Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

330d, motor M57 - nižší tlak v railu před startem

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dogfighter
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 19.08.2008 00:00
Bydliště: blízko Ústí

#1 Příspěvek od Dogfighter »

Ahoj všem postiženým modrobílou vrtulí,
chci se zeptat, zda jste neřešili někdo podobný problém. Diagnostika ukázala tlak 3,7 - 3,8 bar místo 4,0 bar v railu před startem motoru. Auto má najeto 217 tisíc, byl měněn jeden vstřík při 180 tisících - klasika protékal přepadem. Další příznaky : V jednom z deseti startů se maličko zvýší otáčky na cca 900 a hned zase spadnou na volnoběh 750, teplé starty jsou ok, paradoxně jsou horší studené starty. Ale není to nic strašnýho. Můj tip je zase vstřik, ale straší mě možnost odcházejícího vysokotlakého čerpadla. Obě další čerpadla, jak v nádrži, tak pod řidičem jsou původní. Nemá na to vliv množství paliva. Napoví mi někdo s diagnózou? Nebo ještě líp, doporučte spolehlivého mechanika či servis ze severních čech, protože můj mechanik už na to kašle a užívá si důchodu.

P.S. Prosím jen konstruktivní příspěvky a rady. Nestojím o flamewar typu: "měl sis koupit R6 benzín!" Najel jsem s dehtem už tolik kilometrů, že se mi už dávno zaplatila i výměna všech vstřiků.

Díky.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Si trochu pleteš pojmy. V railu je cca 300 barů.Kolem 4 barů je podávací tlak který jde do railovýho čerpadla.A těch 3,8 je uplně normální hodnota.
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko
Klubové ID: 2220

#3 Příspěvek od 3llf »

a odkud přesně jsi? teď mám auto u nějakých kluků,kteří dělají jen BMW,ale nvm jakou odvádí práci,ptž můj mechanik onemocněl na záda a tyhle zná a jsou prý supr a navíc jezdí rally,jinak jsou s teplic
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přečti si moje příspěvky tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... okotlak%E9 .

To středotlaké čerpadlo by mělo tlačit 4 bary (=4,08kg/cm2) a Tobě tlačí trochu méně, ale podle mne je to v normě. Jednak to čerpadlo už bude mít něco za sebou, odchází cca ve 150tkm, trošku nižší napětí baterie je v této době běžné, takže by to mohlo být taky v pořádku. Preventivně a zvláště před zimou bych vyměnil palivový filtr, ten může být první příčinou nižšího tlaku paliva. Laciné to není, od 400 za Champion až po 1.400,- za Mann. Ale ber to jako investici, pokud jsi ho tedy nedávno nevyměnil.

Další na řadě je vysokotlaké CR čerpadlo. Ale nemusíš hned kupovat nové za 25 tis, stačí jeho přetěsnění u BOSCHe, mě to stálo asi 1.800,-Kč, trvalo to týden, hodně se zlepšila akcelerace a klesla spotřeba. Dalším stupněm opravy je repase toho čerpadla za 5-6 tis, podle toho, co je třeba měnit.

Teplé starty máš dobré, v případě problémů to zpravidla bývá čidlo na vačce. Pokud jsou horší studené starty, zkusil bych se podívat (=vyměnit) žhavící svíčky. Tyhle motory sice startují i při -20, ale potom to připomíná Avii nebo Tatru. Svíčky se mění při inspekci II, takže asi po 80-90tis, viz doporučené servisní prohlídky níže - je to mílích, ne v km. Pokud máš přes 200tkm, asi to bude akorát. Pouze doporučuji s tím zajít do servisu, kde s tím mají zkušenosti - viz. příspěvek člena "hajdulak", aneb může z toho být pěkný průser http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#906808 .

For 1999 and later models, the recommended service/inspection intervals are as follows:
• 5,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 10,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 15,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 20,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 25,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 30,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
• 35,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 40,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 45,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 50,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 55,000 miles - intermediate oil service (O/F)
60,000 miles - BMW Inspection II (I/2)
• 65,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 70,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 75,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 80,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 85,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 90,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
• 95,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 100,000 miles - intermediate oil service (O/F)
Dogfighter
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 19.08.2008 00:00
Bydliště: blízko Ústí

#5 Příspěvek od Dogfighter »

Děkuji za bleskové reakce :-)
Palivový filtr jsem měnil hned v zápětí za nový Bosch (MANN zrovna neměli :-) - trošičku se to zlepšilo,ale to občasné zvýšení otáček po teplém startu to nevyřešilo. Žhavící svíčky jsou všechny měněny před cca 40 tisíci km. Má smysl je měnit znova? Baterie je ok, pravidelně dobíjena a v kondici. Co se týče čerpadel, asi mě jejich kontrola a případné přetěsnění/repase nemine. Ale nerad bych hledal závadu metodou pokus - omyl... přece existují lidé, kteří tomu rozumí,živí se tím a nechovají se jako klasičtí servisní vyměňovači dílů ve valné části autorizáků...
morycz
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: sob 30.08.2008 00:00
Klubové ID: 1793

#6 Příspěvek od morycz »

K tomu zvýšení otáček u studeného motoru, nafty mají elektrický příhřev motoru (pokud nemáš webasto) a to sepne po startu a zvedne otáčky u 135kw ze 750 na 850 a u 150kw cca o 50. Pokud ti kolísají při studeném motoru, tak bych v tom chybu nehledal, ale naopak víš, že ti to funguje :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dobrá - tak pokračujeme, teď k tomu zvýšení otáček po startu. Ten tlak paliva bych zatím nechal jak je a preventivně bych se už v tom nehrabal.

Žhavení :
- DDE 3.0 žhaví 12Volty asi 2 vteřiny při teplotě 6-20°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 40°C kvůli vylepšení exhalací
- DDE 4.0 žhaví 12Volty asi 4 vteřiny při teplotě pod 5°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 20°C
- DDE 5.0 žhaví 5,3-7,8 Voltu cca 0,5-2,7 vteřiny při teplotě pod 25°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 30°C

A teď proč to píšu. O větších zatíženích je ŘJ motoru informována a řeší to zvýšením množství vstřikovaného paliva a otáček motoru. Cituji z WDS :Das montierte Glühsteuergerät kommuniziert mit dem DDE-Steuergerät über die bitserielle Datenschnittstelle. Die notwendige Heizleistung wird vom DDE-Steuergerät in Abhängigkeit folgender Betriebswerte ermittelt:
-Kühlmitteltemperatur
-Bordnetzspannung

Zwei weitere Betriebswerte beeinflussen das Ein- und Ausschalten des Glühens:
- Drehzahl
- Einspritzmenge


Takže když zapneš klimu, výhřev okna, ???, tak ručička otáčkoměru poklesne, ale ŘJ motoru tohle zvýšené zatížení hned vyrovná, dokonce o něm ví předem. Se dožhavením je to stejné. Teď nevím, které DDE máš, asi něco novějšího s M57TU??, ale to je fuk. U DDE 3 a 4 si to řídí sama DDE, u 5.0/5.1 je extra ŘJ žhavení, která to DDE předá a ta nastaví vyšší dávku vstřiku. Jenže to zvýšené zatížení se nekoná a tak otáčky vyletí výše na těch 900rpm. Po pár vteřinách ŘJ žhavení zjistí nějakou chybu, povel k dožhavení je ukončen a DDE vrátí volnoběh na normální hodnotu. U DDE 3 a 4 se vypne žhavení u všech válců, u 5 se vyřadí jen válec s chybou (zkrat, přerušený obvod, přehřátí). A jedna z možností zvýšení otáček volnoběhu je odhalena. Máš tam naftový nebo elektrický příhřev/topení. Pokud bude zrada v elektrickém příhřevu, tak to zafunguje skoro stejně. Zkusí, zjistí chybu a vyřadí. Takže teď Tě s tím můžu poslat na diagnostiku. V DDE bude zapsána závada, kterou je nutno řešit. Více najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm heslo Glühanlage např. DDE5.0/5.1 nebo Zuheizer.

Jenže :
Budou se Ti snažit vyměnit el. příhřev, žhavící svíčky, relé žhavení, případně celou řídící jednotku žhavení u DDE 5.x, jak jsi psal o vyměňovačích dílů. Jenže najít skutečnou příčinu bude složitější. Pokud Ti jeden vstřik ukapával nebo propouštěl, může na tomto válci být poškozená žhavící svíčka - utavená špička. Takže bude mít buď větší nebo menší odpor než ostatní, ale tyto odpory jsou u rychložhavících svíček v řádu Ohmů, čili klasickým měřákem neměřitelné. Můžeš mít poškozený přívodní kabel, někde skřípnutý, naseklý. Můžeš mít volnou koncovku (fajfku), která se na žhavící svíčku nasazuje. Je v tom trubičkový kontakt, který se nasune na horní konec svíčky. A tyhle trubičky jsou stočeny z plíšku a ultrazvukem svařeny. Jenže ty sváry jim praskaly, trubička se rozvolnila a potom to kvalitně nekontaktovalo a svíčky nežhavily jak měly a ŘJ žhavení ty svíčky odstavovaly jako chybné. BMW ty kontakty reklamovalo u japonské firmy TYCO a mě potom japončíci lezli 2 dni po fabrice, jestli ty kabely při zkoušení nedávám na větší hroty a neničím to už ve výrobě. Ale bylo to v pořádku.

Takže se podívej do té "fajfky", když odpáčíš to plastové víčko, dá se ten kontakt vytáhnout a uvidíš, jestli sedí na svíčce těsně, nebo tam vaklá. Kontakt se dá koupit a znova nakrimplovat (NE letovat). A pokud nebudeš mít někde poškozený kabel, zajeď na diagnostiku a soustřeďte se na chyby DDE okolo žhavení. Může to být jedna z příčin.
Odpovědět