Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Občas lehce namodralý kouř z výfuku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#21 Příspěvek od StepanMatl »

Mno kdyby bylo v pořádku, tak by neměl kouř nádech do modra, ne? :D Já už fakt nevím :D
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od paveld »

Nevím jestli to je i u diesla, ale tohle může krom toho co tu bylo popsáno způsobovat taky vadný olejový separátor (odlučovač).
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#23 Příspěvek od blesk666 »

Kami1 píše:olej tam může jít
a/ vodítkama - bude to znatelněji víc hulit po delším odstavení
- vyměnit gufera ventilů
b/ přes kroužky - horší komprese
- vyměnit kroužky
nebo zkusit odkarbonovat a nalít do nového (synt.) oleje přísadu na uvolnění kroužků (nejistej výsledek)
toto je urcite zly postup - treba petrolej naliat do stareho oleja, olej potom vypustit a dat novy - uvolneny sajrajt by nebolo dobre nachavat v motore, plus cast petroleju stece dole do olej vane - cim zriedi olej co je tiez spatne.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#24 Příspěvek od blesk666 »

kedy ti ide ten namodraly dym? za studena po starte (kruzky, ventily) alebo pri nakladani za tepla (to mozu byt aj kruzky aj vola v turbe, ciastocne ventily, separator,...)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#25 Příspěvek od Kami1 »

nepsal jsem petrolej, ale přísadu do oleje, co pomalu rozpouští ten karbon v kroužkách
http://www.bishops-original.cz/index.ph ... b=13&od1=2
dejv09
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18.12.2010 01:00

#26 Příspěvek od dejv09 »

U připečeného bys to většinou poznal, na sníženém výkonu, ale klidně může být připečený jen jeden stírací kroužek a půjde modrý kouř a na výkonu to nepoznáš (méně pravděpodobné)Ještě je dost důležité jestli jde modrý kouř i u zahřátého motoru na volnoběh. V takovém případě, jsou v nejčastějším případě připečené kroužky. Pokud ti ale občas problikává mazání, tak nejlepší cesta je vyměnit olejový filtr a současně i separační. Otázka je jestli ti to začalo kouřit ze dne na den, nebo je to dlouhodobější záležitost.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#27 Příspěvek od blesk666 »

kamil1: potom beriem spat,
uvolnovac kruzkov je vo vseobecnosti nieco na rozpustenie dechtovych pripecenych usadenin (nespravne oznacovane ako karbon - ten nejde dole len tak lahko). Na co sluzia bud pripravky specialne na to urcene (Motorflush) alebo bezne sa pouziva petrolej alebo Nafta(naliatie cez svieckove alebo vsetrekovacove otvory(diesel))
pripravky do oleja ja osobne nepovazujem za najlepsie riesenie (kvalitny olej ma potrebne aditiva) ale v tomto su rozne nazory a nema zmysel sa tu o to priet kedze viem ze par polomrtvych motorov tieto pripravky uz zachranili (rozne ale na baze nanasania vrsty na trecie plochy). Zvacsa to je ale podla mna riesenie ked uz su len dve moznosti - skusit to alebo urobit GO. Tu este nie sme tak daleko. najprv treba poriadnu diagnostiku co je pricinou
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#28 Příspěvek od Kami1 »

souhlasím (se vším),
nejrozumější je vyměnit ten odlučovač (pokud tam nějakej je) a změřit komprese

(ten petrolej musím někdy na vlastní oči zkusit)
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3096

#29 Příspěvek od m4zzy »

Zdravím. Obnovím trošku toto téma pokud ho někdo ještě sleduje. Mám e46 330i s LPG a mám ho cca rok. ZA rok jsem zjístil, že to hodně papá olej. Dolíval jsem asi 4,5 litrů za těch cca 12 tis km. Teď jsem dal Mobil 1 5W40, předtím castrol 5W40 a k tomu jsem použil zmiňovanou přísadu Bishop Original na výplach motoru a do nového oleje přísadu pro uvolnění těch pístních kroužků. Po cca 100km naježďěného do práce a zpátky (10km cesta) mi po nastartování v práci zahulilo auto modrobíle. Po pár vteřinách v klidu. Druhý den ráno když jsem odjížděl do práce z garáže tak vůbec nic a pak odpoledne to samé. Teď se to trochu uklidnilo ale pořád to bafne modře a na volnoběh to už delší dobu prcá ajkoby to jelo jen na pár válců. Může ta přísada něco pokazit? nikde jsem se nedočetl, že by mohla něco pokazit. V nejhorším případě by jen vůbec nepomohla. Při zátěži motor v pohodě. Je třeba možnost vyměnit svíčky? Kvůli tomu chodu motoru. Díky az postřehy
Odpovědět