Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Stěrače stíraji jen za jízdy e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od icecold »

Mám páčku stěračů bez časovače. Mám tam jen 3 nastavitelné polohy: 1 poloha - stíra v určitém časovém intervalu; 2 poloha - stíra pořád normální rychlosti; 3 poloha - stíra pořad ale rychlé.
Dneska, když jsem jel domu a začalo pršet tak jsem si všimnul toho, že když dám pačku stěračů do polohy 2 tak mi stěrače stíraji (pořád normální rychlosti) jen za jízdy,ALE když zastavím auto tak mi stěrače na teto poloze (poloha 2) automaticky začnou stírat v určitém časovém intervalu. :roll
Je to už moje druhá e36 a nikdy dříve jsem si toho nevšiml. :? Může mi někdo vysvětlit jestli toto je normální a jestli se už někdo s tím už dříve setkal?. Prosím o jakykoliv rady.
Jinak auto je e36 M43 316i
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
KeyJey
Registrovaný
Příspěvky: 827
Registrován: ned 04.01.2009 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 2066

#2 Příspěvek od KeyJey »

:D je to normalni. jestli se nepletu tak pri poloze 1 by se pri stani a rychlosti tusim do 5km/h meli zastavit uplne, pri 2 ti budou delat interval a pri 3 ti po zastaveni budou stirat pomalu.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od icecold »

:D a k čemu je to dobrý?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Tak je to z důvodu, že při jízdě posbíráš víc kapek než když stojíš tedy aby pak stěrače nejezdily na sucho. Občas když ale leje hodně a já zastavím, stěrače se hodí do režimu, že setřou jednou za čas a teď blikne zelená, já se rozjedu ale díky mokrému oknu nevím kam, když je to v noci nebo za horší viditelnosti, musím prvně stěrače vypnout a znovu zapnout abych viděl zda předemnou něco není, může tam probíhat chodec nebo cokoliv... Příjde mi to spíš k ničemu než že by to mělo nějaké extra výhody. Raději bych místo této kraviny měl volitelný interval cyklovače, který mi neskutečně chybí. Měl to můj 20 let starý Golf, má to Felicie, má to favorit :idea: A BMW které stálo ve své době milion to nemá... Tohle BMW prostě posr*lo :!: :!:
JanHavlicek
Registrovaný
Příspěvky: 428
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec
Klubové ID: 2246

#5 Příspěvek od JanHavlicek »

nj, tak s tou křižovatkou to nedomysleli, ale jinak mi to přijde jako zajímavá funkce na tak starý auto... prostě se mi líbí, jak mění rychlost stěračů podle toho, jestli stojíš nebo jedeš... zase něco, co většina aut nemá :twisted:
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Leveler »

Jako Xsafa..Je to kolikrát pěkně na hovno..Stěrače u BMW mě přídou jako něštěstí..Když jsem měl ještě Ford Probe tak tam byly stěrače vymakaný až až :wink:
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#7 Příspěvek od ironpipi »

Přesně tak, je to hezký, ale když trošku víc prší, tak při stání vidím kulový...jak píše xSAFA...
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Klubové ID: 2116
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ROBi »

Mám podobný názor, jako Xsafa, ale zase je fakt, že když jsem měl ještě E36ku, tak jsem si na to nějak zvykl a pak už mi to nepřišlo. Ale jak již bylo psáno - na křižovatce jsem kolikrát musel stěrače vypnout a zapnout, abych něco viděl. Cyklovač je podle mě lepší.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od icecold »

taky mám stejný názor, včera když jsem stál u semaforu tak šileně lilo, takže v podstatě jsem se rozjižděl naslepo, dost mě to irituje.. :roll:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Myslím, že to bylo označováno jako nějaká inteligentní funkce stěračů a je možné, že né všechny e36 byly tímto vybaveny. Pak by se možná dalo prohodit nějaký ten modul za starší/z horší výbavy a je možné že by tato fce byla odstraněna.


Když už je tu toto téma, zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo ví, který modul umí měnit ty intervaly cyklování (číslo dílu). Nějaké debaty tady už o tom byly, ale více méně nikdy se nedošlo ke zdárnému rozřešení. V ETK je těch modulů pro stěrače několik, některé už se neprodávají a jsou tam dnes už jen dva co se dají objednat - jeden obyč, druhej i s ovládáním ostřikovačů světel. Označeno je to: "Wiper-wash-control unit". Umí ten, co je i pro ostřik světel onen volitelný cyklovač? Pokud mi někdo potvrdí, že ano, jsem rozhodnutej ho objednat a zkusit prohodit (stojí cca 1600,-). Předpokládám, že páčku není nutné měnit. Díky za každou radu... :wink:


http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... d_modules/

Edit: Tak páčka je jen jeden typ, tedy vše je jen v té jednotce stěračů...
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od capri »

páček je víc typů :) mam doma s čudlem a v autě bez čudlu (čudlem rozměj tlačítko jako že se zamačkne cela ta hlavice a mělo by to bejt na ostřik světel) jinak mam doma jednotku s ostřikovačema světel a bylo mi řečeno že ta by cyklovač mít měla až ji namontim tak dam vědět ale to je ještě tak za měsíc spíš dva
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xSAFA »

JJ vím že sme spolu o tom už psali kdysi... Páčka by se teda dle mého měla lišit jen tím čudlíkem na ostřik. Jak to rozchodíš (jestli) tak napiš 8)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od capri »

jasnačka napíšu určitě to budu davat do klubovek :)
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Brody »

A já cyklovač mám :D
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#15 Příspěvek od Tompo »

taky jsem ho v 325TDS měl... :D
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od capri »

mam pocit že bejval za příplatek
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mno vida, takže cyklovač jako v e36 existuje? Můžete to popsat/potvrdit, že nemluvíme o tom samym. Dik.

Jinak to pozastavení stěračů na křižovatce je naopak velice praktické, když ti to kmitá rychle před očima, akorát odvádí pozornost a brání ve výhledu na chodce a auta, třeba na kruháku. Jako není problém si drcnout do páčky a setřít si to před rozjezdem. Pak se zase rozkmitaj až jedeš a víš, že před tebou nemůže nic stát. Navíc to na místě dře a stírá na prázdno.
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od capri »

ve většině E36 jsou klasicky polohy což je pevnej interval pak pomalu a rychle a některý (mam pocit že to bylo za přípatek) byl i časovač kde sis interval nastavil sam
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brody »

Je to tak.
Mám za to že to funguje takto.
z polohy nula se to přepne na polohu jedna a když je stěrač nahoře tak se přepne opět na nulu. Na nule se počká doba jakou chce člověk aby to stíralo. A pak opět do polohy jedna. Aspon si to myslim, že to tak funguje. Ted si nejsem jistej :wink:
Mimo
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: SVK

#20 Příspěvek od Mimo »

nastavenie intervalu by malo ist s WIWA HIGH modulom. kupoval som ho prave preto ale mne do auta nepasuje kvoli konektoru tak to nemam vyskusane.ten modul co mam ma tenke piny, takze ho mam aj na predaj, mozno niekomu bude pasovat...
http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/p-e ... 31525.html
Odpovědět