Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

úprava kompresního poměru e36 6 vál

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#1 Příspěvek od all »

Pánové a pár slečen, i když těch se to asi nebude týkat,.. :lol:

potřebuji snížit kompresní poměr, jaký způsob byste volili Vy?

mám motor m52
obsah: 2494ccm
vrtání: 84 mm
zdvih: 75 mm
kompresní poměr je 10,5:1
objem spalovacího prostoru je 39,6

Potřebuji dosáhnou kompresního poměru 8:1
Vypočítal jsem že je při standartnim těsnění potřeba zvednout hlavu o 2.25mm

jak byste to udělali? nebo jakým stylem byste to řešili, cestou stáčení pístů jít nechci, protože by pak nebylo nic vyváženýho atd...

děkuji mnohokrát za každý nápad
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#2 Příspěvek od all »

po mnoha telefonátech mi udělají těsnění 1mm silné, čili se dotazuji na možnost použít 2těsnění a mezi to 2mm silný nerez vypálený podle těsnění...
dohromady mi to hodí tu 4mm silnou mezeru mezi hlavou a blokem....
nebo jaký materiál by byl vhodnější? jako mezivložka?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Hlava i blok jsou z lehkých slitin, takže pro nekomplikaci s tepelnou roztažností bych volil spíš vložku z podobného materiálu a ne z oceli.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#4 Příspěvek od all »

Francis píše:Hlava i blok jsou z lehkých slitin, takže pro nekomplikaci s tepelnou roztažností bych volil spíš vložku z podobného materiálu a ne z oceli.


Ano, má otázka tedy zní, z čeho bys to nechal udělat?
Z lehkých slitin, hliník, měď ? nebo jiná?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nějaký odolný dural či něco podobného. Z hlavy si nevybavím jak tenké stěny tam budou. Musí to být odolné proti "profouknutí".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od dsvatos »

Dvě těsnění a podobný ptákoviny ti profouknou. Shoří ti to.. Snížení komprese se dělá výměnou pístů.
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od arctic »

jj presne tak zvedat hlavu se ti nevyplati pre ti tam nic nevydrzi urcite to delas kuli turbu a kdyz bys to zacal tlacit tak by ti to vylitlo to radeji sundej ty pisty a zvaz je ja to tak aspon mam v planu udelat :D
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od macam3 »

todle by ti nestačilo?http://cgi.ebay.de/BMW-Verdichtungsreduzierung-325-328-E36-Turbo-M3-325i_W0QQitemZ200304761129QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200304761129&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
pak tedy písty,kolik chceš tlačit?asi dost že budeš zmenšovat KP
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Znám člověka co má oturbenou M20B27 a těsnění mu fouklo už dvakrát. Poprvé asi po 300 km a podruhé najel o trochu víc.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#10 Příspěvek od all »

macam3 píše:todle by ti nestačilo?http://cgi.ebay.de/BMW-Verdichtungsreduzierung-325-328-E36-Turbo-M3-325i_W0QQitemZ200304761129QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200304761129&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
pak tedy písty,kolik chceš tlačit?asi dost že budeš zmenšovat KP


Abych to správně pochopil, tak je to ta vložka na kterou jsem se ptal, nebo jen nějaké těsnění?

motor je stavěn na výkon 450ps
čili tlačit něco kolem 0,9-1 bar
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od George_D »

Těsnění ti nejspíš foukne, jak píše každej. Co zkusit písty třebas z diesela, nebo ojnice aby se zkrátil zdvih?? Poptal bych se Hanze, už taky nějakej ten pátek něco kutí :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
BAD
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 21.10.2004 00:00
Bydliště: MP
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od BAD »

no nevim cim to nahradit ale ten spalovaci prostor me vychazi podle vypoctu 43,75ml a ne jak ty pises 39,6ml (to by pak vyslo na 1:11,5) protoze objem jednoho valce je 415,63 a kdyz to vydelim 9,5 tak mi vyjde spalovaci prostor a ten je tech 43,75 jinac bych pouzil pisty z E36 M42 318is jsou o 1mm nizsi nez M52 a jeste k tomu maji prohluben ktera ma objem 8,5-9ml coz by ti uplne vyhovovalo kdybych vzal tech 8,5ml tu prohluben tak se dostanes na kompresi nejakych 1:8,18 no a s 9ml prohlubni se dostanes na kompresi 1:8,13 coz je pomali zanedbatelne takze ja bych to videl spis takto pokud se v necem mylim tak me tedy opravte ale pocitat doufam jeste umim
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od macam3 »

all píše:
macam3 píše:todle by ti nestačilo?http://cgi.ebay.de/BMW-Verdichtungsreduzierung-325-328-E36-Turbo-M3-325i_W0QQitemZ200304761129QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200304761129&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
pak tedy písty,kolik chceš tlačit?asi dost že budeš zmenšovat KP


Abych to správně pochopil, tak je to ta vložka na kterou jsem se ptal, nebo jen nějaké těsnění?

motor je stavěn na výkon 450ps
čili tlačit něco kolem 0,9-1 bar


s tímhle tlakem stopro písty,ťéso nevydrží.....http://www.ca-automotive.co.uk/products ... 9NTg=.html
trubky a hadice už máš vyřešený,ALU nebo nerez?kdyby třeba ještě ne tak písni SZ,třeba bych i poradil 8)
Odpovědět