Ahoj všem postiženým modrobílou vrtulí,
chci se zeptat, zda jste neřešili někdo podobný problém. Diagnostika ukázala tlak 3,7 - 3,8 bar místo 4,0 bar v railu před startem motoru. Auto má najeto 217 tisíc, byl měněn jeden vstřík při 180 tisících - klasika protékal přepadem. Další příznaky : V jednom z deseti startů se maličko zvýší otáčky na cca 900 a hned zase spadnou na volnoběh 750, teplé starty jsou ok, paradoxně jsou horší studené starty. Ale není to nic strašnýho. Můj tip je zase vstřik, ale straší mě možnost odcházejícího vysokotlakého čerpadla. Obě další čerpadla, jak v nádrži, tak pod řidičem jsou původní. Nemá na to vliv množství paliva. Napoví mi někdo s diagnózou? Nebo ještě líp, doporučte spolehlivého mechanika či servis ze severních čech, protože můj mechanik už na to kašle a užívá si důchodu.
P.S. Prosím jen konstruktivní příspěvky a rady. Nestojím o flamewar typu: "měl sis koupit R6 benzín!" Najel jsem s dehtem už tolik kilometrů, že se mi už dávno zaplatila i výměna všech vstřiků.
Díky.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
330d, motor M57 - nižší tlak v railu před startem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 19.08.2008 00:00
- Bydliště: blízko Ústí
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Přečti si moje příspěvky tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... okotlak%E9 .
To středotlaké čerpadlo by mělo tlačit 4 bary (=4,08kg/cm2) a Tobě tlačí trochu méně, ale podle mne je to v normě. Jednak to čerpadlo už bude mít něco za sebou, odchází cca ve 150tkm, trošku nižší napětí baterie je v této době běžné, takže by to mohlo být taky v pořádku. Preventivně a zvláště před zimou bych vyměnil palivový filtr, ten může být první příčinou nižšího tlaku paliva. Laciné to není, od 400 za Champion až po 1.400,- za Mann. Ale ber to jako investici, pokud jsi ho tedy nedávno nevyměnil.
Další na řadě je vysokotlaké CR čerpadlo. Ale nemusíš hned kupovat nové za 25 tis, stačí jeho přetěsnění u BOSCHe, mě to stálo asi 1.800,-Kč, trvalo to týden, hodně se zlepšila akcelerace a klesla spotřeba. Dalším stupněm opravy je repase toho čerpadla za 5-6 tis, podle toho, co je třeba měnit.
Teplé starty máš dobré, v případě problémů to zpravidla bývá čidlo na vačce. Pokud jsou horší studené starty, zkusil bych se podívat (=vyměnit) žhavící svíčky. Tyhle motory sice startují i při -20, ale potom to připomíná Avii nebo Tatru. Svíčky se mění při inspekci II, takže asi po 80-90tis, viz doporučené servisní prohlídky níže - je to mílích, ne v km. Pokud máš přes 200tkm, asi to bude akorát. Pouze doporučuji s tím zajít do servisu, kde s tím mají zkušenosti - viz. příspěvek člena "hajdulak", aneb může z toho být pěkný průser http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#906808 .
For 1999 and later models, the recommended service/inspection intervals are as follows:
• 5,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 10,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 15,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 20,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 25,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 30,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
• 35,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 40,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 45,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 50,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 55,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 60,000 miles - BMW Inspection II (I/2)
• 65,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 70,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 75,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 80,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 85,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 90,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
• 95,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 100,000 miles - intermediate oil service (O/F)
To středotlaké čerpadlo by mělo tlačit 4 bary (=4,08kg/cm2) a Tobě tlačí trochu méně, ale podle mne je to v normě. Jednak to čerpadlo už bude mít něco za sebou, odchází cca ve 150tkm, trošku nižší napětí baterie je v této době běžné, takže by to mohlo být taky v pořádku. Preventivně a zvláště před zimou bych vyměnil palivový filtr, ten může být první příčinou nižšího tlaku paliva. Laciné to není, od 400 za Champion až po 1.400,- za Mann. Ale ber to jako investici, pokud jsi ho tedy nedávno nevyměnil.
Další na řadě je vysokotlaké CR čerpadlo. Ale nemusíš hned kupovat nové za 25 tis, stačí jeho přetěsnění u BOSCHe, mě to stálo asi 1.800,-Kč, trvalo to týden, hodně se zlepšila akcelerace a klesla spotřeba. Dalším stupněm opravy je repase toho čerpadla za 5-6 tis, podle toho, co je třeba měnit.
Teplé starty máš dobré, v případě problémů to zpravidla bývá čidlo na vačce. Pokud jsou horší studené starty, zkusil bych se podívat (=vyměnit) žhavící svíčky. Tyhle motory sice startují i při -20, ale potom to připomíná Avii nebo Tatru. Svíčky se mění při inspekci II, takže asi po 80-90tis, viz doporučené servisní prohlídky níže - je to mílích, ne v km. Pokud máš přes 200tkm, asi to bude akorát. Pouze doporučuji s tím zajít do servisu, kde s tím mají zkušenosti - viz. příspěvek člena "hajdulak", aneb může z toho být pěkný průser http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#906808 .
For 1999 and later models, the recommended service/inspection intervals are as follows:
• 5,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 10,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 15,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 20,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 25,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 30,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
• 35,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 40,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 45,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 50,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 55,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 60,000 miles - BMW Inspection II (I/2)
• 65,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 70,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 75,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
• 80,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 85,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 90,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
• 95,000 miles - intermediate oil service (O/F)
• 100,000 miles - intermediate oil service (O/F)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 19.08.2008 00:00
- Bydliště: blízko Ústí
Děkuji za bleskové reakce 
Palivový filtr jsem měnil hned v zápětí za nový Bosch (MANN zrovna neměli
- trošičku se to zlepšilo,ale to občasné zvýšení otáček po teplém startu to nevyřešilo. Žhavící svíčky jsou všechny měněny před cca 40 tisíci km. Má smysl je měnit znova? Baterie je ok, pravidelně dobíjena a v kondici. Co se týče čerpadel, asi mě jejich kontrola a případné přetěsnění/repase nemine. Ale nerad bych hledal závadu metodou pokus - omyl... přece existují lidé, kteří tomu rozumí,živí se tím a nechovají se jako klasičtí servisní vyměňovači dílů ve valné části autorizáků...

Palivový filtr jsem měnil hned v zápětí za nový Bosch (MANN zrovna neměli

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Dobrá - tak pokračujeme, teď k tomu zvýšení otáček po startu. Ten tlak paliva bych zatím nechal jak je a preventivně bych se už v tom nehrabal.
Žhavení :
- DDE 3.0 žhaví 12Volty asi 2 vteřiny při teplotě 6-20°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 40°C kvůli vylepšení exhalací
- DDE 4.0 žhaví 12Volty asi 4 vteřiny při teplotě pod 5°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 20°C
- DDE 5.0 žhaví 5,3-7,8 Voltu cca 0,5-2,7 vteřiny při teplotě pod 25°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 30°C
A teď proč to píšu. O větších zatíženích je ŘJ motoru informována a řeší to zvýšením množství vstřikovaného paliva a otáček motoru. Cituji z WDS :Das montierte Glühsteuergerät kommuniziert mit dem DDE-Steuergerät über die bitserielle Datenschnittstelle. Die notwendige Heizleistung wird vom DDE-Steuergerät in Abhängigkeit folgender Betriebswerte ermittelt:
-Kühlmitteltemperatur
-Bordnetzspannung
Zwei weitere Betriebswerte beeinflussen das Ein- und Ausschalten des Glühens:
- Drehzahl
- Einspritzmenge
Takže když zapneš klimu, výhřev okna, ???, tak ručička otáčkoměru poklesne, ale ŘJ motoru tohle zvýšené zatížení hned vyrovná, dokonce o něm ví předem. Se dožhavením je to stejné. Teď nevím, které DDE máš, asi něco novějšího s M57TU??, ale to je fuk. U DDE 3 a 4 si to řídí sama DDE, u 5.0/5.1 je extra ŘJ žhavení, která to DDE předá a ta nastaví vyšší dávku vstřiku. Jenže to zvýšené zatížení se nekoná a tak otáčky vyletí výše na těch 900rpm. Po pár vteřinách ŘJ žhavení zjistí nějakou chybu, povel k dožhavení je ukončen a DDE vrátí volnoběh na normální hodnotu. U DDE 3 a 4 se vypne žhavení u všech válců, u 5 se vyřadí jen válec s chybou (zkrat, přerušený obvod, přehřátí). A jedna z možností zvýšení otáček volnoběhu je odhalena. Máš tam naftový nebo elektrický příhřev/topení. Pokud bude zrada v elektrickém příhřevu, tak to zafunguje skoro stejně. Zkusí, zjistí chybu a vyřadí. Takže teď Tě s tím můžu poslat na diagnostiku. V DDE bude zapsána závada, kterou je nutno řešit. Více najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm heslo Glühanlage např. DDE5.0/5.1 nebo Zuheizer.
Jenže :
Budou se Ti snažit vyměnit el. příhřev, žhavící svíčky, relé žhavení, případně celou řídící jednotku žhavení u DDE 5.x, jak jsi psal o vyměňovačích dílů. Jenže najít skutečnou příčinu bude složitější. Pokud Ti jeden vstřik ukapával nebo propouštěl, může na tomto válci být poškozená žhavící svíčka - utavená špička. Takže bude mít buď větší nebo menší odpor než ostatní, ale tyto odpory jsou u rychložhavících svíček v řádu Ohmů, čili klasickým měřákem neměřitelné. Můžeš mít poškozený přívodní kabel, někde skřípnutý, naseklý. Můžeš mít volnou koncovku (fajfku), která se na žhavící svíčku nasazuje. Je v tom trubičkový kontakt, který se nasune na horní konec svíčky. A tyhle trubičky jsou stočeny z plíšku a ultrazvukem svařeny. Jenže ty sváry jim praskaly, trubička se rozvolnila a potom to kvalitně nekontaktovalo a svíčky nežhavily jak měly a ŘJ žhavení ty svíčky odstavovaly jako chybné. BMW ty kontakty reklamovalo u japonské firmy TYCO a mě potom japončíci lezli 2 dni po fabrice, jestli ty kabely při zkoušení nedávám na větší hroty a neničím to už ve výrobě. Ale bylo to v pořádku.
Takže se podívej do té "fajfky", když odpáčíš to plastové víčko, dá se ten kontakt vytáhnout a uvidíš, jestli sedí na svíčce těsně, nebo tam vaklá. Kontakt se dá koupit a znova nakrimplovat (NE letovat). A pokud nebudeš mít někde poškozený kabel, zajeď na diagnostiku a soustřeďte se na chyby DDE okolo žhavení. Může to být jedna z příčin.
Žhavení :
- DDE 3.0 žhaví 12Volty asi 2 vteřiny při teplotě 6-20°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 40°C kvůli vylepšení exhalací
- DDE 4.0 žhaví 12Volty asi 4 vteřiny při teplotě pod 5°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 20°C
- DDE 5.0 žhaví 5,3-7,8 Voltu cca 0,5-2,7 vteřiny při teplotě pod 25°C, při nižší déle a potom dožhavuje do teploty chladící směsi 30°C
A teď proč to píšu. O větších zatíženích je ŘJ motoru informována a řeší to zvýšením množství vstřikovaného paliva a otáček motoru. Cituji z WDS :Das montierte Glühsteuergerät kommuniziert mit dem DDE-Steuergerät über die bitserielle Datenschnittstelle. Die notwendige Heizleistung wird vom DDE-Steuergerät in Abhängigkeit folgender Betriebswerte ermittelt:
-Kühlmitteltemperatur
-Bordnetzspannung
Zwei weitere Betriebswerte beeinflussen das Ein- und Ausschalten des Glühens:
- Drehzahl
- Einspritzmenge
Takže když zapneš klimu, výhřev okna, ???, tak ručička otáčkoměru poklesne, ale ŘJ motoru tohle zvýšené zatížení hned vyrovná, dokonce o něm ví předem. Se dožhavením je to stejné. Teď nevím, které DDE máš, asi něco novějšího s M57TU??, ale to je fuk. U DDE 3 a 4 si to řídí sama DDE, u 5.0/5.1 je extra ŘJ žhavení, která to DDE předá a ta nastaví vyšší dávku vstřiku. Jenže to zvýšené zatížení se nekoná a tak otáčky vyletí výše na těch 900rpm. Po pár vteřinách ŘJ žhavení zjistí nějakou chybu, povel k dožhavení je ukončen a DDE vrátí volnoběh na normální hodnotu. U DDE 3 a 4 se vypne žhavení u všech válců, u 5 se vyřadí jen válec s chybou (zkrat, přerušený obvod, přehřátí). A jedna z možností zvýšení otáček volnoběhu je odhalena. Máš tam naftový nebo elektrický příhřev/topení. Pokud bude zrada v elektrickém příhřevu, tak to zafunguje skoro stejně. Zkusí, zjistí chybu a vyřadí. Takže teď Tě s tím můžu poslat na diagnostiku. V DDE bude zapsána závada, kterou je nutno řešit. Více najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm heslo Glühanlage např. DDE5.0/5.1 nebo Zuheizer.
Jenže :
Budou se Ti snažit vyměnit el. příhřev, žhavící svíčky, relé žhavení, případně celou řídící jednotku žhavení u DDE 5.x, jak jsi psal o vyměňovačích dílů. Jenže najít skutečnou příčinu bude složitější. Pokud Ti jeden vstřik ukapával nebo propouštěl, může na tomto válci být poškozená žhavící svíčka - utavená špička. Takže bude mít buď větší nebo menší odpor než ostatní, ale tyto odpory jsou u rychložhavících svíček v řádu Ohmů, čili klasickým měřákem neměřitelné. Můžeš mít poškozený přívodní kabel, někde skřípnutý, naseklý. Můžeš mít volnou koncovku (fajfku), která se na žhavící svíčku nasazuje. Je v tom trubičkový kontakt, který se nasune na horní konec svíčky. A tyhle trubičky jsou stočeny z plíšku a ultrazvukem svařeny. Jenže ty sváry jim praskaly, trubička se rozvolnila a potom to kvalitně nekontaktovalo a svíčky nežhavily jak měly a ŘJ žhavení ty svíčky odstavovaly jako chybné. BMW ty kontakty reklamovalo u japonské firmy TYCO a mě potom japončíci lezli 2 dni po fabrice, jestli ty kabely při zkoušení nedávám na větší hroty a neničím to už ve výrobě. Ale bylo to v pořádku.
Takže se podívej do té "fajfky", když odpáčíš to plastové víčko, dá se ten kontakt vytáhnout a uvidíš, jestli sedí na svíčce těsně, nebo tam vaklá. Kontakt se dá koupit a znova nakrimplovat (NE letovat). A pokud nebudeš mít někde poškozený kabel, zajeď na diagnostiku a soustřeďte se na chyby DDE okolo žhavení. Může to být jedna z příčin.