po výměně lambda sondy spotřeba stále nešla dolu. Jezdím každý den cca 14km tam a zpět a teplota zůstává vždy na konci modrého políčka. Je to normální? Klidná úsporná jízda... Dále pokud se motor zahřeje cca na 100 stupnu (mereno pres diagnostiku) nesepne se vetrak...
Tak dneska v tom dusnu jsem jel po meste s autem cca 3 km a motor se ihned ohral - merka teploty vody presne na pulce. Vazne to bude ten termostat? Nevi nekdo ty dalsi veci na ktere jsem se ptal?
Jestli je to termostatem, tak by to tuším nemělo topit do kabiny když si to topení zapneš ...
Topit to topi prave skoro "ihned" ... tak nevim jestli ho vymenit... kazdopadne vymenim teplotni cidlo motoru... ktery stoji 300,-...
Tááák správně. Topí to téměř okamžitě,protože první okruh topení je do kabíny.Kolega se spletl,nebo to spíš špatně napsal. Takže jestli je to tím termostatem,nastartuj auto a koukej se na ukazatel teploty.Jestli je OK,tak by po zahřátí měl ukazatel malinko klesnout (po spuštění tvz velkého okruhu chlazení).Jinak co chladič? Je horký,nebo jen ohřátý od motoru?
Už jsem to tu na fpru psal. Koupil jsem termostat v Elitu (Vernet) za cca 1350Kč vč DPH. Vydržel mi rok a půl pak se rozpadl. Moje rozčarování přišlo brzy, když jsem zjistil, že origo stojí 1100Kč vč. DPH (BEHR). Nic neřeš a běž koupit origo.
Tak po vymene termostatu sla spotreba +- o 0,5L/100km dolu... , je pravda ze motor se mnohem rychleji ohreje a zacina drive topit. Ale, stale to papka moc. Nechal jsem zavarit dve male dirky ve vyfuku a odpojil jsem baterku aby se resetnula ridici jednotka (menil jsem lambdasondu, cistil vahu vzduchu a mel vzdy baterku zapojenou). Poznatky ihned po zapojeni baterky - auto je zivejsi, lepe tahne... uvidime jak se spotrebou. Mam ve voze jiz od prechoziho majitele namontovane toto. Rad bych to vyndal - nevite jak na to?
Dale jsem vymenil cidlo motoru, nove svicky. Diagnostika bez chyb !! Mam na zadni naprave pomerne sjete pneu - muze mit vliv na vyssi spotrebu? Nejake dalsi typy co vymenit pri zvysene spotrebe? Diky