Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rozdílný výkon u 328i E36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nazdar chlapi, potřeboval bych poradit co a jak. Stává se, že mi auto občas jede odost líp když je motor studenej, než když je zahřátej. Má i rychlejší reakce na plyn... Samo sebou když je to studený nevytáčím to, ale de to kolikrát dost poznat na zátahu. A taky když třeba jedu v noci po městě a motor vůbec nevytácím, je jen zahřátej na provozku dám tomu pořádně napít, 1,2,3.. tak to jede jako bejk, opravdu odpich krásnej a někdy přez den když je teplejc, je výkon znatelně nižší... Mám klasickej air box, takže teplej vzduch mi to nesaje.. Fakt nevím, řeším to tu s jedním uzivatelem a má stejnej problém u 325i.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:

Majkl328 píše::-D no kdybych měl, tak by mi to bylo jasný, asi bych to měl špatně odstíněný, ale tohle je motor úplná série.. Kolikrát to de poznat i ve velkých rychlostech.. Když to jede tak jak má, tak mi to zrychlí ze 160 na 200 na 5tku za 10 sekund a jindy zase zkusim pokouřit 4řku a z ty samy rachlosti je to za 13-15sekund.. je to velkej rozdíl v tom tahu.
no to co pises ted je logicke
protoze na 5ku je ten motor otackami ve vetsim kroutaku nez na 4ty kvalt, v rychlosti okolo 200km/h
nejvyssi kroutak ma 328 okolo 4tis ot, s klasickym sanim se seriova 328 nad 5,5tis ot pretaci a neni zde vykon, tudis na kratsi kvalt zrychli pomaleji
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Já pozoruji na svym něco podobnýho, chystám se na diagnostiku a uvidim, zatim jsem to nějak extra víc nestihl řešit. Jedinný co jsem vypozoroval, tak po delším stání (třeba 2 týdny bez provozu) si to auto jakoby odpočine a tenhle jev se nekoná hned ale třeba až po týdnu co s ním začnu jezdit. Stalo se mi to dvakrát za poslední 2 roky vždy když bylo auto dýl v servise. Po tom co jsem si pro něj dojel, tak min. tejden jezdilo pořád stejně dobře, teprve pak začínalo dělat tohle.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak origo box hlavne nesaje teplej vzduch od motoru ale cervtvej od nafuku pro box , to je docela logicky ze se studenym vzduchem to pojede lip jelikoz studeny vzduch ma jinou objemovou hmotnost nez teply tudis studenyho mas v sani jakoby "vic" a tim padem to jede lip jelikoz je jakoby bohatsi smes
snad bude v dobrem pochopeno me polopaticke vysvetleni 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
origo airbox ma chobot mezi svetlama a chladicem a saje studeny vzduch ktery se tam dostava pri jizde naporem...
to ze se studenym jede auto lepe je logicke uz jak pise matty, u motoru zavisi na spousta faktech, auto zohlednuje teplotu vzduchu, ale i chladici kapaliny a jine dalsi hodnoty podle kterych nastavuje "otimalni" smes....
jendnak v teplych dnech je e36 spise jako vrtulnik kde se hodne spina viska a ta vrtule dala obrovsky odpor coz u studeneho auta odpada, nebo jak jsem zminil pokud lambda=1 tak je tusim AFR=14.7 a pokud se nejake hodnoty jako teplota nasavaneho vzduchu meni a i teplota chladici kapaliny, pak se lambda treba rovno 0,9 kde pomer muze byt cca 13:1, treba syticovy program bude nekde lambda =0,7 a podle teploty kapaliny se bude zvedat k 1, smes je pak pohatsi a kdyz je i studene cele saci potrubi auto se muze chovat jinak, a to je jeden z faktu na cem muze vsechno zaviset.... kazdy 1. zatah studeneho motoru je znatelne silnejsi....
ja bych v tom problem nevidel, tohle je povidani na fakt dlouho
to ze se studenym jede auto lepe je logicke uz jak pise matty, u motoru zavisi na spousta faktech, auto zohlednuje teplotu vzduchu, ale i chladici kapaliny a jine dalsi hodnoty podle kterych nastavuje "otimalni" smes....
jendnak v teplych dnech je e36 spise jako vrtulnik kde se hodne spina viska a ta vrtule dala obrovsky odpor coz u studeneho auta odpada, nebo jak jsem zminil pokud lambda=1 tak je tusim AFR=14.7 a pokud se nejake hodnoty jako teplota nasavaneho vzduchu meni a i teplota chladici kapaliny, pak se lambda treba rovno 0,9 kde pomer muze byt cca 13:1, treba syticovy program bude nekde lambda =0,7 a podle teploty kapaliny se bude zvedat k 1, smes je pak pohatsi a kdyz je i studene cele saci potrubi auto se muze chovat jinak, a to je jeden z faktu na cem muze vsechno zaviset.... kazdy 1. zatah studeneho motoru je znatelne silnejsi....
ja bych v tom problem nevidel, tohle je povidani na fakt dlouho
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 152
- Registrován: úte 05.11.2002 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jak píše Mirda - studený motor, studený vzduch po ránu to všechno se rovná sytější směs a živější motor. I celkem malý rozdíl teplot je znát. Na mý 328i je to také znát. Jinak podobný efekt je třeba znát i když člověk jede po dešti - ale tam je to něci jinýho - vzduch má v sobě větší poměr vody, dokáže v motoru víc expandovat při zážehu (hodně laicky vysvětleno) - motor líp jede.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 152
- Registrován: úte 05.11.2002 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Mirda328 píše:tak tak, ale pozor nemyslete si ze bohatsi smes znamena vice vykonu u nasich atmosfer, je to v urcitych dobach "pouze" pri akceleraci nebo pri "dorovnani" bohatosti , pri normalni jizde je smes spise chudsi ale to uz jsem uplne nekde jinde......
Při tý spotřebe mý 328i se mi ani moc nezdá že by byla chudá

Ale jezdim nejvíc po městě a určitě všichni víme že jízda po městě je spíš hlavně o tý akceleraci ( poskakování mezi křižovatkama ).
taky to sefujou!!a to dobre!!
vis asi tak, kdyz mas preplneny motor se tam dava cooler.. proc? vice chladneho vzduchu= ale i vetsi pomer benzinu laicky receno kazdy benzin si najde svuj vzduch.. tudis kdyz cidlo teploty vzdychu zjisti vzduch studeny 5 °C nadeli mu jednotka vice benzinu aby se pomer dorovnal, stejne jako nadeli procentuelne stejny pomer vzduchu teplemu 70°C kde je sice pomer stejny ale je zde laicky receno mensi expanze zapalene smesi, protoze pri 70°C je te smesi na vyrovnani pomeru mene......
tezko vysvetlitelne pokud si stim nekdy neprisel do styku, ja stim laboroval meril jsem to, zkousel jsem ruzny lumpaciny a mluvim ze sve praxe....
vis asi tak, kdyz mas preplneny motor se tam dava cooler.. proc? vice chladneho vzduchu= ale i vetsi pomer benzinu laicky receno kazdy benzin si najde svuj vzduch.. tudis kdyz cidlo teploty vzdychu zjisti vzduch studeny 5 °C nadeli mu jednotka vice benzinu aby se pomer dorovnal, stejne jako nadeli procentuelne stejny pomer vzduchu teplemu 70°C kde je sice pomer stejny ale je zde laicky receno mensi expanze zapalene smesi, protoze pri 70°C je te smesi na vyrovnani pomeru mene......
tezko vysvetlitelne pokud si stim nekdy neprisel do styku, ja stim laboroval meril jsem to, zkousel jsem ruzny lumpaciny a mluvim ze sve praxe....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
přesně tak, teplejší vzduch = řidší vzduch = méně benzínu = menší výkon.
Opravdu je to docela znát, když je motor "studený" jede lépe, jednak tím, že okolí motoru pod kapotou a sání samotné není tak zahřáté, tudíš neohřívá proudící vzduch do motru a navíc jde do motoru více paliva než při stechiometrickém poměru poměru 14,7 - idealní poměr pro výkon je někde 12,5 .... a nejsem si jistý, zda se nesnižuje i předstih při zahřátí motoru....
Opravdu je to docela znát, když je motor "studený" jede lépe, jednak tím, že okolí motoru pod kapotou a sání samotné není tak zahřáté, tudíš neohřívá proudící vzduch do motru a navíc jde do motoru více paliva než při stechiometrickém poměru poměru 14,7 - idealní poměr pro výkon je někde 12,5 .... a nejsem si jistý, zda se nesnižuje i předstih při zahřátí motoru....

noname píše:přesně tak, teplejší vzduch = řidší vzduch = méně benzínu = menší výkon.
Opravdu je to docela znát, když je motor "studený" jede lépe, jednak tím, že okolí motoru pod kapotou a sání samotné není tak zahřáté, tudíš neohřívá proudící vzduch do motru a navíc jde do motoru více paliva než při stechiometrickém poměru poměru 14,7 - idealní poměr pro výkon je někde 12,5 .... a nejsem si jistý, zda se nesnižuje i předstih při zahřátí motoru....
tak tak, tezko to vysvetlit nekomu kdo o tom jen cte a domniva se(bez urazky kohokoliv)
co si pamatuju tak kdyz auto akceleruje treba 3 plna od 2tis ot, tak to muze pozorovat i laik jak se mu ekonomer pomalu podle otacek posouva,( beru v potaz plny plyn kde hodnota potenciometru skrtici klapky dosahuje maxima) tudis funguji vam li vsechna cidla spravne tak po seslapnuti plneho plynu se rucicka ekonomeru neschova za roh ale bude drzet cca 15l -3tis ot pak 20l-4tis pak 25-5tis (rikam CCA typuju z hlavy) a apak se schova za roh(plny vykon motoru) a v tu chvili je AFR daleko za 12 a je cca 8 ale to je hruby odhad (meremo M52B28 do tahleho kopce), na neutral bez zateze bude pomer klidne 16:1 a jen stezi ho donutite k 12 (pokud nemate bezvahovy program)
tyto poznatky se daji dobre uplatnit pri stavbe turba, je toho vseho vic nez si kazdej mysli aby to za den pochopil