Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

přehřívání TDS,už jsem v koncích

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#1 Příspěvek od mrJekill »

Omlouvám se za nový topic,ale nikam jsem to moc nemohl nacpat.
Problém: jízda do kopce(např Buchlovské apod.)teplota leze nahoru i kolem 0stC a není možné auto uchladit
Měněno: nová pumpa,nový termostat,nová hlava motoru, dvourychlostní elektrický ventilátor místo Visco spojky s možností spínání z kabiny,nová nádrž kapaliny včetně víčka
Styl jízdy do kopce: hodně z volna,nejlépe nalepený na kamion,abych tomu nemusel šlapat,pak to leze nahoru hned,zapnutý ventilátor na max,zapnuté topení na max a jedno oko stále přilepené na teploměru.
Už fakt nevím.Co se mi ještě moc nelíbí,je umístění chladiče klimatizace,před chladičem motoru.Vlastně ho to komplet zakrývá,ale je to origoš,tak to mají snad vymyšleno.
Podotýkám,že př běžné jízdě se to stačí uchladit náporem,pokud tomu moc nešlapu na krk.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

ventilátor je ti za jízdy uplně k ničemu.Co třeba ucpaný chladič.Nebo může bejt bordel mezi chladičem klimy a motoru.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#3 Příspěvek od mrJekill »

Přesně tyhle dvě možnosti mě napadli taky.Pak už snad nic.Tohle prověřím zítra.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#4 Příspěvek od jurasis »

Mno, ono tohle se dělá jako první, než vyměníš půlku motoru...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#5 Příspěvek od Paty »

víš co vyndej chladič vody a koukni se přes něj,vem milit nastříkej to na něj nech chvilku působit a potom to proper proudem vody můžeš i vapkou ale dávej pozor!!! z jaký dálky stříkaš aby jsi nepomačkal ty varhánky co jsou na chladiči :( toto můžeš udělat tolikrát až přes ten chladič uvidíš!!!100% by to mělo bejt tím nebo jestli máš i chladič klimi tak s tím udělej to stejný....nebo to zkus ten chladič klimi na autě ...potom by jsi ji musel doplnovat a levná záležitost to není...taky mě to u tdsa dělalo při 200km/h a bylo to tím chladičem vody tak se zkus na to mrknout a piš sem poznatky :wink:
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

mám taky TDS a uspořádání chladíče vody s chladičem na klimu je myslím vyřešeno dobře :wink: Mám vše origo a vše funguje jak má-teplota na polovičce...Asi bych po ohřátí motoru a po otevření termostatu zhasnul motor,pro jistotu a ošahal všechny hadice-i od topení ale zejména chladič jestli je všude stejná teplota.I když máš novej termostat nemáš jistotu že funguje jak má-vlastní zkušenost!!!!Pokud je to všude stejně horké je to jednoznačně hlava nebo blok motoru KO.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#7 Příspěvek od mrJekill »

jurasis píše:Mno, ono tohle se dělá jako první, než vyměníš půlku motoru...
To nebyla rozežranost.Ty věci prostě vyměnit potřebovali.Hlava byla prasklá,domek termostatu odlomený kus v hadici a termostat jsem měl,tak jsem ho vyměnil a u visko spojky jsem neměl jistotu funkčnosti,protože novinama ji zastavím kdykoli si vzpomenu.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#8 Příspěvek od jurasis »

Víceméně jsem si myslel, že je to tak...:wink:
I ten termostat, jak píše bibikuba, nemusí být dobrý, i když je nový.
Nebo může být jen seklý... Taky vlastní zkušenost...
Je fakt, že v tomhle počasí by motor bez větší zátěže mělo bez problémů uchladit topení (tedy úplně nezávisle na termostatu či chladiči)...
Chyba bude určitě v těch dvou věcech... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#9 Příspěvek od Paty »

tak snad poznáš jestli termostat otevřel nebo ne !!!!!!!!!!!když budeš mít chladič úplně horkej a auto se ti bude stejně přehřívat tak to na 100% termostat není protože kdyby byl seklej tak by neotevíral a teplá voda by se do chladiče nedostala!!!!!tzv. byla by jenom v malým okruhu to znamená že v motoru. :evil:
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#10 Příspěvek od mrJekill »

Dnes jsem vykuchal ze starýho počítače panel na měření teploty komponent a zítra ho z prd.le nastrkám do důležitých míst na motoru a budu sledovat jak mi kde proudí ohřátá kapalina.
Čidla umístím nahoru do chladiče,dolů do chladiče,na hlavu motoru a do expanzky.
Začínám se cítit jako Frankenstein......... :twisted:
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#11 Příspěvek od Tompo »

zkus ten chladič vody!!!!
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#12 Příspěvek od chrompacket »

když se mi auto přehřálo v létě v kolonách na dálnici udělala se trhlina mezi expanzkou a samontým chladičem... když jsem demontoval starý chladič, tak mezi chladičem klimatizace a chladičem vody byl takový bordel, že jsem to vytahoval na několikrát za plnou hrst.. byla to zajímává hmota z listí, hmyzu, silničního marasu (připomínalo to mech) tímto byla obalena zhruba 1/3 chladiče vody... bylo mi jasné, že tohle nemůže chladit na 100%... chladič klimatizace jsem vyfoukal vzduchem do maximální čistoty a dal nový vodní.. vše ok
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xSAFA »

Nevím jak u TDS, ale u 2.8 je vyndání chaldiče motoru otázka 20ti min se vším všudy, dívím se že laboruješ s jakýsima čidlama a prostě nevyndáš chladič a neuděláč to co radí kluci...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

xSAFA píše:Nevím jak u TDS, ale u 2.8 je vyndání chaldiče motoru otázka 20ti min se vším všudy
vycvaknout dva drzacky , a povolit dve eskapasky neni ani na 20 min :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#15 Příspěvek od mrJekill »

Nejvíc práce je se saharou,ale i tak je to otázka pár minut.
Takže chladič byl naprosto průchozí jak od klimy,tak vodní,žádné nečistoty mezi nimi.Vypadá to,že ani v chladiči není žádný kámen.Pro jistotu provádím výplach a pak se uvidí co dál.Zatím jsem nenarazil na nic,abych si mohl říct:,,no jo dopr...,to bylo tutově ono´´
Odpovědět