ahoj. mám novou E36 316i s M43 motorem. zjistil sem po koupi, že mi tam chybí uplně klínák, který pohání ??cerpadlo?? klimatizace. zajímalo by mě, když půjdu do obchodu pro nový, jaký mám zjištovat (rozměr, typ). a co všechno zkontrolovat před tím, nez ji pustím??
a při studeným motoru je slyšet pokvikávání z motoru, který se po zahřátí ztratí. četl sem, že by to mohl byt problem alternatrou.kam presne bych mel zkusit striknout to WDčko?? nebo je řešením výměna ložiska?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
zapojení klimatizace
-
sir_lukash
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř 24.09.2008 00:00
- Bydliště: Náchod(sko)
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Táák postupně...
Origo řemen klimy je označen 4K x 889, ale když v obchodě řekneš typ auta tak ti v katalogu najdou dle příslušného výrobce.
Než ten řemen nasadíš zjistil bych vůbec zda lze otáčet magnetickou spojkou která je na hřídeli kompresoru a zajišťuje jeho spínání. Je možné, že ten řemen byl z nějakého důvodu sundaný... A dále bych před spuštěním zajel do odborného servisu kde dělají servis klimy ať vymění náplň. Ona sice když tam není náplň se kompresor vůbec nespustí ale tímto nic nepokazíš. No a rovnou i zjistí zda někde neuniká náplň a jestli vůbec kompresor funguje.
Pokvikávání je širokej pojem. Jelikož se to po zahřátí ztratí, tak bych to typoval na řemen. Jelikož už tam máš jen jeden tak ej jasný kterej to může být...
Dají se koupit spreje na řemeny, případně zkontrolovat zda napínák má ještě nějaké předpětí, stav řemenu a jestli není vyosená nějaká kladka... Zrovna tak to může dělat i přímo nějaká kladka nebo jak zmiňuješ alternátor, ale to většinou dělá furt. Pokud nepomůže nastříkání řemene tak zkus stříknout oleje za kladky k ložisku, nebo sundej ty přední krytky a nastříkej na ložisko. Případně ještě mezi řemenici a klec alternátoru... Ale když sundáš řemen a protočíš kladky a altík většinou se dá poznat kde jsou ložiska v háji...
Origo řemen klimy je označen 4K x 889, ale když v obchodě řekneš typ auta tak ti v katalogu najdou dle příslušného výrobce.
Než ten řemen nasadíš zjistil bych vůbec zda lze otáčet magnetickou spojkou která je na hřídeli kompresoru a zajišťuje jeho spínání. Je možné, že ten řemen byl z nějakého důvodu sundaný... A dále bych před spuštěním zajel do odborného servisu kde dělají servis klimy ať vymění náplň. Ona sice když tam není náplň se kompresor vůbec nespustí ale tímto nic nepokazíš. No a rovnou i zjistí zda někde neuniká náplň a jestli vůbec kompresor funguje.
Pokvikávání je širokej pojem. Jelikož se to po zahřátí ztratí, tak bych to typoval na řemen. Jelikož už tam máš jen jeden tak ej jasný kterej to může být...
-
sir_lukash
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř 24.09.2008 00:00
- Bydliště: Náchod(sko)
při řešení kvikání z motoru sem náhodou zjistil, že u klimatizace, kde ten klínák zatim nemam, je ta napínací kladka uplně zadřená. to vypadá, že to někdo nechtěl řešit a tka prostě jen sundal klinák. když vyměním kladku a dám klinak, můžu něco pokazit? když bude stara napln nebo neco dalsiho a ja to zapnu, co se můze podělat? zase klimu tolik nevyuziju, tak se mi nechtej vyhazovat prachy za servis...ale je fajn ji mit funkcni
