Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nefunkční ABS
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 204
- Registrován: úte 22.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno / Jindrichuv Hradec
- Kontaktovat uživatele:
take bych se pripojil s problemem s ABS - kdyz je vlhko, tak se kontrolka rozsviti a ABS nefunguje, za sucha je to ale v pohode
koukal sem jen tak zlehka pod auto a jediny, co vypadalo podezrele bylo, ze ta cerna krabicka (viz. ilustracni obrazek) jak z ni lezou ty 2 draty je pootevrena a trochu spinava, myslize ze by mohl byt problem v tom? abych zbytecne nejezdil nekam na diagnostiku


koukal sem jen tak zlehka pod auto a jediny, co vypadalo podezrele bylo, ze ta cerna krabicka (viz. ilustracni obrazek) jak z ni lezou ty 2 draty je pootevrena a trochu spinava, myslize ze by mohl byt problem v tom? abych zbytecne nejezdil nekam na diagnostiku


Gravka píše:take bych se pripojil s problemem s ABS - kdyz je vlhko, tak se kontrolka rozsviti a ABS nefunguje, za sucha je to ale v pohode![]()
koukal sem jen tak zlehka pod auto a jediny, co vypadalo podezrele bylo, ze ta cerna krabicka (viz. ilustracni obrazek) jak z ni lezou ty 2 draty je pootevrena a trochu spinava, myslize ze by mohl byt problem v tom? abych zbytecne nejezdil nekam na diagnostiku![]()
Zdravím, ano mohlo. Je tam spoj, rozpoj to, vyčisti a až to zapojíš tak zasilikonuj


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2830
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Vlhkost se nejspíš dostala do toho konektoru, který je v krabičče. Já jí měl plnou bordelu ale čidlo bylo ok. Takže konektor rozpojít a prostříkat nějakým sprejem na číštění kontaktů.
Rozhodně bych na to zalepení nepoužíval silkon, pak by ses tam taky nemusel podruhé dostat a akorát bys konektor nebo krabičku razlámal.
Rozhodně bych na to zalepení nepoužíval silkon, pak by ses tam taky nemusel podruhé dostat a akorát bys konektor nebo krabičku razlámal.
Až to budeš měřit tim ohmetrem ,tak to sice ma kolem jednoho kilo nebo mega ted presne nevim ale promeris to jedine tak ze prehodis kontakty ohmetru na konektoru toho cidla,jako ze to zmeris z "druhy strany" a ta hodnota by mela byt stejna jako ta co jsi zmeril pred tim. priklad: ohmetr + na cidlo "+" a ohmetr - na cidlo "-" = 1,49 MOhm a pak ohmetr + na cidlo "-" a ohmetr - na cidlo "+" = 1,49 MOhm ....cidlo je ok. pokud ta jedna hodnota je uplne jina tak cidlo je KO
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, posledních tisíc kilometrů se mi objevil problém u ABS, tak se připojuju pod toto téma:
Problém: Rozsvicení ABS při jízdě (jakmile zastavím motor a znovu nastartuju kontrolka se objeví někdy po chvilce, někdy to trvá dýl) Měl už jsem v minulosti dvě vadný čidla na zadku, to se ale projevovalo tim že kontrolka svítila furt. Co jsem četl, i tohle by mohlo způsobovat čidlo? Má s tím někdo zkušenosti? Jak se projevuje vadné relátko ABS? Předem díky za příspěvky
ps: jinak zásuvky čidel jsem prošel, původně jsem myslel že je to jen bordel v některé ze zásuvek, protože mi to začalo dělat jak byli ty vysoké mrazy
ps2: jinak kdyby měl někdo tip jak a kde proměřit čidla z pojistkový skříně budu radši (myslím že je to právě pod tím relátkem)
Problém: Rozsvicení ABS při jízdě (jakmile zastavím motor a znovu nastartuju kontrolka se objeví někdy po chvilce, někdy to trvá dýl) Měl už jsem v minulosti dvě vadný čidla na zadku, to se ale projevovalo tim že kontrolka svítila furt. Co jsem četl, i tohle by mohlo způsobovat čidlo? Má s tím někdo zkušenosti? Jak se projevuje vadné relátko ABS? Předem díky za příspěvky

ps: jinak zásuvky čidel jsem prošel, původně jsem myslel že je to jen bordel v některé ze zásuvek, protože mi to začalo dělat jak byli ty vysoké mrazy
ps2: jinak kdyby měl někdo tip jak a kde proměřit čidla z pojistkový skříně budu radši (myslím že je to právě pod tím relátkem)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Hanz píše:cidla musis primerit od pocitace ABS, rozpojis konektor a podle stinenych cernych dratu meris cestu celou az k cidlu, takze eliminujes problem ve vedeni (cidlo muze byt ok, ale nekde prodreny kabel se chvilema prikostruje o plech)
pocitac abs je pod uložným prostorem u spolujezdce? který jsou to potom konektory? četl jsem něco u diskuze k e39 ohledně pozice vývodů jednotlivých čidel, je tam stejné zapojení?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím, oživím toto téma, jelikož potřebuju radu. Když nastartuju auto, tam mi abs funguje, al většinou po nějakém malém rázu (díra na silnici), nebo někdy stačí i pouze zabrždění se abs vypne. Někdy s ním jedu i 60 km a stale funguje, ale nekdy se vypně hned po pár metrech. Někdy také pomáhá, když je auto zahřáté, poté abs funguje i těch např: 60km. Chci se zeptat, jestli se da okem poznat špatná spoj. Když jsem měnil kola, vyndal jsem z krabičky konektor a pročistil jej (jak tady někdo radil), ale nepomohlo to. Je nějakej jednoduchej zpusob, jak to proměřit. Elektrice nerozumim, takze bych to potřeboval vysvětlit polopaticky. Díky
edit: Omlouvám se, už sem si přečetl návod. Je tedy ještě způsob, jak čidlo proměřit bez toho, abych musel sundat kolo? Díky za všechny vaše rady
edit: Omlouvám se, už sem si přečetl návod. Je tedy ještě způsob, jak čidlo proměřit bez toho, abych musel sundat kolo? Díky za všechny vaše rady
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
John112 píše:Zdravím, oživím toto téma, jelikož potřebuju radu. Když nastartuju auto, tam mi abs funguje, al většinou po nějakém malém rázu (díra na silnici), nebo někdy stačí i pouze zabrždění se abs vypne. Někdy s ním jedu i 60 km a stale funguje, ale nekdy se vypně hned po pár metrech. Někdy také pomáhá, když je auto zahřáté, poté abs funguje i těch např: 60km. Chci se zeptat, jestli se da okem poznat špatná spoj. Když jsem měnil kola, vyndal jsem z krabičky konektor a pročistil jej (jak tady někdo radil), ale nepomohlo to. Je nějakej jednoduchej zpusob, jak to proměřit. Elektrice nerozumim, takze bych to potřeboval vysvětlit polopaticky. Díky
edit: Omlouvám se, už sem si přečetl návod. Je tedy ještě způsob, jak čidlo proměřit bez toho, abych musel sundat kolo? Díky za všechny vaše rady
asi takhle, může to způsobovat více věcí:
1) Špatné čidlo
2) Špatný spoj čidla a kabelu vedoucího k ŘJ
3) Špatný kabel (at už na čidle či na kabelu k ŘJ
4) Orezlý nebo zanešný ozubený věnec předního náboje
Mě třeba občas při pomalé rychlosti nebo zatáčení sepne ABS (jakoby naprázdno)
Ale jak píšeš, jestli se tobě přímo rozsvítí kontrolka na palubce, tak to bude spíš čidlo v prdeli, u tebe horší o to že to čidlo neni asi úplně špatný. ŘJ si pravděpodobně proměřuje odpor čidla a pokud se to dostane chvilkově mimo tolerance, pak vyhodnotí čidlo jako vadný. Při vypnutí zapalování ale detekuje čidlo opět jako dobré. (jednou mi to takhle u jednoho čidla taky udělalo, ale postupně se to zhoršovalo až to svítilo nafurt)
Jinak čidlo se nechá změřit obyčejnym ohmetrem, jde to ale naprd. Nejlepší je na nějaký pevnější kabely nalisovat kleštěma takový ty elektrikářský trubičky (něco jako el. banánky, běžně se to používá i na spojování kabelů, nebo se nechaji použít i ty klasický spojovací "plátky" nebo jak se to jmenuje, akorát je musíš oštípat třeba štípačkama aby jsi dostal dva do koncovky čidla) no snad to pochopíš.. když napiš co neni jasný..
jinak já jsem taky od tábora.. a na většinu BMW mám čidla doma, takže neni problém se sejít někde v táboře nebo se nějak domluvit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Pánové opět obnovím toto téma ohledně problématiky ABS. Dnes jsem byl se svojí E36 318is coupe na diagnostice ohledně ABS. Vypíná se mi po pár metrech jízdy (někdy vydrží i několik km, ale vyjímečně). Po vymazání chyb jsem jel auto projet, ale nic se nezměnilo. Po opětovném připojení mi automechanik řekl, že diagnostika hlásí špatný: Snímač dráhy pedálu. Jestli má někdo zájem, mohu místo, kde se čidla nachází nafotit, sám jsem to nevěděl.
Prý by jeho výměna měla vyřešit problém. Takže se zároveň zeptám, jestli někdo to čidlo nemáte? A taky se chci zeptat, jestli nevíte zda maji všechny E36 tyhle čidla stejný.
P.S: Jakmile tuto součástku vyměním, budu Vás samozřejmě informovat, třeba tak vyřešíme zdejší problémy s ABS.

P.S: Jakmile tuto součástku vyměním, budu Vás samozřejmě informovat, třeba tak vyřešíme zdejší problémy s ABS.
