Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

(E36 328i) generalka motora

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
belowzero
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 10.01.2009 01:00
Bydliště: Bratislava

#1 Příspěvek od belowzero »

hoj lidicky prosim vas.. chcem sa opytat ci mi viete dakto poradit co vsetko mam nakupit pri generalke motora idu sa robit piestne krusky a brusit ventili tak ked uz bude otvoreny motor chcel by som tam spravit vsetko nech slape..:) bude mi to robit jeden znami len najprf chcem nakupit vsetky diely nech mu to len odnesem.
tak ak ma niekto stakym dacim skusenosti a vie co vsetko treba pomenit ked uz to teda bude otvorene tak sup sem s radou velmi mi pomozete dakujem.. :))
belowzero
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 10.01.2009 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od belowzero »

jedna sa o motor e36 328i r.96
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#3 Příspěvek od Kami1 »

nenapsals kolik to ma km

vsechna tesneni a gufera
zdvihatka

volitelne:
pouzdra kluznych lozisek
olejovej ventil
rozvody
termostat
pruziny ventilu
svicky
hadice k sani
...

pokud tomu znamy rozumi, tak ti poradi sam
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#4 Příspěvek od Paty »

Počítej s tím že to nebude levná záležitost ale do 20 000korun by ses mohl vejít. co myslíte? :?:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

No to nevím, jestli jenom 20 pokud budeš měnit i hydrštely. Navíc samotná sada těsnění stojí ranec
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#6 Příspěvek od Paty »

tak to vidíš ,ještě by mě zajímalo,kde koupit takový kluzný ložiska na kliku,ojnice a pístní kroužky?
Máte nějakej online obchod?
Jestli jo tak šup sem s ním ;)
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#7 Příspěvek od pragdejf »

hele nedelas to vubec dobre. na klubu je spousta lidi, co umej dily (treba z elitu) za velkoobchodni ceny, kery sou mnohem veselejsi, nez maloobchod. a pokud se v tom znamej taky vrta, tak nekde ucet se slevou mit bude.

jinak jestli to chces delat komplet, jakoze i nabrousit blok a novy pisty; rozvody atd, tak to rozhodne za dvacku nebude, ale zase budes mit novej motor.
Bzuker
Registrovaný
Příspěvky: 615
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: PRG
Klubové ID: 1479

#8 Příspěvek od Bzuker »

pragdejf: tak dej tip na nějaké lidi co to umí :)

jinak taky bych potřeboval podobný rozpis co vše bude třeba, bude se to nějak významně lišit když mám M42?
belowzero
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 10.01.2009 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od belowzero »

Auto ma nabehane cca 300tis ale ide srale slusne:)
Je mi jasne ze to bude cca 1000e a viac. Len chcem vsetko najskor nakupit.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#10 Příspěvek od Kami1 »

belowzero: pokud ti to za to stoji mit "novej motor", tak tam vymen vsechno,
co jsem napsal (+pisty, ventily a ojnice),
myslim ale, ze je to zbytecny.

kdyz to cely pretesnis, das novy zdvihatka a saly (+ ty krouzky a zbrouseni hlavy a ventilu),
budes mit motor v super stavu,
jeste stoji za to povymenovat gumovy hadice v sani a vlnovec(to se da ale kdykoliv)

pragdejf: v elitu apod. právě bmw díly do pajšlu motoru moc nevedou

paty: šály buď v BMW, nebo to udělaj tam, kde brousí klikovky
online shopy s takovýma dílama BMW, co za něco stojí, znám akorát tyto:
pelicanparts.com
shmiedman.de
v Německu toho bude asi víc, ale umím jenom anglicky
v Česku nic takovýho není

Bzuker: u toho ISa zbrousit hlavu a ventily, zdvihátka, šály a komplet rozvody
Bzuker
Registrovaný
Příspěvky: 615
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: PRG
Klubové ID: 1479

#11 Příspěvek od Bzuker »

Kami1: a máš tušení na kolik to přijde?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#12 Příspěvek od Paty »

Kami1: koukal jsem na ty stránky a je tam všechno co je potřeba ke GO motoru.
Jenom ještě k těm šálkům jsou tam na výběr standart a nebo potom větší +0,25mm. Který je lepší koupit na GO po tolika km?
Jo a nevíš jaká tam má být vůle?
belowzero
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 10.01.2009 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od belowzero »

Ja uz mam sanie pretesnene aj pretesnene veko ventilou ja len vnutro
Piestne kruzky. Tesnenie hlavy. Zbrusit hlavu. Aj ventili dvihatka spravit vanos sa pretesni. A zabudol som na nieco?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Paty píše:Kami1: koukal jsem na ty stránky a je tam všechno co je potřeba ke GO motoru.
Jenom ještě k těm šálkům jsou tam na výběr standart a nebo potom větší +0,25mm. Který je lepší koupit na GO po tolika km?
Jo a nevíš jaká tam má být vůle?
kliku musis dat kazdopadne na brus , popripade premerit nekolikrat mikrometrem aby jsi zjistil jakou ma hodnotu a podle vule dopocital jaky bude potreba lozisko ... hodnota lozisek je napr 49.75mm tzn ze kliku musis nechat nabrousit na 49.73 aby ti tam vznikla vule 0.02mm kterou vymezuje olej (S50 ji ma ulozenou volenji 49.73 kvuli hustisime oleji např) kliku nabrousit loziska doporucuji koupit origo , druhovýroba ma mírné odchylky ktery nekdy muzou delat neplechu :) pak napr je i vhodne ojnicni loziska ulozit tesneji nez hlavni aby si to lip drzelo mazaci tlak ;) a to je klika jen :D pak az zjistit co koupi nakup pistu a vybrus bloku a prekrouzkovani tak se na to kazdej vysere :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#15 Příspěvek od Paty »

fakt jenom 0.02mm to je? to je docela malá vůle :( a ojniční ložiska teda kolik? víš to? jenom pro přectavu :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

btw: přepsal sem se o nulu :lol: je to 0.20mm :) tedka sem na to koukal do TISu :) kazdopadne pokud chces dat ojnicni tesnejsi tak 0.15mm... kazdopadne loziska na klice bych resil az po zmereni mazaciho tlaku ;) nejlepe barometr misto cidla mazani s opletenou hadici :) jestli to bude mazat na volnobeh 1bar tak to je hodne spatny :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#17 Příspěvek od Kami1 »

Bzuker:
zbrousit hlavu a ventily 4-5,
těsnění(vršek) 4-5,
zdvihátka 6-8,
komplet rozvody 10-12

volitelně:
šály + zbroušení 8-10,
kroužky 4

Paty: líp než MattyX bych to nenapsal,
osobně bych na klikovku šahal , až by k tomu byl funkční důvod
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#18 Příspěvek od pragdejf »

hoho tohle se musi resit jinak lidi. hele tady mas ucebni texty z ucnaku v ivancicich, je tam vsecko hezky pohromade, prelouskej to a pak budes mit jasno.

http://sosi.cz/ucebni-texty.php

jinak sem kouknul do elitu, no nevim co si mam myslet o panvich glyco a pistnich krouzcich goetze, ale kdyby se jednalo o kvalitu, tak bych se spis bal, ze to stejne leze z jedny fabriky, precejenom je to snadnejsi postup.
belowzero
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 10.01.2009 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od belowzero »

toto som vsetko pokukal na elite..

Sada tesnenia klikove skrine - 122,34e
Lamda sonda - 141,82e x2
Snimac vackovej hrzidele - 82,06e
Sasa tes. krouzku driku ventilu - 39,47e
Sada tes. hlavy valcou - 287,21e
tes. olejovej vane - 27,92e
sada rozvodoveho retazu - 103,64
zdvihatka 21,31e x24
saci ventil - 17,75e
vyfukovy ventil - 21,95e
ozubene kolo, vackovy hriadel - 112,38e
sada tesneni skrine rozvodu - 5,16e
gufero klikoveho hridele - 28,08e


zabudol som este na nieco co by som mal nakupit?

este mi nebola jasna cena na zdvihatka 21e je jeden kus? a to ako potrebujem 24:D cize 500e?:D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#20 Příspěvek od Kami1 »

gufera na ventily budou v ty sadě těsnění hlavy
snímač vačkový hřídele mi připadne zbytečný, když už, tak prioritně čidlo klikovky
těsnění vany by mělo být v těsnící sadě toho spodku
na ty rozvody je vhodný vyměnit i ozubený kolo klikovky, vodící+napínací lištu a napínák
cena zdvihátka je za kus
kupovat sací/výfukový ventily je mrhání penězma(cena je taky za kus), nech to zbrousit
gufera na klikovku jsou dvě (asi už budou v tý sadě)

zbudol si na šrouby hlavy

pokud je pro tebe prioritní skvělej stav motoru vzal bych zdvihátka, rozvody a lambdy origo (ne elit)

koupil bych i nový uložení motoru a ty hadice k sání + vlnovec

hlavně aby tomu ten tvuj mechanik rozuměl
Odpovědět