Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dá se 328 oturbovat levněji?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
vojtakawa
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 06.11.2009 01:00

#1 Příspěvek od vojtakawa »

Zdarec,
je to sice pi*ovina, ale trápí mě jedna věc :-D
Před 328kou sem měl turbo benál 2 litr jiné značky s 220ti koňma. Když sem ho tunil, vyměnil sem komplet jiné turbo, hadice, chip, benz pumpu a další věci...a celé mě to přišlo na cca 30 táců a dostal sem se na 320 koní.. Nechápu ale proč oturbovat 328ku stojí všude co sem tak koukal hrubě přes 100tisíc, což je pro mě úplně vyhození peněz, ten výkon to zase tak drsně nepřidá, co sem koukal na ty předražené kity.
Prodávat se mi to a shánět zase nějaký slušný turbobenál moc nece..
Nedá se to nějak vykutit levněji ten turbokit? Třeba to namíchat z jiného auta nebo tak :-D
A nebo nějaká jinčí metoda, aby se to dostalo přes 300koní a nestálo to takový majlant? 8)
Díks
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#2 Příspěvek od Fabi »

Jasně že dá, kup si kompresor, ten co mám na mysli já tak má parametry kolem 320 koní, a je to daleko jednoduší na montáž. A hlavně je to jedna věc, ne doslova samozřejmě ale s turbem musíš upravit x dalších věcí.....a osobně si myslím že je to šetrnější k motoru narozdíl od turba, ale toť věc názoru
davidcoly
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pát 01.01.2010 01:00

#3 Příspěvek od davidcoly »

souhlasim s Fabi
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

Nejlevnější variantou je výměna za M3 :-) (myšleno realisticky nikoliv s nadsázkou) - jakmile zkusíš už nebudeš chtít turbobenzín
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

kompresor je VZDY horsi varianta nez turbo, vychazi to z fyziky (turbo pokracuje-vyuziva expanzi plynu i mimo motor), zatimco kompresor spotrebovava na svuj pohon jiz vyrobeny vykon (tim padem dany motor stejneho vykonu ma VZDY vyssi spotrebu a vyssi mechanickou zatez), jinymi slovy: kompresor-motor musi vyrobit cca 220PS aby mel 200PS, zatimco turbo-motor vyuziva odpadni tlak a teplo, nezere vykon, naopak zlepsuje ucinnost motoru
“Ability is what you're capable of doing.”
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#6 Příspěvek od Fabi »

:Poklona: sry píšu co sem věděl, a vidím že vím úplný hovno.. :lol ale já to myslel jako zástavbu, to mi stejně příjde jednodušší ten kompresor nebo ne?? Prosím kdo ví ať se rozepíše.Tohle by mě hodně zajímalo, protože o tom taky přemýšlím.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#7 Příspěvek od Dan td »

Začal bych tady, je to sice na motor M20, ale princip je stejný
http://www.e30.cz/instalace-turba-na-motor-m20

Kromě otázek v článku by si měl každý zodpovědět, jestli je ochotný dát za takovou úpravu 50k CZK a výš - ono to není koupit turbo na Aukru a dvěma šrouby ho přidělat do auta :roll:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od rob2fab »

ciste teoreticky a selskym rozumem si myslím ze temer 3litr v setivalci si s kompresorem pohraje,jo na 4hrnek 2litr urcite turbo.
ale na R6 bych zkusil ten kompresor jelikoz je tisickrat jednodussi. viz mercedes kompresor kde pouzivaji na vetsi obsahy snad uz 15 let a zadnou spínu sem na to neslysel.

kamos koupil komresor za 7tis zbytek si udelal sam..uchyt,nahon remenice,mezichladič a manometr do kabiny a to je snad vsecko az na novej diagram do ř.j.

uprava za pusu

nemusis dekovat za dobrou radu:)
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#9 Příspěvek od Fildik »

Nechat foukat kompresor do sériovvých vzduchových svodů z plastu nemá moc velký smysl, zas tak moc tomu nepřidá. Jak to vypadá i s upravenými vzduchovými svody viz. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=74683&highlight=
Odpovědět