Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vacuum control — engine M42B18

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od koki »

motorizace M42B18 e36 318is
zajímalo by mě, k čemu přesně slouží podtlakové vedení, ovládání-motoru (vacuum control — engine) Má to něco společného s emisemi?

Něco mám špatně (EGR ventil díl č.5, Vacumm box díl č.7 (podtlakovou skříň), crank case vent valve(Kliková skříň odvzdušňovací ventil) díl č.11)) Při zapojení hadice díl č.7 se zpětným ventilem díl.č 6 (bílou stranou dolu směrem k nádržce) tak jak je na obr. motor ztrací dech, netáhne jede to hrozně. Při rozpojení hadice 7 v místě zpětného ventilu 6 a obrácením zpětného ventilu bílou stranou nahoru směrem k sání (kde ventil nepropouští vzduch-tzn. jako bych uzavřel hadici šroubem) a ponechání volně odpojené otevřené hadice od nádržky díl č.1 motor táhne jak má.8O

Vacuum control — engine:
EGR ventil č.5; zpětný ventil č.6; hadice č.7; nádržka č.1
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTI5NzE3X3A=.png

Vacumm box č.7
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODMzX3A=.png

Dnes jsem se kouknul na Crank case vent valve(Kliková skříň odvzdušňovací ventil) díl č.11 Byl docela zanesenej. Zkusil jsem pročistit. Ale stejně hodlám dát nový. Mám zato, že u této motorizace vše souvisí se vším.

Kliková skříň odvzdušňovací ventil č.11
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODM4X3A=.png


Je zde někdo, kdo se setkal s podobnou věcí?
Přílohy
ODMzX3A=.png
ODMzX3A=.png (53.42 KiB) Zobrazeno 496 x
MTI5NzE3X3A=.png
MTI5NzE3X3A=.png (31.65 KiB) Zobrazeno 496 x
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

není to EGR, ale DISA ,
je to klapka v plovině délky sání, která se při cca 4krpm otevře a spojí oba sací kanály a tím sání jakoby zkrátí, což ve vyšších otáčkách přidává na výkonu.

pravděpodobně ti to někde přisává falešnej luft
nebo nefunguje ovládaní/otvírání klapky (ale řek bych, že by to nebylo zas tak znatelně horší)

myslím, že se podtlakem zavírá (normálně otevřená)
než to vyléčíš, tak bych jezdil s ucpanou 7

mimochodem já ve svým sání díl 12 nemám, asi se dělalo víc typů
Odpovědět