Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Prehriva se
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
jo mozna jo, ma jednu lahev s tim prachem doma, pouzil jsem too jednou do fiatu, ale nevim jesti bych to pouzil v bmw, protoze u fiatu me to nesralo
ale mohlo by to zasirat trubky nebo vodni pumpu, osobne bych asi rozebral palubku a prozkoumal auto na zvedaku, ale kazdej neni jako ja 
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
-
turbo_kamna
- Registrovaný
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned 26.02.2006 01:00
- Bydliště: Leeds, West Yorkshire, UK
- Kontaktovat uživatele:
Dle knihy "jak na to":jarda píše:please nemohl by sem někdo hodit fotku nebo obrázek kde hledat ten odvzdušňovací šroub na ISu? díky moc..
Model 316i, 318i: Otevřeme také odvzdušňovací šroub na tělesu termostatu.
Takže někde tam.
Jinak u ostatních asi teda pouze na chladiči vedle vyrovnávací nádržky. Něco jako Entluftung je kolem toho nápis. Plastovej šroub na křížák.
Komplet plnění:Lukes píše:jak se to přesně a zprávně ovzdušňuje?
Vyrovnávací nádržku naplníme až po okraj novou chladící kapalinou.
Otevřeme odvzdušňovací šroub nahoře na chladiči vedle vyrovnávací nádržky a počkáme, dokud vytékající chladící kapalina neobsahuje vzduchové bubliny.
Odvzdušňovací šroub opět uzavřeme.
Nastartujeme motor. Ventil topení nastavíme na "warm" a s otevřeným víčkem chladiče necháme motor zahřát. Přerušovaným přidáváním plynu udržujeme otáčky motoru nad 2500ot/min. Množství zbytkového vzduchu v systému vede k poklesu chladící kapaliny zhruba k rysce max na vyrovnávací nádržce.
Během zahřívání motoru případně doplňujeme chybějící kapalinu.
Po zahřátí motoru ho necháme běžet na mírně zvýšené otáčky cca. 1200.
Opět otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme až přestane vytékat kapalina.
V případě potřeby opět doplníme.
Neni to z mé hlavy ale z knihy, tak jestli kecam tak to někdo hned zpruďte nebo smažte. Abych tu někomu ještě nezavařil. A je to teda plnění komplet, ne jen odvzdušnění. Aby si někdo nenaplnil nádržku po okraj a pak to nemusel vysávat
-
turbo_kamna
- Registrovaný
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned 26.02.2006 01:00
- Bydliště: Leeds, West Yorkshire, UK
- Kontaktovat uživatele:
Prosím o radu. Ma se odvzdusnovaci sroubek dotahovat na fest, nebo jen tak s citem? A je lepší ho pak po vychladnutí motoru ještě pretahnout, nebo je to jedno? Jde o to ze mi to mechanik po výměně chladiče odvzdusnil, ale teď po vychladnutí by mi ten sroubek šel ještě trosku přitáhnout. A já nevím jestli ho záměrně neutahl na fest, nebo jestli po zchladnuti třeba malinko pretahnout a připadne jak silne? Aby se neukroutil, jak se to tu par lidem s Avou stalo 
-
stenlie
- Registrovaný
- Příspěvky: 351
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 2449
- Kontaktovat uživatele:
Zkus ohřát motor na 90 a promačkej hadice před a za termostatem pokud by byl termostat v háji tak je znatelnej rozdíl v natlakování hadic samo že i teplotou hadice . Před termostatem bude hadice znatelně tvrdší .Paavo píše:viz.1. strana....................takze ted jsem to nakopnul ze to zkusim odvzdusnit(teplota stale na 90),otocim klickem, divne to zabublalo........povolim odvzdusnovak,malinko si odfouknul,cekla jsem ze pude voda a nic.Proste nebyl tlak...............nesla zadna voda ani vzduch potom................zeby pumpa mela svy jisty??
Nikdo neví?Sprite píše:Prosím o radu. Ma se odvzdusnovaci sroubek dotahovat na fest, nebo jen tak s citem? A je lepší ho pak po vychladnutí motoru ještě pretahnout, nebo je to jedno? Jde o to ze mi to mechanik po výměně chladiče odvzdusnil, ale teď po vychladnutí by mi ten sroubek šel ještě trosku přitáhnout. A já nevím jestli ho záměrně neutahl na fest, nebo jestli po zchladnuti třeba malinko pretahnout a připadne jak silne? Aby se neukroutil, jak se to tu par lidem s Avou stalo
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
Já teď řeším právě podobnou blbost. Měnil jsem chladící kapalinu, do té doby bylo všechno OK, po výměně mě letí ručička teploty až na maximum. Přitom voda nebublá, ale když jsem otevřel víčko nádržky, tak mě vytekl litr vody. Při doplňování jsem odvzdušnil celí systém, za běhu motoru. Vše jak by se mělo ale ta ručička je prostě nahoře. Opravdu se bojím, že mě rupne hlava, nebo něco. Ujel jsem s tím cca 5kilometrů a nic prostě víčko samo od sebe nevylítlo, dokud jsem ho sám nevyndal. Topení hřeje, akorát tá ručička teploty.
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
Tak jsem se dneska bavil s borcem co řeší bavorácke motory už nějaký ten pátek a bylo mě rčeno, že je to pumpa, která má plastové lopatky, teda spíš které už nemá. Čidlem to není, páč kdyby bylo blbé čidlo, tak by ručička ukazovala hned vysokou teplotu, takže termostat je taky v poho. Ted jestli má bít člověk štastní, že nebudu muset měnit pumpu, ale rovnou tam švihnu 2.5L
