Jojo, ten výkon si myslim že to ovlivňuje dost. Musim vyměnit! Víte někdo jakou tu Viscu na M42?? Teda jaká je nejlepší za dobrý peníz??PetacekBE píše:JJ taky to mám tak,jak Ty píšeš - mne taky fučí pořád,auto se pomalejc zahřívá... A myslím si že ta vrtule i ovlivnuje výkon a dosti i spotřebu - je to jako zaplá klima v podstatěbobosnow píše:Mam taky dotaz: Já tu viscu mam taky v háji ale ne že by mi nešla, ale jde mi pořád a to už při prvnim nastartování a roztáčí se podle motoru takže to funí jako kráva a už mi to pěkně deptá Mad proto se chci zeptat jak to vlastně funguje ta visco spojka páč jak sem zjistil tak tam žádný čidlo a podobný věci nejsou u toho. A kde je nejlevnější sehnat na M42. Díky
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jakou životnost má visco spojka E36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: úte 18.12.2007 01:00
- Bydliště: Břasy
- Klubové ID: 2047
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Viscospojka je spolehlivější než elektrický ventilátor, nejsou tam spínače, relé, vinutí v motoru ani jiné zbytečnosti. "Spíná" postupně, má proměnlivý účinek. Horký vzduch z chladiče ohřeje těleso spojky a tím kapalinu uvnitř, ta tím zvýší viskozitu a "sepne", po vychladnutí "rozepne". Toto se děje pozvolně, ne nárazově jako u elektrického ventilátoru. "Nesepnutá" spojka se točí velmi zlehka, při motoru na volnoběh ji lze zastavit rukou bez zranění, pokud není zadřená a netočí se "natvrdo". Filcky a podobné předohraby ji nemají, protože příčně uložený motor nemá mechanický výstup v ose chladiče a dávat chladič do podběhu by asi nebylo to pravé řešení.MadMaxII píše:Resil tu nekdo nahradu visco spojky el. ventilatorem a termospinacem(jako je to napr. u filcek)?
Je to totiz podstatne efektivnejsi nez visco spojka, nejen ze se motor drive ohreje ale chlazeni kapaliny se zapina jen pri prekroceni s v rpubehu jizdy coz proste visco spojka neumi ...
Koupit lze kdekoli, buď u autorizovaného překupníka a nebo třeba na ACI. Je stejná pro všechny motorizace.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kapalina je v té spojce, v onom žebrovaném točícím se kotouči, na který se šroubuje plastová vrtule. Když koupíš novou spojku, máš v ní samozřejmě i novou kapalinu a nová ložiska. Prodává se to jako nerozebíratelný celek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 206
- Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
- Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
- Klubové ID: 1711
- Kontaktovat uživatele:
Francis píše:Filcky a podobné předohraby ji nemají, protože příčně uložený motor nemá mechanický výstup v ose chladiče a dávat chladič do podběhu by asi nebylo to pravé řešení.
Takhle jsem to nemyslel a an jsem se na to neptal, jen rikam ze filcky(a i octavy) to maji vyresene termospinacem a el. ventilatorem a nemyslim si ze by to bylo spatne reseni, jeste jsem nevidel stat filcku nebo octavu ze by varila. Sice mas pravdu v tom ze to je narazove spinane, ale musis zase vzit v potaz ze el. razy resi rele a teplotni razy resi kapalina svoji hysterezi a pokud je ta teplota regulovana(i kdyz spinane) v rozmezi 5-7°C tak to neni nic ceho by se nedocililo i visco spojkou(taky ma sve rozmezi pracovnich teplot etc.).
A btw k ty spolehlivosti, kdyby ta visco spojka byla tak spolehliva tak tu lidi nepisou jak jim vsem nefunguje, coz jsem si jako byvaly user filcky nevsim ze by lidi meli problem s chlazenim motoru a vlastne by tu tento topic ani nemusel byt kdyby jsi mel pravdu francisi...

Ja uz jsem rozhodlej ze to vyresim elektricky(vic vyhod nez nevyhod, nezere vykon auta, rychleji ohraty protoze spina az pri 95°C nikoli postupne pripina coz u rady lidi nefunguje a stejne jako me toci vrtuli uz od nastartovani studeneho motoru takze zbytecne krade vykon a zvysuje spotrebu) tak tu pak postnu jak jsem dopad, snad to pristi tyden dam do kupy.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Nemusíš bastlit, elektricky spínaný ventilátor mají auta s klimatizací. Stačí použít tyto komponenty. Viděl jse stát spousty stodvacítek, které měly ventilátor na elektriku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Já sem zastánce spíše origo řešení než bastlení... ale nevidím důvod proč tam tu ele vrtuli nedat a určitě to tu někdo tak měl udělané kdysi tu bylo téma... Nicméně originální řešení s viskospojkou mi přijde celkově uhlazenější a jednoznačně spolehlivější. Lidi to tu řeší protože ty auta mají najeto hrubo přes 200tis a tak je jasné že každý díl má určitou životnost a pokud viska odchází při takové kilometráži tak si myslím že je to určitě hodně spolehlivá věc... Koupíš druhou a máš zase na několik let pokoj. Já mám právě spíš zkušenosti s problémama s ele vrtulami kdy nejde druhý rychlostní stupeň nebo nejde vůbec nebo je špatné čidlo u visky všechno toto odpadá
Ale jak říkám nevidím na tom nic špatného to tam dát... 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 206
- Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
- Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
- Klubové ID: 1711
- Kontaktovat uživatele:
120 neni to same co filcka ci octava, ty neumis cist ze sem tahas 120ky o kterych nebyla rec?Francis píše:Nemusíš bastlit, elektricky spínaný ventilátor mají auta s klimatizací. Stačí použít tyto komponenty. Viděl jse stát spousty stodvacítek, které měly ventilátor na elektriku.
Vyjma 4ech uchytu do plastoveho usmernovace vzduchu pro vrtuli nic bastlit nebudu a ani jsem to nikdy nemel v umyslu, samozrejme vse pouziji z jinych aut zadna rucni vyroba lozisek, vinuti motoru a lopatek ci bimetalu na termospinac nepripada v uvahu(zacinam mit pocit ze jsi cetl prispevek nekoho jineho ja jsem vubec takove nesmysly nerikal)...

Prave proto ze je to tak jednoduche ta nahrada visco spojky el. ventilatorem(vsechny komponenty z jinych spolehlivych aut) jsem se ptal jestli uz to nekdo delal, a jestli nikdo neporadi tak to navrhu a zkompletuju sam no....
to xSAFA: vzhledem k tomu ze jsem mel filcku 140k km a znamy meli octavy a rada z nich s hluboce pres 300k km a pohyboval jsem se na foru tak muzu rict ze el. ventilatory jsou minimalne stejne spolehlive jako visco spojky, spise spolehlivejsi vzhledem k tomu kolik lidi se tu ozyva na visco spojky....

Tak si jí tam nabastli a nemusíš nám to sem přece psát, když víš, že je to to nejlepší řešení. Podle mě moc dobře v bmw vědli, proč to tam namontovat a osobně si bez toho správný starší BMW nedokážu ani představit. Jen abys tu svou tezi třeba obhájil i za pár měsíců/let, kdy budeš auto někomu dalšímu prodávat a on bude čumět jak puk na mezeru mezi motorem a chladičem:D:D Osobně tyhlety samodomo operace nemám vůbec rád. Je třeba se taky zamyslet na nějakym intervalem teplot, který bude ta el. sahara pokrývat, aby ti nespínala on/OFF jak hloupá při změně teploty o 1°C. Je to tvoje auto, namontuj si tam třeba fontánkuMadMaxII píše:bla bla

- Cawba
- Registrovaný
- Příspěvky: 700
- Registrován: úte 27.05.2008 00:00
- Bydliště: (RUS)
- Klubové ID: 2034
- Kontaktovat uživatele:
Mam dotaz ohledne viscko spojky u TDSa. Jelikoz mi kazdej ze dvou mechaniku (nemam cas objizdet dalsich 10 abych udelal pruzkum
) tvrdi neco jinyho, hledam radu zde. Je stejna visca u benzinu i nafty? Jeden mi rikal, ze ji mam v haji, protoze i pri studeny motoru jde za otackama. Druhej mi rikal, ze je to normalni, ze ona se jen vic roztoci, u tdsa normlani, ale prej neni uplne natvrdo sepla (prsty jsem tam nestrkal, abych se presvedcil). Tak jak to je? Diky

Tak vi někdo přesně co znamena když viska funi i hned po nastartovani a vypina se jen někdy? Vypada to že ji mam docela novou ještě je cela čista ve srovnani s těmi co jsem viděl. Je jasny že se vrtule toči furt kdy je motor nastartovany ja mam na mysli sepnutou visku tz že se roztači se zvyšujicimi se otačkami a funi jak u naklaďku
Je možne že ji mam z jineho motoru ktery to ma takhle mit pravně(zapnutou skoro furt). A jak zjistim jestli mam spravny typ? je to na ni někde napsany aniž bych ji musel sundat? mam e34 3,5

Je možne že ji mam z jineho motoru ktery to ma takhle mit pravně(zapnutou skoro furt). A jak zjistim jestli mam spravny typ? je to na ni někde napsany aniž bych ji musel sundat? mam e34 3,5
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 274
- Registrován: ned 29.03.2009 01:00
- Bydliště: Odolena Voda
- Klubové ID: 1943
- Kontaktovat uživatele:
funkční viska za studena musí jít zastavit rukou!!! a musí mít odpor musí tlačit do ruky ne zas silně ale musí tlačit a spíná se jen když je teplý moc teplý motor a musíš stát na místě aby ti sepla jinak to furt chladí větrák od klimy sepne když jsou fakt tepla jinak životnost má velkou ale když už na to auto koukáš tak je lepší jí taky zčíhnout ,já ji teď měnil a cajk fakt to uchladí jinak klima vrtule počkej až budou pořádný vedra aty někde budeš trčet to poznáš jestli faká či ne 

Klima vrtule před chladičem je stale vypla nepouživam ani klimu ani větrani skoro vůbec zapnutim klimy se ale roztoči jak ma, vrtuli visky zastavim rukou a ma odpor. Stejně když sednu do studenyho auta rano nastartuju a odjiždim(stojim pulminuty max) tak mi začina hučet. Občas se stane že se vypne za jizdy a pokud osolim tak za chvili zase sepne, jde mi o to že ji mam zpuštěnou podle mě až moc často ne-li skoro pořad 
