Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Záhadné vybíjení baterie u E46
Ahoj,
na jaře "loňského" roku, kolem Velikonoc jsme kupovali jetou E46 320d, rok 2003. V červenci najednou z ničeho nic odešla baterka. Vypadala, že je v autě od jeho vyrobení, tak jsme to víceméně přešli a koupili novou. Dnes jsme šli do garáže a centrál nic, odemkli jsme tudíž klasicky klíčkem (kdyby to bylo jenom baterkou v klíči) a zkusili nastartovat a ani ŤUK. Přitom nebyla žádná velká zima, jestli -7°C a v garáži bývá přece jenom tepleji. Fakt netuším, čím to..., jestli to tam něco zkratuje.
P.S: Nic jsme nenechali otevřené, že by v autě něco svítilo.
Stalo se to někomu z Vás??? Určitě to není normální.
na jaře "loňského" roku, kolem Velikonoc jsme kupovali jetou E46 320d, rok 2003. V červenci najednou z ničeho nic odešla baterka. Vypadala, že je v autě od jeho vyrobení, tak jsme to víceméně přešli a koupili novou. Dnes jsme šli do garáže a centrál nic, odemkli jsme tudíž klasicky klíčkem (kdyby to bylo jenom baterkou v klíči) a zkusili nastartovat a ani ŤUK. Přitom nebyla žádná velká zima, jestli -7°C a v garáži bývá přece jenom tepleji. Fakt netuším, čím to..., jestli to tam něco zkratuje.
P.S: Nic jsme nenechali otevřené, že by v autě něco svítilo.
Stalo se to někomu z Vás??? Určitě to není normální.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1000
- Registrován: ned 30.12.2007 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
honza330d píše:Ahoj,
na jaře "loňského" roku, kolem Velikonoc jsme kupovali jetou E46 320d, rok 2003. V červenci najednou z ničeho nic odešla baterka. Vypadala, že je v autě od jeho vyrobení, tak jsme to víceméně přešli a koupili novou. Dnes jsme šli do garáže a centrál nic, odemkli jsme tudíž klasicky klíčkem (kdyby to bylo jenom baterkou v klíči) a zkusili nastartovat a ani ŤUK. Přitom nebyla žádná velká zima, jestli -7°C a v garáži bývá přece jenom tepleji. Fakt netuším, čím to..., jestli to tam něco zkratuje.
P.S: Nic jsme nenechali otevřené, že by v autě něco svítilo.
Stalo se to někomu z Vás??? Určitě to není normální.
mě dělá to samý a kámošovi s 320d taky
KamilFKH píše:Jak dlouho to stálo? Den, týden, měsíc?
Já mám 330d z 4/2001 s původní 95Ah baterkou a 150A altíkem a po týdnu v létě skoro KO, ale těsně mrška chytla a teď v zimě jezdím každej den, tak se stačí dobíjet.
Naposledy jsme jeli 26.prosince, asi 200km. Takže ne jenom od baráku k baráku po městě. Zpravidla se s autem jezdí o víkendech. Ale nikdy se nestalo, že by auto startovalo nějak špatně - vždy hned na poprvé naskočí. Nikdy nebyl náznak, že by byla baterka "oslabena". Takže její vybití bylo vždy náhlé.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
martilulin píše:a proc si jednoduse nezmeris odber?muze byt treba sekle nejake rele,nebo neco jineho...me treba u predchoziho auta zustaval obcas zaskoceny spinac okna a vymlatil toi,nez jsem na to dosel,vymenil jsem pulku auta
Ode mě by se elektrikáři mohli učit....


Já o elektrice vím akorát, že kope. Jinak jde naprosto kolem mě. Takže nechat změřit odběr? Díky za tip

martilulin: Počkej, teď jsem nad tím ještě přemýšlel. Já to vlastně těžko změřím - odběr. Nám se baterka vybije vždy nárazově, nečekaně, řekněme po půl roce. Teď, jak ji dobijeme a vrátíme do auta, bude vše OK. Pojedu to nechat proměřit k elektrikářovi a ten nic nezjistí. On by musel auto proměřit v dobu, kdy mi to opět vymlátí baterku - když je někde ten odběr. Nebo se mýlím?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
1. Baterka se v aute nikdy nenabije na 100%
2. Kdyz jezdis kratky streky(pod 10-15km), tak se nestiha dobijet. V zime je to o dost horsi.
3. Kazdy auto ma nejakej klidovej odber, takze pri delsim stani se baterka vybije t=C*s/I [h,Ah,%,A]
t -cas do vybiti
C -kapacita baterky
s -stupen nabiti baterie
I -klidovej odber
v zime je to opet jeste horsi
takze:
Nech si pro klid duse od nejakyho kamose zmerit I(klidovej odber) -bacha na kod radia, imobilizer...
Vzdycky pred zimou hod baterku do tepla na nabijecku(povolit ventily clanku), pripadne dolij destilku, muzes zmerit hustotu elektrolytu
Kdyz to budes delat 2x rocne, tak Ti baterka mist 3let vydrzi 9
2. Kdyz jezdis kratky streky(pod 10-15km), tak se nestiha dobijet. V zime je to o dost horsi.
3. Kazdy auto ma nejakej klidovej odber, takze pri delsim stani se baterka vybije t=C*s/I [h,Ah,%,A]
t -cas do vybiti
C -kapacita baterky
s -stupen nabiti baterie
I -klidovej odber
v zime je to opet jeste horsi
takze:
Nech si pro klid duse od nejakyho kamose zmerit I(klidovej odber) -bacha na kod radia, imobilizer...
Vzdycky pred zimou hod baterku do tepla na nabijecku(povolit ventily clanku), pripadne dolij destilku, muzes zmerit hustotu elektrolytu
Kdyz to budes delat 2x rocne, tak Ti baterka mist 3let vydrzi 9
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
ale neni to stejne divny? ja nevim jestli to je tim ze mam jiny auto, ale mel sem iso 2 necely roky, na nabijecce nikdy nebyla, bezudrzbovka jeste z vyroby 64Ah, mnohokrat sem nechaval pusteny parkovacky docela slusne dlouho a jezdil po praze jen treba skola-domov a nikdy sem ji nedobijel, ani v zime
jen jednou sem nechal pusteny radio a parkovacky celou noc na party, tak sem rano jednou skrtnul pres kabely a od ty doby nikdy
tak mi nerikejte, ze u novejsiho 320d se baterka takle vystavi standartne jen tak, bezzavadne
jen jednou sem nechal pusteny radio a parkovacky celou noc na party, tak sem rano jednou skrtnul pres kabely a od ty doby nikdy
tak mi nerikejte, ze u novejsiho 320d se baterka takle vystavi standartne jen tak, bezzavadne
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
jenze sis odpovedel sam,mas iso.jestlize ja mam nastartovat,tak to zhavi,pak to dozhavuje za jizdy,do toho bezi predehrev motoru,take otocit tim motorem neni zadna prdel.Kdyz jsem tam nouzove mel 44ah na kratke trasy vydrzela startovat tyden.kamardovi jsem montoval aparaturu do e36,jen normalni zesak a slusne radio a 44ah pri castem startovani a pouzivani radia vydrzela 4dny
no vim ze u dizla je zapotrebi silnejsi, ale prece se auto nemuze samo vybijet jen tak, ma se napajet jen central a alarm v pripade aktivace, takze pak na startovani musi byt pripravena a nabita
nastav si multimetr na mereni Amperu (protekajiciho proudu) na nejvyssi hranici a potom, kdyz se nic neukaze, nastav mensi rozhrani
odpoj baterku na cervenem plusu a cerveny drat multimetru napoj na (+) na baterce a cerny drat multimetru napoj na kabel od baterky co vede do auta, tim bys mel zjistit kolik tam jde miliamper nebo amper
nastav si multimetr na mereni Amperu (protekajiciho proudu) na nejvyssi hranici a potom, kdyz se nic neukaze, nastav mensi rozhrani
odpoj baterku na cervenem plusu a cerveny drat multimetru napoj na (+) na baterce a cerny drat multimetru napoj na kabel od baterky co vede do auta, tim bys mel zjistit kolik tam jde miliamper nebo amper
vlevo je matal
a vpravo Killca 

