Takže, nejprve malý úvod, ať předejdu komentářům "Beztak to máš ztočený z 300tkm a celý se ti to teď..

" Auto '99 koupeno prakticky před 2ma roky, s 83tkm na tachometru, serviska, dovoz A, od té doby najeto 50tkm, tzn. cca 135tkm, teď jsem měnil prapůvodní tlumiče z výroby za Bilsteiny (je to poznat

) ježděno na long oil intervaly, tzn., že nedávno se měnil potřetí olej, Castrol Edge 5W-30. Olejový a palivový filtr teď MANN, vzducháč je ten bazmek od KN za 15kil..
Poslední dobou před výměnou oleje, se začalo stávat, že někdy se auto nechovalo na přidání plynu klasicky (tzn. přidám plyn -> turbodíra -> auto začne plynule zrychlovat

) ale vypadalo spíš následovně:
přidám plyn -> ještě kratší turbodíra než obvykle -> auto začne zrychlovat

tak 1s, pak lehce poleví

to je tak interval cca 2s (ale stále zrychluje, jen pomalejc) a pak opět začne zrychlovat a tahat jako obvykle...
Projeví se to i na ekonoměru tím, že spotřeba po zadupnutí vyletí třeba někam k 16l, pak spadne zpět k 12l a opět vyletí třeba k 18l...
No po poslední výměně oleje se to už chová jen tahle s tou prodlevou..??!

Je to docela nepříjemný, hlavně kvůli předjíždění..
Napadá mě několik věcí: turbo (nepíská), váha (auto jede klidně 215 tacho...), hadice turba nebo nějaký čidlo(EGR?) (to těžko říct, ale auto nekouří..), vstřiky, čerpadlo..
Diagnostika je čistá..
Kolega teď nedávno pořídil FL 320d ale ještě ne common rail motor, tzn, stejná mrcha s rotačním čerpadlem

, tacho 195tkm a akcelerovalo to citelně hůř, maximálka byla horší i motor byl hlučnější, na vině byl vlnovec výfuku podfukující okolo..teď prej už to jede stejně...
Thx for every advice!