Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

klepání motoru E36 M42B18 (IS)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#1 Příspěvek od TuRo »

čau, předem: je mi jasný že mi sem někdo napíše že jsem měl použít tlačítko hledat, ale já to tady heldám už skoro týden a nic moc...
K mýmu problému: ISo mi začalo strácet výkon a motor začal být hlučnější až to přešlo ve velice nepříjemné klepání, klepání je čím dál hlasitější a kovovější.
Odpojil jsem z motoru všechno co by mohlo dělat rachot (altik, servo, vodní pumpu) abych se ujistil že to dělá opravdu motor a bohužel DĚLÁ. Rozvody jsem zkontroloval a jsou v cajku, dál jsem zaslechl že se na isech občas rozlomí vodítko na rozvodovém řetězu, tak jsem sundal prsa a tam je taky všechno O.K.
Teď už si opravdu nevím rady, jde to jakoby od spodu motoru.
Když to po delší době stáni zase nastartuju tak to zaklepe a chvilku klid, ale s přidáváním plynu se to klepání stává intenzivnějším a hlasitějším, jinak to běží normálně na 4...
Jo a hydroštely to nejsou, klepání hydroštelů je oproti tomu procházka růžovou zahradou :?
Díky za každou radu, jsem docela v koncích :(
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

nejsou to hydroštely? :D

zkus sundat víko vany(trošku oprc) a zkontrolovat klikovou skříň.
taky se můžeš kouknout na olejovou pumpu
asi bych se s tím bál jezdit
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#3 Příspěvek od TuRo »

To jo, jezdit se s tím nedá! S tou vanou, na to se chystám no, ale díky nápravnici se na to moc netěším.
A olejovy čerpadlo vypadá vizuélně v pořádku, nevím jak se pozná že je špatné...
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#4 Příspěvek od Cuky »

změřit tlak mazání a vizualn akorád jestly není polámané a nebo zkusit vůle
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#5 Příspěvek od TuRo »

Tlak oleje bylo první co jsem si myslel, ale pak jsem to pustil z hlavy pač to má přece čidlo tlaku oleje, to by se mi rozsvítílo mazání ne?
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od _peper »

Tak tohle by mě zajímalo také, protože je to možná i můj problém. Když je motor studený víc vrčí kolem 2,5 - 3 tis (víc to netočím když je motor studený) a jak se motor ohřeje už přede moc pěkně. Je to takový dívný zvuk, když jde motor na volnoběh tak je to ok. V létě když je teplo není to tak výrazné, ale teď jak už je chladno je motor hodně hlučný. V poslední době jsem měnil olej, svíčky a silntbloky na uchycení motoru. Pořád je to stejné, žádná změna.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#7 Příspěvek od Paty »

tak když budeš mít sundanou vanu tak se koukni jestli to není zadřený na klikovce,normálně sundej na každý ojnici spodek a uvidíš to...může to bejt zadřený,ale nechci házet čerta na zed...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#8 Příspěvek od Kami1 »

tak to si pak kvůli tý kontrole nezapomeň koupit nový ojniční šrouby (cca 100kč/kus)
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#9 Příspěvek od TuRo »

_peper píše:Tak tohle by mě zajímalo také, protože je to možná i můj problém. Když je motor studený víc vrčí kolem 2,5 - 3 tis (víc to netočím když je motor studený) a jak se motor ohřeje už přede moc pěkně. Je to takový dívný zvuk, když jde motor na volnoběh tak je to ok. V létě když je teplo není to tak výrazné, ale teď jak už je chladno je motor hodně hlučný. V poslední době jsem měnil olej, svíčky a silntbloky na uchycení motoru. Pořád je to stejné, žádná změna.
U tebe si myslím že to jsou ale jenom hydroštely, tím že je vetší zima tak je hustější olej a hydroštely se hůř plní, jak se olej trošku ohřeje, povolí a proto to přestane. Z toho vyplívá to že ti to v létě, za tepla tak moc nedělá.
Víceméně to dělá trošku každej motor vybavenej hydrama, osobně bych to neřešil a počkal až se olej zahřeje, nebo místo polosyntetiky oleje přejít na plnou která je řidší a tím se hydroštely plní líp i za nižších teplot a nebo je pozvyměňovat za nové, ale je jich tam 16 :D
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od _peper »

Leju tam 5W40 od shellu a to je plná syntetika ne?
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#11 Příspěvek od ARMAN »

nebudou to spiš vytahany řetěz nebo rozpadly napinak? kdy se dělali rozvody naposled?
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#12 Příspěvek od TuRo »

to _peper: To je pna syntetika no, tak uz maji hydrostely neco za sebou no, ale pokud se to nebude horsit tak bych to zatim moc neresil :wink:

--- rozvody mam dva roky nove, a cely jsem je prekontrolovaval, jsou v porádku a vodící lišty zlomené nejsou, to bylo první po čem jsem šel :( , vyzkoušel jsem už snad všechno z těch menších zel, takže to vypadá že to bude opravdu něco na spodku, klika, ojnice nebo píst...
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#13 Příspěvek od TuRo »

Tak už jsem na to přišel, po sundání vany jsem v sacím koši olejového čerpadla našel bronzově zbarvené kovové šupinky a bylo to jasné. Po chvilce hledání jsme zjistili že ojniční šálky na prvním válci jsou tak poloviční a ojnice na klikovce čvachtala jako by tam šálek vůbec nebyl :D , tak teď mě čeká motor ven a zkontrolovat i ostatní a pozvyměňovat je... Aspoň že už vím čím to bylo :?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#14 Příspěvek od Kami1 »

Blahopřeju, :)
anebo jinej motor
TuRo
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Bydliště: skoro Olomouc

#15 Příspěvek od TuRo »

Taky možnost no :D , težko říct která alternativa vyjde levnějc, ale zase si říkám že nevím co koupím za vyběhanou mrdku, tak když si ten svůj udělám, rovnou ho aj překroužkuju a tak tak budu mít motor po GO v top stavu... uvidím :wink:
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#16 Příspěvek od martas11 »

TuRo píše:Taky možnost no :D , težko říct která alternativa vyjde levnějc, ale zase si říkám že nevím co koupím za vyběhanou mrdku, tak když si ten svůj udělám, rovnou ho aj překroužkuju a tak tak budu mít motor po GO v top stavu... uvidím :wink:
Já bych udělal ten svůj :)
DawletE30
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 08.10.2008 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2395

#17 Příspěvek od DawletE30 »

radči si udělej generalku a maš klid,
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#18 Příspěvek od Paty »

, tak jsem typoval správně že to je toto,to jsem si myslel že je a dělá to kl. ložisko,ale vůbec jsem ti to nepčál :( jj taky bych ti doporučoval generálku aspon spodnku,když máš sundanou tu vanu,protože může bejt našlí i jiný ložisko, a zachvilec ti to může udělat zase ale na jiným válci :( toto je zrádná situace...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#19 Příspěvek od Kami1 »

TuRo píše:Taky možnost no :D , težko říct která alternativa vyjde levnějc, ale zase si říkám že nevím co koupím za vyběhanou mrdku, tak když si ten svůj udělám, rovnou ho aj překroužkuju a tak tak budu mít motor po GO v top stavu... uvidím :wink:
:D :D :D

to ses asi nedíval na ceny těch dílů...
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#20 Příspěvek od Paty »

ještě se zamysli proč ti to udělalo? co je špatně,aby ses příště vyvaroval...
může to bejt olejem?
Odpovědět