Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spotřeba E36
Ahoj, prosím o radu. Jsem majitelem BMW E30 318i M10 75 kW. Uvažuji o koupi novějšího modelu 3kové řady, ale nechci za něj dávat víc než cca 80000,- Kč.
Uvažuji o E36. Diesely nechci. 316 také ne, neboť ho považuji za slabý vzhledem k hmotnosti auta. Výkonem je to skoro stejné jako moje e30 a u něj mě vadí strašně pomalá akcelerace na předjíždění, pokud potřebuji něco předjet a považuji před sebou dráhu nutnou k předjetí za příliš krátkou na to, abych se nestřetnul s protijedoucím vozidlem. To musím své e30 pořád držet v točkách a to mi zase vadí vysoká spotřeba cca 10l. Zkoušel jsem maximální spotřebu, kdy jsem se dostal na hranici 14l/100km, když jsem jel z Brna do Jihlavy cca 180km/h. Samozřejmě jsem zkoušel i nejnižší, kdy jsem pečlivě zkoumal styl jízdy své sestry, která s ním dokázala jet za 6,5l/100km. Průměrná spotřeba se mi stejně tak jako tak pohybuje kolem 8,5l/100km kombinovaně. Zpočítal jsem to podle stavu nádrže ne podle ekonoměru. Nejsem žádný závodník, ale trmácet se 20km za kombajnem se mi taky nechce. 318 by se mi zamlouval víc, ikdyž by to bylo asi něco podobného jako 316, ale zase vím, že M40 motory mají rozvodový řemen, což se mi už nezamlouvá a raději bych chtěl motor s řetězem. 318iS má sice řetěz a skoro stejný výkon jako 320i ale dle mého názoru asi na úkor životnosti motoru a spotřeba taky asi bude dost vysoká. 325i je sice ve stejné cenové kategorii povinného ručení jako 320i, ale tam už spotřeba bude určitě hodně vysoká o proti 320i a na běžné ježdění jeho sílu stejně nevyužiju. 320 by se mi zamlouval asi nejvíc, ale ať jsem se díval, kde chtěl, tak jsem nikde na internetu nenašel tabulky spotřeby motorů modelové řady E36 nebo jeho nástupce. Co jsem našel, tak vždycky jen nových modelových řad, kde ta spotřeba se od sebe moc nelišila.
Prosím, můžete mi poradit popřípadě hodit sem odkaz na nějaké tabulky na internetu porovnávající spotřebu PHM jednotlivých modelů?
Díky moc.
Uvažuji o E36. Diesely nechci. 316 také ne, neboť ho považuji za slabý vzhledem k hmotnosti auta. Výkonem je to skoro stejné jako moje e30 a u něj mě vadí strašně pomalá akcelerace na předjíždění, pokud potřebuji něco předjet a považuji před sebou dráhu nutnou k předjetí za příliš krátkou na to, abych se nestřetnul s protijedoucím vozidlem. To musím své e30 pořád držet v točkách a to mi zase vadí vysoká spotřeba cca 10l. Zkoušel jsem maximální spotřebu, kdy jsem se dostal na hranici 14l/100km, když jsem jel z Brna do Jihlavy cca 180km/h. Samozřejmě jsem zkoušel i nejnižší, kdy jsem pečlivě zkoumal styl jízdy své sestry, která s ním dokázala jet za 6,5l/100km. Průměrná spotřeba se mi stejně tak jako tak pohybuje kolem 8,5l/100km kombinovaně. Zpočítal jsem to podle stavu nádrže ne podle ekonoměru. Nejsem žádný závodník, ale trmácet se 20km za kombajnem se mi taky nechce. 318 by se mi zamlouval víc, ikdyž by to bylo asi něco podobného jako 316, ale zase vím, že M40 motory mají rozvodový řemen, což se mi už nezamlouvá a raději bych chtěl motor s řetězem. 318iS má sice řetěz a skoro stejný výkon jako 320i ale dle mého názoru asi na úkor životnosti motoru a spotřeba taky asi bude dost vysoká. 325i je sice ve stejné cenové kategorii povinného ručení jako 320i, ale tam už spotřeba bude určitě hodně vysoká o proti 320i a na běžné ježdění jeho sílu stejně nevyužiju. 320 by se mi zamlouval asi nejvíc, ale ať jsem se díval, kde chtěl, tak jsem nikde na internetu nenašel tabulky spotřeby motorů modelové řady E36 nebo jeho nástupce. Co jsem našel, tak vždycky jen nových modelových řad, kde ta spotřeba se od sebe moc nelišila.
Prosím, můžete mi poradit popřípadě hodit sem odkaz na nějaké tabulky na internetu porovnávající spotřebu PHM jednotlivých modelů?
Díky moc.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Vím, že jsi psal, že diesel nechceš, ale pokud řešíš spotřebu a chceš, aby to alespoň nějak jelo, tak za sebe bych ti doporučil TDSo. I když je to náchylnější na zacházení apod., tak jich je relativně dost, i když se musí hodně vybírat, ale přijde mi, že spotřeba cca 7,5-8 l/100 km při normální jízdě (ne couračky, ne závodění) je relativně přijatelná k výkonu auta.
Jinak 316i, 318i mi přijde už slaboučký na váhu auta. 318is relativně ujde, ale zase bude většinou ve verzi coupe, až na výjimky.
320i žere relativně hodně, 325i, 328i, 323i budou žrát skoro stejně, když se budeš na spotřebu zaměřovat a přitom poskytnou mnohem lepší svezení. Pokud by jsi se přeci jen rozhodl pro větší obsah, např. 325i, hledej s Vanosem.
O 318TDS, 325TD psát nebudu, diesel nechceš a ani pro mě nejsou tyto motory nějak atraktivní.
Jinak 316i, 318i mi přijde už slaboučký na váhu auta. 318is relativně ujde, ale zase bude většinou ve verzi coupe, až na výjimky.
320i žere relativně hodně, 325i, 328i, 323i budou žrát skoro stejně, když se budeš na spotřebu zaměřovat a přitom poskytnou mnohem lepší svezení. Pokud by jsi se přeci jen rozhodl pro větší obsah, např. 325i, hledej s Vanosem.
O 318TDS, 325TD psát nebudu, diesel nechceš a ani pro mě nejsou tyto motory nějak atraktivní.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Vím, že jsi psal, že diesel nechceš, ale pokud řešíš spotřebu a chceš, aby to alespoň nějak jelo, tak za sebe bych ti doporučil TDSo. I když je to náchylnější na zacházení apod., tak jich je relativně dost, i když se musí hodně vybírat, ale přijde mi, že spotřeba cca 7,5-8 l/100 km při normální jízdě (ne couračky, ne závodění) je relativně přijatelná k výkonu auta.
Jinak 316i, 318i mi přijde už slaboučký na váhu auta. 318is relativně ujde, ale zase bude většinou ve verzi coupe, až na výjimky.
320i žere relativně hodně, 325i, 328i, 323i budou žrát skoro stejně, když se budeš na spotřebu zaměřovat a přitom poskytnou mnohem lepší svezení. Pokud by jsi se přeci jen rozhodl pro větší obsah, např. 325i, hledej s Vanosem.
O 318TDS, 325TD psát nebudu, diesel nechceš a ani pro mě nejsou tyto motory nějak atraktivní.
Jinak 316i, 318i mi přijde už slaboučký na váhu auta. 318is relativně ujde, ale zase bude většinou ve verzi coupe, až na výjimky.
320i žere relativně hodně, 325i, 328i, 323i budou žrát skoro stejně, když se budeš na spotřebu zaměřovat a přitom poskytnou mnohem lepší svezení. Pokud by jsi se přeci jen rozhodl pro větší obsah, např. 325i, hledej s Vanosem.
O 318TDS, 325TD psát nebudu, diesel nechceš a ani pro mě nejsou tyto motory nějak atraktivní.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Spotřeba 320i a 325i (oba Vanos nebo NOVanos) je srovnatelna, akorat ta 325i jede trosku jinak.
Jinak ze by bylo 318is nespolehlive o tom nic nevim, tam je vykon co vim nahnany variabilni delkou sani, pri nizsich otackach jina delka nez pri vyssich.
Nejlepsi statistiku o spotrebe ti nabidne stranka http://www.spritmonitor.de
do vyhledavace zadas pozadavky a pak sa jen podivas,
Ja osobne mam 325i NOVanos, a jezdim nyni kolem 9 - 10 l LPG, naklady na kilometr mam cca 1.4 Kc.
moje udaje: http://www.spritmonitor.de/en/detail/297186.html
Na benzin moc nejezdim, ale vim ze kdyz jsem jezdil po Norsku, kdy bylo auto plne nalozeno (4 chlapy a na strese rakev) tak jsem jezdil za cca 7 - 8 l benzinu. A nebyla to zadna ekojizda. Ale norove maju mozna trochu kvalitnejsi palivo.
Jinak ze by bylo 318is nespolehlive o tom nic nevim, tam je vykon co vim nahnany variabilni delkou sani, pri nizsich otackach jina delka nez pri vyssich.
Nejlepsi statistiku o spotrebe ti nabidne stranka http://www.spritmonitor.de
do vyhledavace zadas pozadavky a pak sa jen podivas,
Ja osobne mam 325i NOVanos, a jezdim nyni kolem 9 - 10 l LPG, naklady na kilometr mam cca 1.4 Kc.
moje udaje: http://www.spritmonitor.de/en/detail/297186.html
Na benzin moc nejezdim, ale vim ze kdyz jsem jezdil po Norsku, kdy bylo auto plne nalozeno (4 chlapy a na strese rakev) tak jsem jezdil za cca 7 - 8 l benzinu. A nebyla to zadna ekojizda. Ale norove maju mozna trochu kvalitnejsi palivo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Jestli sem dobře čet a ty jsi psal, že 10litrů kombinovaně je pro tebe moc tak to bych být tebo si to rozmyslel a šel do nafty.
A myslim, že do roku 93 se dělaly motory s řemenem. Novější motory už mají snad všechny rozvody řetězem...
Navíc Už je tu o těchto motorech napsáno hodně. Jak o životnosti tak i spotřebou.
STAČÍ HLEDAT
Jinak já mám 2,8mu a jezdim zhruba za 9-11litru kombinovaně a dálku za 8.
A myslim, že do roku 93 se dělaly motory s řemenem. Novější motory už mají snad všechny rozvody řetězem...
Navíc Už je tu o těchto motorech napsáno hodně. Jak o životnosti tak i spotřebou.
STAČÍ HLEDAT
Jinak já mám 2,8mu a jezdim zhruba za 9-11litru kombinovaně a dálku za 8.
zsteiner píše:ja vlastnim 323i (2,5l VANOS) a nemuzu si stezovat! nejmene se mi povedlo jet na 300km trati za 7,2l (podle pravidel) ale ten vykon pod kapotou a nadhernej zvuk vytoceneho 6ti valce te nenecha chladnym! takze prumer se mi pohybuje kolem 8,5l, coz je na 2,5l pekny si myslim
Mám stejný motor v E36 Touring a jen potvrzuji tvá slova. V zimě jsem díky zábavě jezdil ca. 9.5litru a teď na jaře mám průměr 8.5litru
Ne.
EDIT:
Sednout si na chvíli do auta, otevřít si okna a pustit hudbu je MNOHEM lepší.
Radši pojedu 10 minut autem než 5 minut pěšky.
EDIT:
Sednout si na chvíli do auta, otevřít si okna a pustit hudbu je MNOHEM lepší.
Radši pojedu 10 minut autem než 5 minut pěšky.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé