Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e46 330d vs. 330xd
Rozhoduju se mezi nima a pořád nevím...radši bych chtěl pohon všech 4 ale už několik lidí mě od toho zrazovalo...Přes zimu s tím bude jezdit mladá tak aby na nějaké břečce nevznikl problém...
Jeden člověk říká že to nejede a další že to chování pohonu všech 4 je jakýsi divný u tohoto modelu,že ten předek zabírá až pozdě či co?
Tak bych si rád poslechl i vaše názory na xi u e46.O ten výkon mě zas tak uplně nejde,závodit s tím nebudu.
A jaká je tak reálná průměrná spotřeba cca ? 9l?
Jeden člověk říká že to nejede a další že to chování pohonu všech 4 je jakýsi divný u tohoto modelu,že ten předek zabírá až pozdě či co?
Tak bych si rád poslechl i vaše názory na xi u e46.O ten výkon mě zas tak uplně nejde,závodit s tím nebudu.
A jaká je tak reálná průměrná spotřeba cca ? 9l?
libovka píše:Já to měl v benzínu.Nafta od bmw mi nesmí do baráku.V benzínu to žralo 12l. V té naftě to bude kolem těch 9l.Samozdřejmě záleží na řidičovy.
Jasně že benzín je benzín

A jak se ta čtyřkolka chová třeba na ledu/sněhu?
Třeba když jedeš do zatáčky a je tam břečka a ulítne ti zadek tak stačí jen přidat a předek tě z toho smyku vytáhne?
zdene píše:libovka píše:Já to měl v benzínu.Nafta od bmw mi nesmí do baráku.V benzínu to žralo 12l. V té naftě to bude kolem těch 9l.Samozdřejmě záleží na řidičovy.
Jasně že benzín je benzínMožná se k němu taky nakonec přikloním,uvidíme...
A jak se ta čtyřkolka chová třeba na ledu/sněhu?
Třeba když jedeš do zatáčky a je tam břečka a ulítne ti zadek tak stačí jen přidat a předek tě z toho smyku vytáhne?
Jezdil si někdy se čtyřkolkou? Se čtyřkolkou se jezdí pořád pod plynem,protože pokud ti ulítne tak je většinou vymalováno.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob 16.05.2009 00:00
libovka píše:Já měl E46 4x4 a ta čtyřkolka fungovala super.Nechápu co na tom může spínat pozdějc když je to pevná čtyřkolka.
Ahoj, nechci být rýpal a ani odborník, ale pevná čtyrkolka je olympiáda (audi) ... toto má tuším něco ve smyslu u octávky Haldex. Při prokluzu zadku se připne předek. To samé je i v X5, pokud máš vypnuté Offroad.. jezdí to na zadek a předek se jenom připne.
Pokud jezdíš na hory, hodí se to, jinak spotřeba je nepatrně vyšší, jelikož vezeš s sebou více váhy a je zde více tření.
Když máš dobré gumy na zadku, stačí ti zadokolka. Vyjel jsem s 330d i na Horní Mísečky po zasněžené cestě.
Bayerische má být ale zadohrab...4x4 je zločin!!!

pokud se v něčem pletu, nekamenuj te mě ;o)))
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob 16.05.2009 00:00
jura2 píše:Ziadny haldex ani nic take,je to staly pohon ale pomer je 62:38 v prospech zadku. Ja mam 325 Xi a v lete okolo 9 mi to zere.
zmílil jsem se, ale nedalo mi to a trošku pátral a našel zatím toto
http://www.svetbmw.cz/xdrive/
každopádně to nic nemění na tom, že Bayerische má být zadohrab! =o))
e46 ale xDrive nemalo...martassisco píše:jura2 píše:Ziadny haldex ani nic take,je to staly pohon ale pomer je 62:38 v prospech zadku. Ja mam 325 Xi a v lete okolo 9 mi to zere.
zmílil jsem se, ale nedalo mi to a trošku pátral a našel zatím toto
http://www.svetbmw.cz/xdrive/
každopádně to nic nemění na tom, že Bayerische má být zadohrab! =o))

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob 16.05.2009 00:00
jura2 píše:e46 ale xDrive nemalo...martassisco píše:jura2 píše:Ziadny haldex ani nic take,je to staly pohon ale pomer je 62:38 v prospech zadku. Ja mam 325 Xi a v lete okolo 9 mi to zere.
zmílil jsem se, ale nedalo mi to a trošku pátral a našel zatím toto
http://www.svetbmw.cz/xdrive/
každopádně to nic nemění na tom, že Bayerische má být zadohrab! =o))
Mám vtom čurbes. Měl jsem za to, že se právě předek připojuje, aspoň mě o tom pár lidí ujišťovalo, proto mi to i přišlo jako nesmysl kupovat (stejně jako u Octávy, kde se připojuje zadek), ale takhle to zní o něco líp, když je to klasika 4x4 jen s rozličným poměrem přenosu výkonu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř 08.07.2009 00:00
- Bydliště: The Dark Side of the Moon
Mame 330xd, 150kw, neni tomu co vytknout... Ma to najeto 170K, bylo to u mechanika a pry neni nic, co by na tom menil, proste bez problemu.
Je to skutecne neustale ctyrkolka ve vyse zminenem pomeru, takze ten, co ti rikal, ze "zabira pozde" asi mluvil o necem jinem
Nejede? Neni moc aut, co by me v tom predjelo a to mame automat, takze rozjezd je samozrejme horsi nez u manualu... Jede to vyborne a to se jedna o 150kw verzi toho motoru, lze dobre nachipovat na vic, jelikoz byl staveny na vic, ale s tou naftou, co je v cr bych to asi uplne nedoporucoval (vsak prave kvuli kvalite nafty v urcitych regionech se to zacalo vyrabet v teto slabsi verzi) a skutecne je to zbytecny... jasne, pojede to lip, ale takhle to jede uz tak dobre, ze bych na to nesahal...
Jinak jak rika Libovka, pokud ti ctyrkolka ulitne, tak to uz moc nejde vytahnout... Ale 4x4 + dsc atd... To ti neulitne...
Je to skutecne neustale ctyrkolka ve vyse zminenem pomeru, takze ten, co ti rikal, ze "zabira pozde" asi mluvil o necem jinem
Nejede? Neni moc aut, co by me v tom predjelo a to mame automat, takze rozjezd je samozrejme horsi nez u manualu... Jede to vyborne a to se jedna o 150kw verzi toho motoru, lze dobre nachipovat na vic, jelikoz byl staveny na vic, ale s tou naftou, co je v cr bych to asi uplne nedoporucoval (vsak prave kvuli kvalite nafty v urcitych regionech se to zacalo vyrabet v teto slabsi verzi) a skutecne je to zbytecny... jasne, pojede to lip, ale takhle to jede uz tak dobre, ze bych na to nesahal...
Jinak jak rika Libovka, pokud ti ctyrkolka ulitne, tak to uz moc nejde vytahnout... Ale 4x4 + dsc atd... To ti neulitne...
bohužel nic neni nemožne i s DSC to ulitne ....(na ledu v nakloněně zatačce ve 20 km ) ani 4 kolka ani DSC neni všemocne
udělal jsem jednu chybku napřed se snažil zabrzdit (1. zima se čtyřkolkou)
no a pak to chytit plynem - bohužel asi i díky většímu pomeru pohonu na zadek se auto jen pořadne odpíchlo žádnej posun kupředu se nekonal ... a výsledkem byla useknutá značka:-(
možna to bylo způsobeno i chybnou reakcí řidiče to napřed nějak zastavit ale i chybama se šlověk učí
E46 opravdu i drive nema
dále pak je třeba počítat s jinou konstrikcí podvozku
1. auto neparně vyžší
ramena přední jina než u normal zadokolek
myslim že ani žadnej M packetkovej podvozek na Xko neexistuje
výměna oleje na autě ktere stojí na vlastních je naprdel (jeden plastovej dekl nejde vyndat bez přizvednutí auta) - nutne k tomu aby jsi se dostal k vypouštěcímu šroubu( okenko tam není ) alespoň u faceliftu
udělal jsem jednu chybku napřed se snažil zabrzdit (1. zima se čtyřkolkou)
no a pak to chytit plynem - bohužel asi i díky většímu pomeru pohonu na zadek se auto jen pořadne odpíchlo žádnej posun kupředu se nekonal ... a výsledkem byla useknutá značka:-(
možna to bylo způsobeno i chybnou reakcí řidiče to napřed nějak zastavit ale i chybama se šlověk učí
E46 opravdu i drive nema
dále pak je třeba počítat s jinou konstrikcí podvozku
1. auto neparně vyžší
ramena přední jina než u normal zadokolek
myslim že ani žadnej M packetkovej podvozek na Xko neexistuje
výměna oleje na autě ktere stojí na vlastních je naprdel (jeden plastovej dekl nejde vyndat bez přizvednutí auta) - nutne k tomu aby jsi se dostal k vypouštěcímu šroubu( okenko tam není ) alespoň u faceliftu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Nevim no...
ono ty ctyrkolky jsou strasne zradne, naucit se v tom jezdit ja takove blbe. jedna je napevno, druha to pripoji takrka hned, treti zas za pochvilce. no a ted automat dela taky svoje. navic si clovek mysli kolik si toho nemuze dovolit a ona to taky neni pravda.
treba A6ka(2005) a TTS(2009) se kazda chova jinak a pritom sou to obe napevno ale elektrika je proste jina. celkem casto mezi nema presedam a jisty se necitim. napr u MX-5ky(bez ABS) tam to byla jina parada, tam to proste urves kdyz chces(vetsinou) a vis co mas delat. jeste kdyz jsem ji mel tak sem se na zimu strasne tesil(posledni 4km domu od brumova bylnice na nedasov sem vsechny zatacky jel dverma napred) clovek nad tim mel proste kontrolu. zkus si takhle uzit a s jistotou ze to nezaboris nekde do prikopy s 4kolkou... je proste urcena na neco jineho nez jezdit s tim nastorc
osobne teda 4kolky moc nemusim a urco tady nebudu.
ono ty ctyrkolky jsou strasne zradne, naucit se v tom jezdit ja takove blbe. jedna je napevno, druha to pripoji takrka hned, treti zas za pochvilce. no a ted automat dela taky svoje. navic si clovek mysli kolik si toho nemuze dovolit a ona to taky neni pravda.
treba A6ka(2005) a TTS(2009) se kazda chova jinak a pritom sou to obe napevno ale elektrika je proste jina. celkem casto mezi nema presedam a jisty se necitim. napr u MX-5ky(bez ABS) tam to byla jina parada, tam to proste urves kdyz chces(vetsinou) a vis co mas delat. jeste kdyz jsem ji mel tak sem se na zimu strasne tesil(posledni 4km domu od brumova bylnice na nedasov sem vsechny zatacky jel dverma napred) clovek nad tim mel proste kontrolu. zkus si takhle uzit a s jistotou ze to nezaboris nekde do prikopy s 4kolkou... je proste urcena na neco jineho nez jezdit s tim nastorc
osobne teda 4kolky moc nemusim a urco tady nebudu.