Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Sklopení zrcátka prři zpátečce - dodělání
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
ja bych jen chtel dodat k tem prevodumv v ruznych teplotach
kdyz si to predstavis, prijedes v jednu teplotni chvili na jedno misto, tam se zrcatko shrne a behem 10sekund (po zaparkovani) zase zvedne, takze chod dolu i nahoru je ve stejnych podminkach, takze prevody jsou stejne
rekneme i kdybys treba prijel v lete na jedno misto-prd prd- zase stejny podminky, jen ve vetsi teplote, tak se celkove posune zrcatko treba o trochu vic kuli mensimu odporu, ale zase se stejne vrati
jen to chce aby se zrcatko nedotocilo uplne nadoraz dolu a bude to zajisteny dobre
ale samozrejme kdyby se tam dal treba meric otacek motorku a na urcity otacce by se to zastavilo, tak to bude taky neco jinyho
kdyz si to predstavis, prijedes v jednu teplotni chvili na jedno misto, tam se zrcatko shrne a behem 10sekund (po zaparkovani) zase zvedne, takze chod dolu i nahoru je ve stejnych podminkach, takze prevody jsou stejne
rekneme i kdybys treba prijel v lete na jedno misto-prd prd- zase stejny podminky, jen ve vetsi teplote, tak se celkove posune zrcatko treba o trochu vic kuli mensimu odporu, ale zase se stejne vrati
jen to chce aby se zrcatko nedotocilo uplne nadoraz dolu a bude to zajisteny dobre
ale samozrejme kdyby se tam dal treba meric otacek motorku a na urcity otacce by se to zastavilo, tak to bude taky neco jinyho
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
jsem z Brna ... schema neseženu, auto které to umí a dá se kouknout ANO, sestrojit obvod NE, zapojit do auta zvládnu v klidu. bod 5 nepředpokládámKami1 píše:Huska: Odkud jsi?
Klidne bych do toho sel, ale bohuzel trpim nedostatkem casu pro takovyhle veci, takze kdybych si to mel delat sam, tak se na to vykaslu.
Jen tak pro predstavu.
1. zjistit vychozi informace -schema zapojeni(mam), fyzicky provedeni zrcatka(nemam), moznosti napojeni do stavajici instalace
2. navrh zarizeni -navrhnout schema, dps
3. vyroba zarizeni -tvorba dps, nakup soucastek, pajeni, oziveni
4. montaz do auta - napojeni do stavajici instalace, nastaveni
5. zprovozneni, pokud se stala nekde chyba, tak navrat do bodu 4,3,2
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
Auto, ktery to umi ani moc videt nepotrebuju. Delat to podle nej by bylo asi komplikovanejsi. Spis by bylo lepsi kouknout na auto do kteryho by se to hodilo.
Tedka je jeste mensi problem v tom, ze ve vyse udanym schematu je chyba, nebo je nejakej figl v zrcatku. Musel bych ho nejdriv kuchnout a zjistit jak funguje. Z ovladace totiz jdou pri stisku doprava ty samy signaly jako pri stisku dolu (mozna se tam preklapi neco mechanicky?).
Jeste je nekolik zaludnosti, ale ty bych resil az pri navrhu schema.
Videl bych to asi na montaz ke stavajicimu kloboucku kde by se stavajici 3 vystupni draty precvakly a mezi ne by se zapojilo to zarizeni a mozna 2 draty pro ten trimr viz vyse.
Edit: samozrejme i drat od zpatecky.
Tedka je jeste mensi problem v tom, ze ve vyse udanym schematu je chyba, nebo je nejakej figl v zrcatku. Musel bych ho nejdriv kuchnout a zjistit jak funguje. Z ovladace totiz jdou pri stisku doprava ty samy signaly jako pri stisku dolu (mozna se tam preklapi neco mechanicky?).
Jeste je nekolik zaludnosti, ale ty bych resil az pri navrhu schema.
Videl bych to asi na montaz ke stavajicimu kloboucku kde by se stavajici 3 vystupni draty precvakly a mezi ne by se zapojilo to zarizeni a mozna 2 draty pro ten trimr viz vyse.
Edit: samozrejme i drat od zpatecky.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
auto do který ho to chci není problém
a sklopení chci pouze dolů. Myslím, že do zrcátka vede 6kabelů 1-2 vyhřívání skla, 3-4 motorek nahoru/dolů, 5-6 vlevo/vpravo.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
garáž nevytápěnou a nářadí mám ... bydlím v Řečkovicích. Dojeď zítra na sraz do Tesca a domluvíme se.Kami1 píše:Jeste jedna vec. Mas nejaky zazemi(garaz, naradi...)? Jestli jo a chtel bys jit do toho, tak se muzem domluvit, setkat se a probrat to. Ja bydlim v Medlankach, prace v modricich vetsinou do 16:00, ale delame po Morave a SR, tak to byva i jinak. Elektrovercajk mam
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
to je blbostCZAirwolf píše:A co to udelat fajnsmejkroveji ?
couvaci kamery ci ultrazvuky podel auta...napr. ta kamera by stacila v zrcatku nasmerovana smerem dolu, cidla zase u kol a narazniku na strane...
-
fix
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
do zrcátka vedou pouze 4 dráty, viz schema na str.1Huska píše:auto do který ho to chci není probléma sklopení chci pouze dolů. Myslím, že do zrcátka vede 6kabelů 1-2 vyhřívání skla, 3-4 motorek nahoru/dolů, 5-6 vlevo/vpravo.
(taky moc nechápu jak to funguje...)
to sklopení by se mi taky líbilo, jako problém vidím to, že pokud držím stále čudl, tak při sklápění se zrcátko nezastaví v dolní poloze, ale jen na chvíli přibrzdí a pak mechanismus přeskočí o jeden zub=zrcátko se kousek zvedne a zase se o ten kousek sklápí ard. pořád dokola
(doufám že to nemám rozbitý
pokud by se toto vyřešilo, asi by to mohlo fungovat tak jak je tu popsáno s tím měřením času
edit: napadlo mě že v h. a d. úvrati když zrcátko dojede na konec a na chvíli ho doraz zastaví, tak v tu chvíli asi stoupne odběr proudu do motorku (motorek by se chtěl otáčet dál ale doraz ho brzdí)
zvýšení proudu by se dalo změřit a zrcátko v tu chvíli zastavit
v e39 to mají jen vozy s el. sedačkama s memory, a bude to asi řešený úplně jinak (krokový motorek místo obyčejnýho jak psal libovka)
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
fix: tomu dojezdu az dolu by se zamezilo kdyby zrcatko nesjelo az uplne total nakonec, ale skoncilo by i treba milimetr pred koncem, coz by zabezpecilo zase pri stejnem casu nataceni stejny posun zpet
takze jedine presne vychytat cas sklapeni, nebo tam hodit ten potenciometr, ktery by udaval podle sve hodnoty odporu vlastne polohu naklopeni a pak proste na urcite hodnote potaku bude dolni uvrat a na urcite hodnote horni uvrat a bylo by to presne zabezpeceny
oni to kluci vykoumaj az budou mit cas podle me
nebejt to brno, tak tam taky sjedu, aby prace sla lip 
takze jedine presne vychytat cas sklapeni, nebo tam hodit ten potenciometr, ktery by udaval podle sve hodnoty odporu vlastne polohu naklopeni a pak proste na urcite hodnote potaku bude dolni uvrat a na urcite hodnote horni uvrat a bylo by to presne zabezpeceny
oni to kluci vykoumaj az budou mit cas podle me
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
Možnost sklápět to i vracet nastaveným časovým intervalem vychází z předpokladu, že zrcátko se sklápí nahoru stejně rychle jako dolů. Což z mé zkušenosti zejména u starších aut tak není - např. dolu to jede jak blesk a nahoru to sotva leze. Totéž např. v zimě, když je zrc. obalené sněhem. Toto platí i v případě, že rozdíl rychlosti bude opravdu minimální, okem nepostřehnutelný - po pár sklopeních skončí zrcátko v jiné poloze.
Čili nevím, jestli naklápění časovým intervalem je ideální řešení, každopádně nápad je to dobrý, jen to dovést k dokonalosti
Čili nevím, jestli naklápění časovým intervalem je ideální řešení, každopádně nápad je to dobrý, jen to dovést k dokonalosti
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
Ideální to sice není, ale při použití dvou časovačů dostačující.Dan td píše:Možnost sklápět to i vracet nastaveným časovým intervalem vychází z předpokladu, že zrcátko se sklápí nahoru stejně rychle jako dolů. Což z mé zkušenosti zejména u starších aut tak není - např. dolu to jede jak blesk a nahoru to sotva leze. Totéž např. v zimě, když je zrc. obalené sněhem. Toto platí i v případě, že rozdíl rychlosti bude opravdu minimální, okem nepostřehnutelný - po pár sklopeních skončí zrcátko v jiné poloze.
Čili nevím, jestli naklápění časovým intervalem je ideální řešení, každopádně nápad je to dobrý, jen to dovést k dokonalosti
Domluvil jsem se s Huskou, že mi výhledově dodá ovládání a zrcátko a je možný, že to půjde i s tím poťákem. Možností je opravdu hodně.
