Vím, že mam špatný 2 silentbloky zadní nápravy, ty blíž ke kardanu. Zjistilo se to na STK, byla tam vidět vůle několik mm. Mám dotaz jestli to může způsobovat tyto problémy?:
Když jedu bez plynu se zařazenou rychlostí 1 nebo 2 a prudce pustím spojku ozve se zezadu tupá rána, možná ještě vetší se ozve při couvání a následným prudkým sešlápnutí spojky. Při řazení 1,2 a 3 musím řadit hodně s citem, aby auto necukalo. Spojka je dost ostrá, je stará asi 15 tis. km. Problém, kterej způsobují tyto silentbloky často bejvá poposkakování kol při prohrábnutí, s tím problém nemám, ale nejspíš to bude tím, že jsou ještě 2 silentbloky v pohodě.
Chtěl bych vyměnit všechny 4 pomocí stahováků a dát tam Powerflexy, máte s tím někdo zkušenost jak pasují právě místo tady těch?
Nevíte kdo má stahovák na tyto silentbloky na vysočině a jižní moravě a vyměnil by to kromě BMW servisu?
A potom co všechno by se mohlo vyměnit, když už se v tom bude vrtat, napadají mě jen šrouby?
mam ten isty problem a aj pricinu, tiez sa chystam na vymenu, dufam ze ten buchot prestane, ked som to mal na dvihaku, zistil som ze mam aj 1 zlomeny srob, nastastie isiel von, cize objednal by som aj tie skrutky..
na vymenu silentbloku se taky chystam, pri prejeti nerovnosti to boucha jako svina. Slysel sem ze na zandani silentbloku je potreba lis, jde to udelat i jinak v bezne vybaveny garazi?
Spatty: Na nalisovani potrebujes stejnej nastroj jak na vylisovani, pokud ho nemas nevim presne jak se to resi, nejlepsi je koupit tam Powerflexy. Ty se nelisuji jako ostatní silentbloky, jen se tam natlačí mnohem menší silou a vydrží zbytek životnosti auta, cena za vsechny 4 kolem 3 tis.
Zajímalo by mě kdo ma zkušenosti s Powerflexama na zadní nápravě? Ja je mám na předku a sedi perfektně a plní svojí funkci podle očekávání.
no jelikož mam ted celou napravu dole tak můžu říct je to docel oser podruhe by se mě to dělat nechtělo siláče se mě na 2t lisu nepovedlo vylisovat tak přišla na řadu vrtačka a dobře nabroušenej majzlik jinak powerflexy se lisovat nemusej ty tam naklepneš gumovou paličkou nechtěl bych tam lisovat ty origo
jinak tahle vypadali všechny 4 siláče na nápravnici
Tie silenty treba nahriat, vokńkajsi kovovy kruzok je pogumovany, guma zhori a silent ide lahko von bud kynetickym kladivom, alebo ho vyklepete normalnym ak je naprava dole...chalani na svk ked nemali nastroje to riesili rozvrtanim gumy a platkom pilky rozrezali kovovy vonkajsi kruzok, sice s tym bola jebacka na cely den, ale ide to aj bez naradia...nalisovat origo silent po osmirglovani a namazani napravnice uz nieje az taky problem, ide to tycou a valstnou vahou auta na dvihaku
Pokud se ptáš co ještě vyměnit, tak bych být tebou kouknul na silentbloky na zadních ramenech. Když jsem dělal zadní nápravu, tak ty na nápravnici byli ještě celkem ok (ale taky šli), ale na ramenech byli některý uplně KO.
Tak jsem pořídil Powerflexy na zadní nápravu, ale trochu mě překvapila konstrukce, myslíte, že to tam půjde bez sundání nápravy? Vlevo na fotce je ten blíž ke kardanu, nevím jak moc důležitej je tam ten železnej kroužek z obou stran, ale ikdyby tam nebyl nejsu si jistej jestli to tam půjde namlátit, viditelně je to dělaný pro montáž na vyndaný nápravě. Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Případně by mě zajímalo jak náročný je sundat nápravu, aby se tam ty silentbloky napasovaly? Vylisováni původních se bude dělat stahovákem.
no tyhle siláče asi bez sundání nápravy nevyměníš jinak sundat nápravu je tak na dvě hodky práce pokud nemáš šroby shnily na kaši jinak těma kovovejma kroužkama myslíš ty podložky co ? ty sou tam duležity jinak by tam nebyly jinak stary siláče sem z napravnice odvrtal a vysekal powerflexy by měli jít natlačit rukou
jinak když chceš sundat nápravu tak musíš sundat koncovej díl vejfuku pak odpojit kardan ruční brzdu ABS čidla čidlo opotřebení destiček čidlo rychlosti a to nejhorší brzdovy vedení což bejva občas problem když orezne ta převlečná matička na trubičkách ja ji musel ustřihnout ale záleží na stavu trubiček případne ze třmenu to jde vyšroubovat v celku v pohodě ale chce to pořádný nářadí aby bylo pěkně těsny ne žádnej vyšeptalej klíč od číňana
capri je urcite lepsi mechanik nez ja Nicmene, jestli jsi to uz nedelal driv, pul dne ti zabere vsechno sundat a rozebrat. Pak musis vylisovat (vyrezat) ty stary silace, coz chvili trva a zase vsechno poskladat zpatky.
Pokud jsi hobby typ "oprav si sam", bez nejakyho cisteni a natirani bych to videl spis na celodeni praci. Ale vzhledem k tomu, ze kvuli tomu rozeberes pul zadku, tak bych rozmyslel jestli nestoji za to povymenovat i dalsi veci, prip protikorozni nater kastle atd.
K powerflexum na napravnici bych taky doporucil zvazit vyztuhy kastle, viz v capriho topicu:
urcite vyztuhy kastle a vsechny silentbloky, vct. ramen a diferaku, auto pak jede zcela jinak... nez menit JEN ty v napravnici, nedelal bych nic, nema to smysl...
ja vyztuhy davat nebudu až se to vyškubne tak se to vyškubne ale je fakt že když už má člověk nápravu dole tak vyměnit všechny siláče a čepy je potřeba
Hanz píše:urcite vyztuhy kastle a vsechny silentbloky, vct. ramen a diferaku, auto pak jede zcela jinak... nez menit JEN ty v napravnici, nedelal bych nic, nema to smysl...
Přesně jak psal Hanz.
Mám vyměněné tyhle na kleci za powerflex a rány zezadu jsou pořád, takže příjdou na řadu siláče na difu + ramena. Měnit jen ty na kleci zjevně nepomáhá ...