Už podruhé za tuhle "zimu" se mi vybila baterka. Poprvé se "oživila" sama delší cestou, ale teď přijdu po dvou dnech k autu a nic.. a když jsem ji vyndal , tak jsem celkem hleděl, protože tam mám jen 55A Je možny že nestíhá a vybíjí se tím že je slabá?? Nebo příčina může být v něčem jinym? Třeba alternáotr??
Jinak každopádně chci koupit novou, tak kdyžtak poraďte jakou
Nestojim o to aby mě auto zase někde nechalo trčet
Tak než vyrazíš kupovat baterku, nejdřív si proměř dobíjení. I když tam budeš mít 180 Ah baterku z náklaďáku a altík ti to bude špatně dobíjet, stejně ti nepomůže. A taky záleží jaký trasy jezdíš. Pokud někde pořád poskakuješ 2km tak se nediv. Nestačí se ti to dobíjet.
Ok, přeměřim.. To je pravda no, jezdim po brně do práce a zpět, a zrovna štreka to není no.. ale minimálně jednou do týdne jedu +- 50 kiláků.. nevim no, zkusim to dobíjení a pak novou baterku. Protože i tak, 55A se mi zdá dost málo...
Tak tam by to fakt chtělo vyšší kapacitu. Ale i tak bych spíš viděl chybu v dobíjení, nebo ve stylu jízd. Já míval Granadu 2,8 V6 a měl jsem tam 6 let starou baterku jenom 44 Ah a pohoda
Jak psal dsvatos,zmer dobijeni,ale co bych urcite take zmeril je odber automobilu.
Pokud budes mit odber do 100mA je vse v pohode,pokud vic,tak hledej zavadu napr. odpojovanim ruznych okruhu pres pojistku.
Tuhle zavadu s vybijejici aku resime asi 10x tydne a z 99% je zavada v aute ,bud dobijeni nebo prave ten odber,coz umi delat nektere starsi autoradia Sencor apod.. bez nabijejiciho kondenzatoru+zesilovace,ale i zoxidovane spoje atd...
Jinak tim,ze tam mas baterku o mensi kapacite,tim driv by se Ti mela dobit,proto je lepsi pokud nekdo jezdi s autem jen po meste,poridi baterku o mensi kapacite.
Velikost. Ta 100ka je o dost větší, nemusí pasovat do boxu. Jinak už asi nic.
Hlavně kupuj "neležáka". Baterka se vyplatí kupovat dražší, ale přímo v origo prodejně (a pokud možno ověřené). Jinde baterky většinou leží i několik měsíců a životnost baterky se uvádí 2 roky od prvního nalití...
U diesla Tě zajímá i startovací proud. Ber co nejvyšší...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Nalitou baterku bych nekupoval, nikdy nevíš jak dlouho stojí v polici. Nejlepší je koupit suchou přednabitou, naleješ kyselinu, necháš půl hodiny odstát a můžeš ji dát do auta.
A nesouhlasil bych s tím že do města je lepší baterie s nižší kapacitou, myslím že déle vydrží baterie s vyšší která se do plna dobije jenom občas a běžně bude po ustálení mít třeba 12,2-12-4V než malá baterka která sice po každé 10 km jízdě bude mít po ustálení 12,6 ale v případě delšího poslouchání duc duc bedny nebo více startů se to bude propadat pod 12 kdy začínají sulfatovat desky a nevratně se ztrácí kapacita. Taky ve městě se většinou parkuje venku na mraze a ta kapacita taky letí dolů.
Ty baterky jsou celkem zajimave tema at uz LiXX, NiXX ci Pb.
Obecne se da rict asi toto. cim vetsi kapacita tim lip a to z mnoha duvodu. Kazda aku ma nejakou tvrdost(udava se v C modelari vedi) no a tim padem cim mas vetsi aku tim vetsim proudem ji muzes nabijet tj.: pokud nabijis ruzne velke aku stejnym proudem tak ta vetsi bude mit vetsi zivotnost protoze nedostava tak na zadek. to same plati i u vybijeni proste zatezovat co nejmene, a vybijeci proudy moc neovlivnis tj musis dat co nejvetsi aku s co nejvice Ah.
Jj, slabší baterka je kravina. Altíky dneska běžně dávají 60A a víc, tedy nemají problém dobíjet STEJNĚ DLOUHO 100 Ah nebo 44 Ah...
A koupit suchou je samo nejlepší, ale suchá přednabitá je kravina. Úroveň nabití je dána koncentrací elektrolytu. Nalít a plný nabíjecí cyklus pokud možno kvalitní nabíječkou (což je pro většinu lidí utopie, proto je lepší najít kvalitní obchod, kde to za ně někdo znalý udělá...)
Napětí pod 12V už je něco špatně (kromě startu)...
EDIT: Pb aku by se měla vždy dobíjet proudem desetiny kapacity... Jinak taky souhlas s postem přede mnou, původně jsem reagoval na post od Kalasnikova...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ze zakona je dva roky a pres to vlak nejede ne ? pak je jedno kdy je nalita... Jinak co se velikosti tyce ta 100 tam sedi jak prdel na hrnec. Takze asi sahnu po ni. Kdyz uz mezi nima neni rozdil preci jen mi to prijde jako vyssi rada
jurasis: proč by to měla být kravina, takhle to doporučovala i Yuasa v návodu když jsem kupoval poslední baterku. Po nalití kyselinou je baterka zhruba na 70% kapacity a zbytek se dobije jízdou. A BMW bude myslím ta nejlepší nabíječka kterou má většina lidí doma.
Mno jo, dva roky od prodeje sice říká zákon, ale jsem zvědav, jak budeš reklamovat "snížení kapacity", když reklamace se běžně vztahuje na výrobní a skryté vady... Dokud ta baterka bude mít nějaké napětí, co chceš reklamovat?
Navíc, právě na baterky se to nevztahuje (právní předpis nemám nastudován, ale tím, že všichni výrobci zařízení uvádí záruku na baterku jen 6 měsíců, nemám důvod nevěřit v neoporu v zákoně)...
Já psal o ŽIVOTNOSTI baterie, ne záruce. Pokud je o baterku dobře postaráno, PB vydrží sloužit i hodně let... Zatím je to nejlepší tech. pro uchování el. energie...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
jj jak pises jurasis
nevim jak jsou na tom dnesni moderni Pb ale driv to bylo dokonce 1/16tinou tj ze pri ucinnosti treba 80% by to melo trvat asi 20h.
narovinu i kdyby to byla ta 1/10 a ucinnost byla 100% tak komu se dobiji auto 10h... to jen pro predstavu jak se auto k baterce chova.
Kalasnikov píše:jurasis: proč by to měla být kravina, takhle to doporučovala i Yuasa v návodu když jsem kupoval poslední baterku. Po nalití kyselinou je baterka zhruba na 70% kapacity a zbytek se dobije jízdou. A BMW bude myslím ta nejlepší nabíječka kterou má většina lidí doma.
Je to asi tím, že se nalije hustější elektrolyt... Podle mě je to jen marketingový tah...
Nicméně většina výrobců uvádí jasný postup pro uvedení baterie do provozu, nalít, nabít (dokonce delším cyklem než obvykle).
Jo a auto je obecně jedna z nejhorších nabíječek...
Zase právě PB články jsou hodně odolné, proto bych si s tím hlavu příliš nelámal...
Nejlépe pro baterku je občas ji vyhodit z auta a plně dobít. Ještě lépe před tím taky úplně vybít (ale nesmí zůstat ve vybitém stavu, navíc v nízké teplotě, to je pro baterku to nejhorší)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.