Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nastavení vačky sání M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#21 Příspěvek od tom28 »

mirda2 píše:no tak zacnem....

vyndat zatku pod starterem zaaretovat setvak

1.pist musi byt v HU nasadis vacky a retez, plosky vacek musi byt rovnobezne a kolmo k plose hlavy je na to pripravek ale muzes si pomoci jinym kolmym predmetem

pokud mas m52 mas i vanos a proto ti to podle me nejede!!

takze nastav tohle a pak zkontroluj vanos a spojku na vanosu
(vzdy pouzij nove srouby) srouby se utahuji presne dle prirucky !!!

zkontroluj okrouzek na vanosu nebo vymen za novy (ten gumovy co ti drzi tlak oleje)

no dal postupuj dle navodu dr vanos je to vse popsano... a je to odskousene

pak vemes pripravek a nebo jinak si vypomuzes a na tocis obe vacky po smeru rucicek(ozubena kola na doraz ale vacky jsou zaaretovany stale kolno k hlave)

pote nasadis dosebe ozub kola vanosu nastav to presne jak rika Dr.vanos

a pokud nezapadne na 1.zub , tak s max citem pootacis protismeru rucicek jak mile zuby zapadnou,nasadis utahnes .....atd

pokud mas 2.8 a jedes porovine das 5kvalt tak se se motor musi rozjet od 700ot/min uplne krasne plynule a musi to zabrat

jinak je neco blbe :wink: preji hezky den

Tu gumičku o které píšeš, myslíš přímo ve vanosu který zatěsňuje ten tlačný píst asi o průměru cca 10 cm? Koukal jsem do etk a prodávají to pouze jako celek s vanosem. Řeším to proto, že jsem to měl venku vyměněné napínáky vanos rezebraný nastavený rozvod ok, ale když přidám plyn, a pak uberu, tak když klesejí otáčy, motor od sací vačky rachotí. dělá to asi od 3 tis výš. Takže to vypadá když to vrací vačku do základní polohy. Měl jsem to rozdělaný, ale myslel jsem že je to nějaký plastový kroužek, protože to bylo tvrdý jak šutr. A mělo to plošku. Myslíš že by to mohlo být ono? Pokud to netěsní jak má, tak tlak oleje ihned po ubrání plynu poklesne a vačka se vrátí rychleji než má. Fakt už mě nic jinýho nenapadá. Díky za odpověď
Sorry za vkradení do témata.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#22 Příspěvek od Mirda328 »

no ja to menil a bylo to gumovy, kdyz to namazes motorakem (poradne to namaz nez se to naplni olejem at nejde na sucho), kdyz to vymenis a slozis jsou tam kanalky a kdyz je ucpes prstem tak ten kalich s sikmymy zuby se nesmi ani hnout, kdyz prst sundas pujde snim pohnout a to na obe strany musi tesnit stejne, dalsi vec je ze muze byt opotrebene prave to ozubeni v tom kalichu a nebo uz je to hodne vycvachtane, proto by se to melo menit cele vcetne tech dvou podlozek a 3 sroubku a musi to byt presne utahle na moment aby to mohlo fungovat

tezko radit kdyz to clovek nevidi, lepsi vymenit cely vanos nebo pokud je to na tebe drahe kup z jine hlavy kde mas jistotu ze funguje a nevrci
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#23 Příspěvek od Mirda328 »

Pete píše:Kdyby byl spatne nastavenej VANOS tak to ukaže diagnostika, me to take ukazalo a to jsem mel malou odchylku, protoze jsme nezaaretovali setrvak .A na normalni jizde jsem to zrovna nejak nepoznal. Po novem nastaveni OK.
Nechapu ze to tahle v celem spektru nahouby a diag. nic neukaze.Co lambdy ? nejsou prohozene ? nic co nebylo jmenovane me nenapada :roll: JInak komprese je zaklad!
no kdyby bylo cokoliv s lambdama tak to pojede alespon nahore a dole to bude uplne mrtvy, ale teda urco stema tlakama souhlasim, omer to a napis cos zmeril
lou
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: pon 24.07.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 1200

#24 Příspěvek od lou »

Pete píše:Kdyby byl spatne nastavenej VANOS tak to ukaže diagnostika, me to take ukazalo a to jsem mel malou odchylku, protoze jsme nezaaretovali setrvak .A na normalni jizde jsem to zrovna nejak nepoznal. Po novem nastaveni OK.
Nechapu ze to tahle v celem spektru nahouby a diag. nic neukaze.Co lambdy ? nejsou prohozene ? nic co nebylo jmenovane me nenapada :roll: JInak komprese je zaklad!
Jak jsi to myslel s těma prohozenýma lambdama? Jsou tam dvě, obě jsem měnil a mají úplně stejné patice, tak by to mělo být asi jedno, nebo ne?
Jinak zkusím poměřit ty tlaky a uvidíme dál.
Kolik tam má být tlak?
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#25 Příspěvek od tom28 »

mirda2 píše:no ja to menil a bylo to gumovy, kdyz to namazes motorakem (poradne to namaz nez se to naplni olejem at nejde na sucho), kdyz to vymenis a slozis jsou tam kanalky a kdyz je ucpes prstem tak ten kalich s sikmymy zuby se nesmi ani hnout, kdyz prst sundas pujde snim pohnout a to na obe strany musi tesnit stejne, dalsi vec je ze muze byt opotrebene prave to ozubeni v tom kalichu a nebo uz je to hodne vycvachtane, proto by se to melo menit cele vcetne tech dvou podlozek a 3 sroubku a musi to byt presne utahle na moment aby to mohlo fungovat

tezko radit kdyz to clovek nevidi, lepsi vymenit cely vanos nebo pokud je to na tebe drahe kup z jine hlavy kde mas jistotu ze funguje a nevrci
Ok jelikož mám teď celou hlavu dole tak až to budu skládat, dám tam ještě ten nový o kroužek. Ale prozraď mi prosím tě kde jsi ho zakoupil?
Podle etk to nelze objenat.
díky
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od capri »

nevíte co obsahuje opravna sada na single vanos od DrVanose ?
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#27 Příspěvek od Miguel »

Návod na repas vanosu (výměna těsnění) + foto a popis v AJ
ZDE:

Single Vanos 6-cyl (E36, E34, E39) - http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

Double Vanos 6-cyl (E46, E39) - http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

Tadle firma prodává i právě zminované těsnění:

http://www.beisansystems.com/products.html
Odpovědět