Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Špatné řazení
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon 12.02.2007 01:00
- Bydliště: Střítež nad Bečvou
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,
mám problém (zatím není echt tíživý).
Mám občas problém s řazením. Kvalty nejdou nahazovat úplně lehce. Nedělá to pořád, podle toho jak se tomu chce. Občas se mi ale stane, že před rozjetím zařadím jedničku až napodruhý. Nejdou cítit žádné "zuby" při řazení, jenom prostě v jednom místě musím "přetlačit" odpor.
Jinak, co se týče spojky. Neprokluzuje při jízdě, ale na rozjezd se mi zdá taková tupá.
Bude špatná spojka, nebo v horším případku něco v převodovce?
Díky za info
mám problém (zatím není echt tíživý).
Mám občas problém s řazením. Kvalty nejdou nahazovat úplně lehce. Nedělá to pořád, podle toho jak se tomu chce. Občas se mi ale stane, že před rozjetím zařadím jedničku až napodruhý. Nejdou cítit žádné "zuby" při řazení, jenom prostě v jednom místě musím "přetlačit" odpor.
Jinak, co se týče spojky. Neprokluzuje při jízdě, ale na rozjezd se mi zdá taková tupá.
Bude špatná spojka, nebo v horším případku něco v převodovce?
Díky za info
mně to teď začala dělat jednička v momentě když mi Petr vyměnil spojku za novou Sachs, tak nevim, může to být tím? a jak?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Zdravím, na svém voze pozoruji podobný problém co Mef.
Při řazení prvního rychlostního stupně musím překonat jisté místo, kde páka "narazí" na odpor. Po překonání odporu, lze zařadit jedničku a rozjet se. Odporem není myšleno, že by řazení šlo přes zuby. Je to jedno místo na dráze pohybu páky, kde lze jen ztěžka pákou pohnout kupředu.
Bohužel to není zrovna příjemné - "hledat" na křižovatce jedničku.
Řešením je zařadit trojku a pak hnedka jedničku a jde to krásně. To ovšem neřeší příčinu.
Setkal se někdo s podobným problémem a byl by ochotný poradit, co je potřeba prohlédnout nebo vyměnit?
Dočetl jsem se zde na klubu, že by to mohl dělat synchronizační kroužek na prvním rychlostním stupni. Otázka je, jestli bude někdo ochotný se hrabat v převodovce jen kvůli výměně jednoho kroužku nebo jestli mi budou nutit novou (zánovní, případně z jiného auta).
Prosím za informace a názory. Děkuji.
Při řazení prvního rychlostního stupně musím překonat jisté místo, kde páka "narazí" na odpor. Po překonání odporu, lze zařadit jedničku a rozjet se. Odporem není myšleno, že by řazení šlo přes zuby. Je to jedno místo na dráze pohybu páky, kde lze jen ztěžka pákou pohnout kupředu.
Bohužel to není zrovna příjemné - "hledat" na křižovatce jedničku.
Řešením je zařadit trojku a pak hnedka jedničku a jde to krásně. To ovšem neřeší příčinu.
Setkal se někdo s podobným problémem a byl by ochotný poradit, co je potřeba prohlédnout nebo vyměnit?
Dočetl jsem se zde na klubu, že by to mohl dělat synchronizační kroužek na prvním rychlostním stupni. Otázka je, jestli bude někdo ochotný se hrabat v převodovce jen kvůli výměně jednoho kroužku nebo jestli mi budou nutit novou (zánovní, případně z jiného auta).
Prosím za informace a názory. Děkuji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 428
- Registrován: ned 09.08.2009 00:00
- Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec
Stačí hledat, řekl bych že problém bude v tomhle... http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17507&highlight=%F8azen%ED
Já mám problém úplně stejný. Myslel jsem, že pomůže výměna oleje ve skříni, ale je to furt stejný. Jedničku tam teď v zimě musím dávat přes trojku. Hlavně na semaforech fakt hrůza. A vlastně všechny kvalty tam tlačím přes odpor. Když je venku tak +10 a více tak je to o dost lepší. Ale kdyby někdo věděl co to může dělat, byl bych rád za každý nápad či radu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Mám to též, ale jen teď při mrazech a prvním zařazení. Jakmile se zařadí tak už bez problému. Jinak jakmile tam jednička ani zpátečka nejde tak pustim spojku, nechám protočit motor a pak skouším po kvaltech. Začínám od pětky. Většinou čtyřka tam klouzne bez problému a to už tam lepnu i jedničky s couvačkou. 

Zdravím, díky za reakce. Bohužel se to stejné děje kdykoliv, i když je motor studený, teplý, po hodině jízdy po dálnici i během popojíždění po městě. Nevím si s tím rady.
S pozicí řadící páky problémy nemám. Stojí uprostřed, po vyřazení se vrací do středu, nikde nevázne a není vychýlená. Všechny ostatní rychlosti jdou řadit pěkně a přesně.
Osobně bych to tipoval na ten synchronizační kroužek na prvním rychlostním stupni. Když trojka jde v pohodě a pak následně i jednička, tak bych řekl, že je problém v postavení "ozubených kol" proti sobě když je potřeba zařadit jedničku. Poškozený kroužek to asi nedokáže srovnat a musí se zařadit trojka, aby se kola proti sobě vymezila. Trojka to srovná a pak už jen dát jinou rychlost.
No bude to ještě sranda, teď jde o to jestli prvně zkusit zpřesnit řízení viz. odkaz výše a nebo někoho přemluvit ať mrkne na převodovku a vymění ten kroužek.
Budu rád za info, díky.
S pozicí řadící páky problémy nemám. Stojí uprostřed, po vyřazení se vrací do středu, nikde nevázne a není vychýlená. Všechny ostatní rychlosti jdou řadit pěkně a přesně.
Osobně bych to tipoval na ten synchronizační kroužek na prvním rychlostním stupni. Když trojka jde v pohodě a pak následně i jednička, tak bych řekl, že je problém v postavení "ozubených kol" proti sobě když je potřeba zařadit jedničku. Poškozený kroužek to asi nedokáže srovnat a musí se zařadit trojka, aby se kola proti sobě vymezila. Trojka to srovná a pak už jen dát jinou rychlost.
No bude to ještě sranda, teď jde o to jestli prvně zkusit zpřesnit řízení viz. odkaz výše a nebo někoho přemluvit ať mrkne na převodovku a vymění ten kroužek.
Budu rád za info, díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
capri píše:mam takovej pocit že jednička synchronizovana neni stejně jako zpátečka takže bych viděl že pokud vám vyskakuje rychlost tak bud je někde vůle na páce a nedořazuje se uplně a nebo je už ojetej ozub kterym to zapada do protikusu
To by byl rachot, kdyby jednička neměla sinchron

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1790
- Registrován: pon 09.06.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
I zpatecka ma synchronnoname píše:capri píše:mam takovej pocit že jednička synchronizovana neni stejně jako zpátečka takže bych viděl že pokud vám vyskakuje rychlost tak bud je někde vůle na páce a nedořazuje se uplně a nebo je už ojetej ozub kterym to zapada do protikusu
To by byl rachot, kdyby jednička neměla sinchronNemá ho jen zpátečka

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
capri píše:j je to možnýale ono když si to tak vemeš tak by to rachot nebyl pač když dávám zpátečku tak to taky neni rachot
krom toho jedniču dáváš jen když se rozjíždíš jinak ne no
Já tam párkrat narval jedničku za jízdy kvůli driftu a uplně v pohodě, sice sem měl sprvu strach


