Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

problém s řízením e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od ickx »

Ahoj, nemohl by mi někdo poradit, mám problém, když jedu po nerovné silnici, hrozně se to přenáší do volantu, zejména podélné nerovnosti, pokud bych jej pevně nedržel, tak by se mi snad i vysmeknul z rukou.. To auto prostě najednou zprudka zatočí - právě například při vyjetí z kolejí od kamionů a tak.. Je to dost nepříjemný, mám sice kola šířky 225, ale u bráchové e36 m3 je to pevný, jako skála, a to má pneu možná i širší... Mám podezření na servořízení, že tam jsou nějaké vůle, ale stojí to moc peněz, tak mám obavy to koupit. Kdyby mi někdo mohl poradit, byl bych rád. Děkuji!
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sa-tan666 »

cau projdi si poradne napravu zda tam nejsou nejaky vule tycky cepy silemloky jinak dost pomuze vymena silembloku na prednich ramenechza ty z m3 3,2 l stoji org v bmw730 kc za par cislo dilu 31 12 9 069 035
http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... 057801.JPG
ps mam je tam taky a pohoda vyjete koleje to pak citi odost min
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#3 Příspěvek od kourk »

taky mam podobnej problém. vůle nikde nemam a koleje od kamionů dost tahaj. a to mam gumy 215.
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#4 Příspěvek od martas11 »

kourk píše:taky mam podobnej problém. vůle nikde nemam a koleje od kamionů dost tahaj. a to mam gumy 215.
Koleje tě budou tahat vždy :wink:
Uživatelský avatar
Pepperab
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: úte 11.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Pepperab »

sa-tan666 píše:cau projdi si poradne napravu zda tam nejsou nejaky vule tycky cepy silemloky jinak dost pomuze vymena silembloku na prednich ramenechza ty z m3 3,2 l stoji org v bmw730 kc za par cislo dilu 31 12 9 069 035
http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... 057801.JPG
ps mam je tam taky a pohoda vyjete koleje to pak citi odost min
měnil jsem zadní silentbloky ramen, problém se ani u mě nevyřešil... pneu mám taky 225/17"

vůle na př. náprvě žádné

taky myslím, že to souvisí se servem ... ještě zkusim dát novou náplň
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#6 Příspěvek od Paty »

tak servo zkus odpojit a uvidíš,vlastně to nejde aniž bys odpojil vodní pumpu atd.. že,,,,ale zkusit to můžeš zkus na chvilec zkodit klínák a projet to,když by to bylo servo tak by to ted dělat nemělo...ale pozor na teplotu a myslím i dobíjení..! Ještě to může dělat vůle v Hřebenu na řízení...jestli to nedostalo to auto ránu třeba na přední kolo nebo tak nebo kolik to auto má najeto? ...v tom hřebenu to jde vymezit ta vule ale jestli je velká tak jiný řízení...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

Na samotném řízení mohou být nějaké nepatrné vůle ale rozhodně to nezpůsobí, že by auto lítalo v kolejích jak zplašené a už vůbec tomu nepomůže výměna servooleje. Jsem přesvědčen, že problém je v silentblocích přední nápravy, jak už nastínil satan. Obyčejné dávají ramenu možnost se vyklánět do stran, jde to poznat i při utahování předního kola, když zaberete rameno ucukne do strany. Silentbloky z M3 jsou plné (dělají se dvoje z 3.0 a 3.2) debata kolem nich tu byla nedávno, tak si to najděte. Všiml jsem si navíc že třeba 225/50/16 mě tahaly víc jak 225/40/18, takže bude záležet i na profilu a šířce pneumatiky. Tahat to bude ale vždycky, hold to co je na našich cestách je už trošku moc... :? Silentbloky z M3 budu dávat během podzimu, pak se chystám napsat sem na forum porovnání v jízdních vlastnostech...
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od sa-tan666 »

xSAFA píše:Na samotném řízení mohou být nějaké nepatrné vůle ale rozhodně to nezpůsobí, že by auto lítalo v kolejích jak zplašené a už vůbec tomu nepomůže výměna servooleje. Jsem přesvědčen, že problém je v silentblocích přední nápravy, jak už nastínil satan. Obyčejné dávají ramenu možnost se vyklánět do stran, jde to poznat i při utahování předního kola, když zaberete rameno ucukne do strany. Silentbloky z M3 jsou plné (dělají se dvoje z 3.0 a 3.2) debata kolem nich tu byla nedávno, tak si to najděte. Všiml jsem si navíc že třeba 225/50/16 mě tahaly víc jak 225/40/18, takže bude záležet i na profilu a šířce pneumatiky. Tahat to bude ale vždycky, hold to co je na našich cestách je už trošku moc... :? Silentbloky z M3 budu dávat během podzimu, pak se chystám napsat sem na forum porovnání v jízdních vlastnostech...
tak tak pokud nekdo vymeni zase za normalni tak to nepozna ale m3 jsou proste M3 8) zatu cenu to fak stoji :)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od capri »

ja sem koupil powerflexy tak sem taky zvědavej jak se to auto bude chovat :)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

ja už tam mam powerflexy nějakou dobu a je to mnohem lepší ale cítiš kdejaky hrb a nerovnost cesty
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od capri »

tak to mi nevadí mam rad řízení ktery je přesný :) nekupoval sem si to auto kvuli pohodlí :D ale dost OT :)
Uživatelský avatar
Pepperab
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: úte 11.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Pepperab »

sa-tan666 píše:
xSAFA píše:Na samotném řízení mohou být nějaké nepatrné vůle ale rozhodně to nezpůsobí, že by auto lítalo v kolejích jak zplašené a už vůbec tomu nepomůže výměna servooleje. Jsem přesvědčen, že problém je v silentblocích přední nápravy, jak už nastínil satan. Obyčejné dávají ramenu možnost se vyklánět do stran, jde to poznat i při utahování předního kola, když zaberete rameno ucukne do strany. Silentbloky z M3 jsou plné (dělají se dvoje z 3.0 a 3.2) debata kolem nich tu byla nedávno, tak si to najděte. Všiml jsem si navíc že třeba 225/50/16 mě tahaly víc jak 225/40/18, takže bude záležet i na profilu a šířce pneumatiky. Tahat to bude ale vždycky, hold to co je na našich cestách je už trošku moc... :? Silentbloky z M3 budu dávat během podzimu, pak se chystám napsat sem na forum porovnání v jízdních vlastnostech...
tak tak pokud nekdo vymeni zase za normalni tak to nepozna ale m3 jsou proste M3 8) zatu cenu to fak stoji :)
já tam právě siláče z M3 dával ... nic se nezměnilo, holt to asi jiný nebude, už jsem si na to zvyknul :)
sir_lukash
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: stř 24.09.2008 00:00
Bydliště: Náchod(sko)

#13 Příspěvek od sir_lukash »

já mám stejný problém, už sem koupil nové čepy, axiální táhla...mám doma i servo z druhé ruky... a ted mi kámoš automechanik řekl, že mu to auto nepříjde vůbec divný, že to takhle má být. za něco můžou gumy (že to tahá v kolejích) a za cukání volantu na hrbolech může citlivost serva...umocněné oproti předohrabce tím, že to tady nedrží zádný poloosy. a prej při vypnutým motoru je malá vůle na hřebenový tyči normální.... co vy na takovej názor?
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od ickx »

Díky za názory chlapi, s těma silentblokama to asi zkusím, když to píšete.. Sehnal jsem teď druhý řízení, vypadá, že je pevný. Jestli se to ani trochu nezlepší, tak fakt nevím, pak teda zkusím ty silentbloky. Dám vědět. Ale jedna věc je jistá, u té mojí 328 to příšerně tahá a v o dva roky mladší M3 3,2 je to pevný, jak šutr..
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6220
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#15 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

horní uložení tlumičů je 100% ok? mají se měnit s tlumiči a ty v ČR nedají víc než 100tis km, kolik mají vaše auta najeto? dalším zlepšením je instalace X-brace, dejte si hledání s mojím nickem, dával jsem i fotky
“Ability is what you're capable of doing.”
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od ickx »

Horní uložení by mělo být ok, bylo měněný s tlumiči asi před rokem.. Ale když budu dělat to řízení, zkontroluju to..
Odpovědět