Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna zadního ložiska e46
Čau, chystám se vyměnit ložiska na zadní nápravě a zde na fóru jsem našel návod viz. níž, ale je to na e30. Je u e46 touring nějakej podstatnej rozdíl?
návod:
Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.
návod:
Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.
dejvid píše:Čau, chystám se vyměnit ložiska na zadní nápravě a zde na fóru jsem našel návod viz. níž, ale je to na e30. Je u e46 touring nějakej podstatnej rozdíl?
Cau kamo,
jestli si ses jistej, ze to tam neni vsechno prirezly k sobe, tak do toho jdi, ja mel loziska puvodni a aby je v servisu z tama dostali, musela docelu cela naprava, jak to bylo prirezly, tak at pak nezjistis v pulce, ze to lozisko sam nesundas.
dejvid píše:Čau, chystám se vyměnit ložiska na zadní nápravě a zde na fóru jsem našel návod viz. níž, ale je to na e30. Je u e46 touring nějakej podstatnej rozdíl?
návod:
Sundat kolo, kotouč a třmen, povolit matku 22 v náboji, povolit 6 imbusů na poloose na straně u diferáku, vyndat poloosu, vyndat z vnější strany ložiska ségrofku co drží ložisko, prostrčit záv. tyč 16 mm, zezadu dát podložku tak, aby se opřela o ložisko nikoli o rameno, potom matku-vše pořádně promazat vazelínou kvůli tření, ze předu dát velkou podložku přes celé pouzdro-já použil kotouč z činky, dát matku-pořádně promazat a zabrat, ložisko popojede a potom přes třeba plocháče, který dáš kolmo k náboji tak aby to ložisko mohlo ven, ho celý vytáhneš. Nalisování nového lošiska - oráceně. Bacha aby zalejzalo rovnoměrně, nemí se zkřivit. Nandat ségrofku, poloosu, matku, pojistku, kotouč a třmen, kolo a hurá.
jojo jeste kdyz vyndas ten naboj jak se tu psalo, normalne ho z druhy stany dostanes i pres nejakej orech kladivem mozna na nem zustane vnitrni krouzek loziska co pak musis srazit nebo seriznout a pak lozisko normal ven myslim ze nehrozi ze bys vyndaval celou napravu nijak by sis asi nepomohl kdyz lozisko nejde ven tak pres nejakej nastavec a poradnou palici ho vyrazit, pak poradne vse ocistit a namazat at tam jde nove lozisko hezky a to natahnout zavitovou tyci.
Pokud budeš dělat ložisko na straně řidiče, je tam potíž s výfukem, nejde kvuli němu poloosa ven, musí se vyvěsit a vyndat stabilizátor. Ten náboj se docela slušně drží, musíš překonat odpor ložiska než vyskočí, jeden z kroužků ložiska ti na náboji zůstane, stačí když ho vysuneš natolik, aby jsi mohl vzít dvě montpáky proti sobě a vycukneš ho ven. Hlavně tě nesmí napadnout tam náboj po výměně ložiska naklepnout, musí se natáhnout do ložiska, aby nevyběhla část ložiska, to by jsi byl v pr... . Na výměnu ložiska jsem si udělal stahovák a natahovák, jinak je to na oser.