo. Uvazuju ze to prodam, potrebuju nejaky money ted. Pokud by jsi mel zajem auto videt, tak neni problem. Je to cernej kombajn po komplet servisu, v kuzi, harman kardon, automat, celkove moc krasny kus.
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Klubové ID: 2535
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od RomanSvach »

nejak to nepobiram. 110kW je strasne malo a 135kW jede jako svin?

otazka je tady asi celkem jasna. mas na to kup R6 nemas nebo neches do toho tolik rvat kup R4. to ze je R6 motor proste ve vsem krom spotreby a servisu lepsi bude proste asi fakt. kdybych nebyl omezen financemi, postavenim atd taky hned jdu do R6, jo hold u nas v rodine ma na 6ti valec narok pouze hlava rodiny, zbytek se musi spokojit s R4.

jinak automatu se obecne asi vyvaruj, neni to ono. jediny automat co me kdy presvedcil je dvouspojka od VW, tyhle klasiky v BMW proste nejsou ono(snad jedina myslitelna kombinace je 6ti a vice valcova nafta s automatem, vsechno min nebo benzin neni ono)

proste je to jenom o penezich...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Huska »

jeanes píše:Kdyz pomineme, ze 3-litr R6 jede lip a vic zere, tak jak je to s poruchovosti jednotlivych motoru? Co se na kterem vice se*e?
na tom jsou naprosto stejně .. koncepce je stejná ... rozdíl je opravdu ve výkonu, spotřebě,
Pokud jsi se rozhodl pro diesl tak už jen sedni a projed se v obou verzích a máš jasno. sám musíš zvážit priority = provoz X zábava
Já to tak udělal a vybral 2,0d se šestikvaltem. druhou variantou byl 3,0d 150kW opět šestikvalt a 135kW jsem nechtěl.
Problém u 2,0d je sehnat solidní výbavu a udržované auto což 3,0d je v kůži, sport sedačkama atd častěji.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#17 Příspěvek od jeanes »

The_big_deal píše:ja jsem puvodne chtel 2.0d a primo v nemecku rikali at to neberu ze ten motor se dost sere ale zalezi na kusu. Proto jsem vzal 3.0d. Sice najeto 220tis ale tak paradni stav. Krasne zachovalo. Uvazuju ze to prodam, potrebuju nejaky money ted. Pokud by jsi mel zajem auto videt, tak neni problem. Je to cernej kombajn po komplet servisu, v kuzi, harman kardon, automat, celkove moc krasny kus.
Napis konkretneji co mas vcetne ceny a posli i foto (treba SZ nebo na janpicha@seznam.cz)
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#18 Příspěvek od jeanes »

RomanSvach píše:nejak to nepobiram. 110kW je strasne malo a 135kW jede jako svin?

otazka je tady asi celkem jasna. mas na to kup R6 nemas nebo neches do toho tolik rvat kup R4. to ze je R6 motor proste ve vsem krom spotreby a servisu lepsi bude proste asi fakt. kdybych nebyl omezen financemi, postavenim atd taky hned jdu do R6, jo hold u nas v rodine ma na 6ti valec narok pouze hlava rodiny, zbytek se musi spokojit s R4.

jinak automatu se obecne asi vyvaruj, neni to ono. jediny automat co me kdy presvedcil je dvouspojka od VW, tyhle klasiky v BMW proste nejsou ono(snad jedina myslitelna kombinace je 6ti a vice valcova nafta s automatem, vsechno min nebo benzin neni ono)

proste je to jenom o penezich...
Pises, ze R6 je lepsi na vsecho krom spotreby a servisu - muzes to nejak upresnit? Spotreba je samozrejme jasna, ale co myslis tim servisem?
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#19 Příspěvek od jeanes »

Huska píše:
jeanes píše:Kdyz pomineme, ze 3-litr R6 jede lip a vic zere, tak jak je to s poruchovosti jednotlivych motoru? Co se na kterem vice se*e?
na tom jsou naprosto stejně .. koncepce je stejná ... rozdíl je opravdu ve výkonu, spotřebě,
Pokud jsi se rozhodl pro diesl tak už jen sedni a projed se v obou verzích a máš jasno. sám musíš zvážit priority = provoz X zábava
Já to tak udělal a vybral 2,0d se šestikvaltem. druhou variantou byl 3,0d 150kW opět šestikvalt a 135kW jsem nechtěl.
Problém u 2,0d je sehnat solidní výbavu a udržované auto což 3,0d je v kůži, sport sedačkama atd častěji.
Z jakyho duvodu jsi nechtel 135kW? Rikas ze koncept je stejny, takze jsi chtel vetsi vykon kdyz uz je to 3litr nebo proc?
The_big_deal
Registrovaný
Příspěvky: 299
Registrován: ned 29.06.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od The_big_deal »

no je tam vic oleje a brzdy jinak jsem sam nepoznal velky rozdil. Jestli me dily stojej 5600 na 2l nebo 6000 na 3L je mi nejak jedno :)
Odpovědět