Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna zadního ložiska e46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
dejvid
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Brandejs

#1 Příspěvek od dejvid »

Čau, chystám se vyměnit ložiska na zadní nápravě a zde na fóru jsem našel návod viz. níž, ale je to na e30. Je u e46 touring nějakej podstatnej rozdíl?

návod:
Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.
Mike83
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pon 17.03.2008 01:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Mike83 »

dejvid píše:Čau, chystám se vyměnit ložiska na zadní nápravě a zde na fóru jsem našel návod viz. níž, ale je to na e30. Je u e46 touring nějakej podstatnej rozdíl?


Cau kamo,
jestli si ses jistej, ze to tam neni vsechno prirezly k sobe, tak do toho jdi, ja mel loziska puvodni a aby je v servisu z tama dostali, musela docelu cela naprava, jak to bylo prirezly, tak at pak nezjistis v pulce, ze to lozisko sam nesundas.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Návod je hustej.Jestli to podle něj někdo bude dělat tak se z toho pose..!Trochu se v něm zapomělo před demontáží ložiska demontovat náboj.Pak teprve se dá vyndat ségrovka a pak ložisko. :roll:
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#4 Příspěvek od Cuky »

Mám dotaz k tématu jak moc se utahuje ta matice na té poloose na e36? A jaký rozměr je toho ořechu předem děkuji
jura2
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 29.05.2009 00:00

#5 Příspěvek od jura2 »

ja som vybral cele rameno,dal pod lis a mal som to skor ako podla toho navodu.Ale trba potom geometriu.Su vraj na to nejake pripravky,ale ked to clovek nema tak na aute to robit je asi omrd...
jura2
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 29.05.2009 00:00

#6 Příspěvek od jura2 »

Cuky píše:Mám dotaz k tématu jak moc se utahuje ta matice na té poloose na e36? A jaký rozměr je toho ořechu předem děkuji
250 Nm.
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#7 Příspěvek od milius »

dejvid píše:Čau, chystám se vyměnit ložiska na zadní nápravě a zde na fóru jsem našel návod viz. níž, ale je to na e30. Je u e46 touring nějakej podstatnej rozdíl?

návod:
Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.


jojo jeste kdyz vyndas ten naboj jak se tu psalo, normalne ho z druhy stany dostanes i pres nejakej orech kladivem mozna na nem zustane vnitrni krouzek loziska co pak musis srazit nebo seriznout a pak lozisko normal ven myslim ze nehrozi ze bys vyndaval celou napravu nijak by sis asi nepomohl kdyz lozisko nejde ven tak pres nejakej nastavec a poradnou palici ho vyrazit, pak poradne vse ocistit a namazat at tam jde nove lozisko hezky a to natahnout zavitovou tyci.
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#8 Příspěvek od Cuky »

jura2 píše:
Cuky píše:Mám dotaz k tématu jak moc se utahuje ta matice na té poloose na e36? A jaký rozměr je toho ořechu předem děkuji
250 Nm.
Mockrát děkuji
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#9 Příspěvek od Petr_1 »

Pokud budeš dělat ložisko na straně řidiče, je tam potíž s výfukem, nejde kvuli němu poloosa ven, musí se vyvěsit a vyndat stabilizátor. Ten náboj se docela slušně drží, musíš překonat odpor ložiska než vyskočí, jeden z kroužků ložiska ti na náboji zůstane, stačí když ho vysuneš natolik, aby jsi mohl vzít dvě montpáky proti sobě a vycukneš ho ven. Hlavně tě nesmí napadnout tam náboj po výměně ložiska naklepnout, musí se natáhnout do ložiska, aby nevyběhla část ložiska, to by jsi byl v pr... . Na výměnu ložiska jsem si udělal stahovák a natahovák, jinak je to na oser.
Odpovědět