Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Zdravím!
Určitě to tu už bylo. Snad ale ne. Mám E34 520i 24V. Má najeto cca 284 000 km. Moc jsem s tím zatím nenajel, tak těžko říct, jak olej žere. Každopádně budu přetěsňovat víka ventilů, protože to tam prosakuje. Jiný netěsnosti vidět nikde nejsou.
Těžko říct, co je tam za olej a co bylo používáno. Chci tam dát na doporučení 10W-40. Ale otázkou zůstává, jakou značku????
Castrol je předraženej. Do toho nejdu.
Co Aral? Esso?? Fuchs? Valvonline? BP? Shell? VAT? XT? Texaco? Co doporučíte, prosím?
Díky všem.
Určitě to tu už bylo. Snad ale ne. Mám E34 520i 24V. Má najeto cca 284 000 km. Moc jsem s tím zatím nenajel, tak těžko říct, jak olej žere. Každopádně budu přetěsňovat víka ventilů, protože to tam prosakuje. Jiný netěsnosti vidět nikde nejsou.
Těžko říct, co je tam za olej a co bylo používáno. Chci tam dát na doporučení 10W-40. Ale otázkou zůstává, jakou značku????
Castrol je předraženej. Do toho nejdu.
Co Aral? Esso?? Fuchs? Valvonline? BP? Shell? VAT? XT? Texaco? Co doporučíte, prosím?
Díky všem.
Je to 2L. A netušim, co tam bylo do teď. Nevim, proč tam dávat 5W-40, když podle originál příručky je psáno 15W-40, stejně jako v knížce Jak na to. Proto jsem udělal kompromis a bral bych 10W-40
A jak bylo řečeno jinde... motor byl vyroben v době, kdy i ty největší sr*čky dneška byly brány jako TOP. Pokrok v olejích je, tak proč tam verbovat něco, na co ten motor nebyl dělán?




Prosím, nejprve si přečti něco o značení a specifikaci olejů. Viskozita není to jediný, co vypovídá o mazací schopnosti olejů. Když se to přežene, tak to může jen ublížit. Napsal jsem, že chci 10W-40. Ptal jsem se na značku. To je všechno. Nevím co je na tom k nepochopení.
Šetřit nehodlám. Chci kvalitnější olej. Srozuměno? 


Elf? Je to 5W-40. Chci 10W-40. Co je na tom těžkýho?
Číslo před W je pro zimní použití. Když je viskozita příliš nízká, tak nedochází na styčných plochách k tvorbě mazivového filmu ve správné vrstvě. Viskozita 4,1 pro 10W je dostatečná pro 2L motor. Nižší viskozita se hodí pro vysokootáčkový motory a to 2L neni. Záleží na mnoha vlivech. Včetně teploty a viskozním indexu. Je toho mraky. I tlaky v motoru v tom hrajou roli. Startovat v -50 °C nebudu, tak 5W nepotřebuju. Ale to moc dobře víš, tak nevim, proč mě tu zkoušíš.

Číslo před W je pro zimní použití. Když je viskozita příliš nízká, tak nedochází na styčných plochách k tvorbě mazivového filmu ve správné vrstvě. Viskozita 4,1 pro 10W je dostatečná pro 2L motor. Nižší viskozita se hodí pro vysokootáčkový motory a to 2L neni. Záleží na mnoha vlivech. Včetně teploty a viskozním indexu. Je toho mraky. I tlaky v motoru v tom hrajou roli. Startovat v -50 °C nebudu, tak 5W nepotřebuju. Ale to moc dobře víš, tak nevim, proč mě tu zkoušíš.

jelikoz asi davat 5w a 10w do mrazaku nebudes chtit zkouset
doprucuju http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=673
OT:urcite vis ze syntetycke oleje navzdory tencimu mazacimu filmu dokazou mazat lip (vetsi strihova pevnost)
akorat vic degradujou (lokalnim) prehrivanim
doprucuju http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=673
OT:urcite vis ze syntetycke oleje navzdory tencimu mazacimu filmu dokazou mazat lip (vetsi strihova pevnost)
akorat vic degradujou (lokalnim) prehrivanim
Zrovna ty oleje.cz doporučuju pročíst celé. Je tam hafo informací a vyhlazení několika mýtů. Třeba to, že syntetika je nej a minerál na pytel. Takových nesmyslů je tam hafo. Neexistuje plně syntetický olej. Stejně tak jako plně minerální.
Taky tvrzení, že 5W je syntetika a 10W už ne je jeden z mýtů. Mrknu na specifikace zásaditých sloučenin, viskozitní index, viskozitu a hlavně výkonovou specifikaci oleje atd. a rozhodnu se. 


co pises s tim souhlasim (ty oleje sem taky cetl, ale mineral je vetsinou na pytel z duvodu ktery tam nejsou uvedeny),
jenom tvrdim, ze 5w je lepsi nez 10w (a 0w lepsi nez 5w)
i ten 5w ma za studena vetsi viskozitu nez za provozni teploty a hur maze
a ten 10w je na tom jeste hur -motor by se mel za studena vic setrit
sice te zmensena zivotnost motoru asi ted uz moc trapit nebude, ale ten 10w bych tam dal jenom kdyz bych chtel setrit nebo bydlel vic na jihu(nemyslim Hodonin)
mrkni i na nejaky fora a urcite zjistis, ze lidi co presli na 5w si libujou, ze jim to v zime lip startuje
udelat ten test v mrazaku by taky nebylo slozity
jediny minus vidim v tom ze by ridsi olej vic prolinal netesnostma ven (to je ale problem pece o motor)
vic to vysvetlit nedokazu, to bych musel opisovat co je napsany xkrat jinde
jenom tvrdim, ze 5w je lepsi nez 10w (a 0w lepsi nez 5w)
i ten 5w ma za studena vetsi viskozitu nez za provozni teploty a hur maze
a ten 10w je na tom jeste hur -motor by se mel za studena vic setrit
sice te zmensena zivotnost motoru asi ted uz moc trapit nebude, ale ten 10w bych tam dal jenom kdyz bych chtel setrit nebo bydlel vic na jihu(nemyslim Hodonin)
mrkni i na nejaky fora a urcite zjistis, ze lidi co presli na 5w si libujou, ze jim to v zime lip startuje
udelat ten test v mrazaku by taky nebylo slozity
jediny minus vidim v tom ze by ridsi olej vic prolinal netesnostma ven (to je ale problem pece o motor)
vic to vysvetlit nedokazu, to bych musel opisovat co je napsany xkrat jinde
Přesně tak, jak píšeš. Ale není to jen o startu, ale i o tom, jak rychle se v zimě rozleje po celým motoru. Přemýšlím nad tou 5W, ale jen z toho důvodu, že jezdím spíš hodně krátký trasy, tak aby v zimě netrpěl. Ale zvýší to hluk motoru.... tak teda nevim. Nechám si to projít hlavou. Přesně, jak tam píšou. Většina lidí si myslí, že čím nižší číslo před W, tím je olej kvalitnější. Další z mýtů. Vezmu to podle specifikací a hlavně podle zásaditý složky, abych potlačil vznik kyselostí.
A k tomu startu... Kolikrát v zimě startuješ při -25 °C? 10W do -20 °C bohatě stačí...
A k tomu startu... Kolikrát v zimě startuješ při -25 °C? 10W do -20 °C bohatě stačí...
Předpokládám, že je celou dobu řeč o motoru M50B20.
Kamil podle mě vychází ze svojí servisní praxe a každý motorář může potvrdit, že čím kvalitnější olej, tím pro motor jen lépe...
Ale konkrétně motor M50, navíc s více než čtvrt milionem kilometrů za sebou, má už přecijen nějaké provozní vůle a 5W-40 olej už bude asi opravdu moc řídký.
Já jsem syntetiku třídy 5W-40 vyzkoušel na mém M50B25 jen jednou, když jsem auto koupil, abych odkarbonoval motor, protože jsem netušil, jak poctivý byl původní majitel a jak dlouho auto stálo. Hned při první výměně jsem ale raději sáhl po polosyntetice 10W-40 z toho důvodu, že syntetika je až moc řídká a velmi rychle po zhasnutí motoru vytékají hydroštely, které pak o sobě dávají po nastartování vědět hlasitým cvrlíkáním.
Proto bych pro tenhle dvoulitr zvolil kvalitní polosyntetiku 10W-40, třeba od Shellu.
Kamil podle mě vychází ze svojí servisní praxe a každý motorář může potvrdit, že čím kvalitnější olej, tím pro motor jen lépe...
Ale konkrétně motor M50, navíc s více než čtvrt milionem kilometrů za sebou, má už přecijen nějaké provozní vůle a 5W-40 olej už bude asi opravdu moc řídký.
Já jsem syntetiku třídy 5W-40 vyzkoušel na mém M50B25 jen jednou, když jsem auto koupil, abych odkarbonoval motor, protože jsem netušil, jak poctivý byl původní majitel a jak dlouho auto stálo. Hned při první výměně jsem ale raději sáhl po polosyntetice 10W-40 z toho důvodu, že syntetika je až moc řídká a velmi rychle po zhasnutí motoru vytékají hydroštely, které pak o sobě dávají po nastartování vědět hlasitým cvrlíkáním.
Proto bych pro tenhle dvoulitr zvolil kvalitní polosyntetiku 10W-40, třeba od Shellu.

ja nejsem servisak, ale stejnej amater jako vetsina lidi tady
akorat chci mit v motoru olej co maze
kdyz cvakaj zdvihatka, vymeni se zdvihatka, kdyz tece gufero, vymeni se gufero
a podle me nejlip za rozumnou cenu maze a mazat vydrzi 5w40
kdyby tam uz nejaky patrny vule byly(na to je to jeste mladej motor), tak bych tam lil levnej 10w40 a setril na dalsi motor
mimochodem to co ty vule nejvic vytvari sou predevsim ty studeny starty (a omrdany servisni ukony)
akorat chci mit v motoru olej co maze
kdyz cvakaj zdvihatka, vymeni se zdvihatka, kdyz tece gufero, vymeni se gufero
a podle me nejlip za rozumnou cenu maze a mazat vydrzi 5w40
kdyby tam uz nejaky patrny vule byly(na to je to jeste mladej motor), tak bych tam lil levnej 10w40 a setril na dalsi motor
mimochodem to co ty vule nejvic vytvari sou predevsim ty studeny starty (a omrdany servisni ukony)
Jj. Přesně jak píše JIP. Je to te typ motoru. Strach mám hlavně z toho, že to bude všude chcát a nadělám víc škody, jak užitku. Těžko říct, co za prasárny bylo s autem děláno. Každopádně až budou prachy, tak M50B20 půjde vyměnit za M60B30
Zkusím teda tu 5W-40... ale jak říkám, kvůli těm startům a krátkým trasám. Projel jsem výběr výrobců a teď porovnávám různý parametry od zásaditých sloučenin až po viskozní index a vemu to nejlepší. Čert ví... třeba tam i ta 5W je. Ale to nejde poznat jen tak od oka.
Taky doufám ve snížení spotřeby, když tam nacpu tu 5W
Jaký máte názor na průplach motoru při výměně oleje? Třeba tady je přípravek od Valvoline: http://valvoline.cz/cs/shop/detail/50-a ... e-flush-1l
Na Fuchsu píšou, že to je většinou ze sloučenin petroleje a že to může poškodit odvětrávání a gumový těsnění u klikovky. Něco na tom bude, protože petrolej je na gumu jako pes. Ale to vlastně olej taky...
Na druhou stranu si říkám, že Valvoline je docela renomovaná firma, tak by to nemusel být úplnej krám..
Rád bych vyplavil všechny sra*ky, co tam zůstanou po vypuštění oleje.... a tohle mi připadá jako nejlepší možnost.
U toho Valvoline nemůžu najít bezpečnostní listy, abych zjistil složení, protože se tam chvástají, že to nepoškozuje těsnění a nic. Třeba přípravek od Winn´s petrolej obsahuje. Něco jsem našel i na stránkách Velvany, kde je to výrobek prý firmy Shell Car Care International. Ale o týhle firmě jsem toho na Shellu nic nenašel. Moc bych tomu nevěřil.
http://www.velvana.cz/index.asp?page=60 ... ogItem=145
Co myslíte o tom průplachu?


Taky doufám ve snížení spotřeby, když tam nacpu tu 5W

Jaký máte názor na průplach motoru při výměně oleje? Třeba tady je přípravek od Valvoline: http://valvoline.cz/cs/shop/detail/50-a ... e-flush-1l
Na Fuchsu píšou, že to je většinou ze sloučenin petroleje a že to může poškodit odvětrávání a gumový těsnění u klikovky. Něco na tom bude, protože petrolej je na gumu jako pes. Ale to vlastně olej taky...

Na druhou stranu si říkám, že Valvoline je docela renomovaná firma, tak by to nemusel být úplnej krám..

U toho Valvoline nemůžu najít bezpečnostní listy, abych zjistil složení, protože se tam chvástají, že to nepoškozuje těsnění a nic. Třeba přípravek od Winn´s petrolej obsahuje. Něco jsem našel i na stránkách Velvany, kde je to výrobek prý firmy Shell Car Care International. Ale o týhle firmě jsem toho na Shellu nic nenašel. Moc bych tomu nevěřil.

Co myslíte o tom průplachu?
Kami1 píše:ja nejsem servisak, ale stejnej amater jako vetsina lidi tady
akorat chci mit v motoru olej co maze
kdyz cvakaj zdvihatka, vymeni se zdvihatka, kdyz tece gufero, vymeni se gufero
a podle me nejlip za rozumnou cenu maze a mazat vydrzi 5w40
kdyby tam uz nejaky patrny vule byly(na to je to jeste mladej motor), tak bych tam lil levnej 10w40 a setril na dalsi motor
mimochodem to co ty vule nejvic vytvari sou predevsim ty studeny starty (a omrdany servisni ukony)
V zásadě s tebou souhlasím. Že jsi servisák jsem dedukoval ze tvých odpovědí, protože na "amatéra" do toho docela vidíš.
Já jsem 24 cvakajících zdvihátek (každé cca za 500,-) neměnil, vyměnil jsem pouze olej za hustější 10W-40 a efekt to mělo stejný. Hydra přes noc nevytečou a funkci plní stále na výbornou.
Ještě bych dodal, že pokud motor jezdí celou dobu na minerál a pak dostane kvalitní plnou syntetiku, může ho to i zničit. Rychle uvolněné karbonové úsady můžou ucpat mazací kanálky.
Serifus: ten proplach bych doporucil
za ty km uz tam karbonu musi byt dost a zmensis hrozbu toho ucpani, jak popsal Jip
predpokladam ze za 15 minut pusobeni pripravek guferum neublizi,
ale uvedom si, ze stejne asi uz budou v haji a pokud nebyly nikdy meneny tak mozna zacnou propoustet, ale to hrozi i s novym olejem
mensi spotreba bude akorat u nezahratyho motoru
abys mel aspon nejakou predstavu o stavu motoru tak zmer komprese (a pak rozhodni co dal)
psals ze budes pretesnovat viko v., tak jestli na nem nebude karbonovej skraloup(pocitam ze bude) neni proplach nutnej
Jip: pokud chci aby se ruka automechanikova jiz meho auta nedotkla, tak musim cist, hledat, premyslet, ptat se a pracovat
Jeste tak tu geometrii si necham udelat (a stk)
s tema zdvihatkama nedelas dobre, ale zas za 12 litru mas skoro na jinej motor (ja je ted menil, taky se me do toho moc nechtelo)
za ty km uz tam karbonu musi byt dost a zmensis hrozbu toho ucpani, jak popsal Jip
predpokladam ze za 15 minut pusobeni pripravek guferum neublizi,
ale uvedom si, ze stejne asi uz budou v haji a pokud nebyly nikdy meneny tak mozna zacnou propoustet, ale to hrozi i s novym olejem
mensi spotreba bude akorat u nezahratyho motoru
abys mel aspon nejakou predstavu o stavu motoru tak zmer komprese (a pak rozhodni co dal)
psals ze budes pretesnovat viko v., tak jestli na nem nebude karbonovej skraloup(pocitam ze bude) neni proplach nutnej
Jip: pokud chci aby se ruka automechanikova jiz meho auta nedotkla, tak musim cist, hledat, premyslet, ptat se a pracovat
Jeste tak tu geometrii si necham udelat (a stk)
s tema zdvihatkama nedelas dobre, ale zas za 12 litru mas skoro na jinej motor (ja je ted menil, taky se me do toho moc nechtelo)