Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E46 FL - korekce ukazované spotřeby
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
Tak ověřeno. U IKE s CI05 (VFL E46) je ten faktor dostupný buď v pátém coding bloku jako asi čtvrtý a pátý bajt z asi sedmi celkem (teď přesně nevím, zapomněl jsem notebook v garáži), nebo v EEPROM na adrese hex #0036 uložen jako word v Motorola formátu (v pořadí HSB, LSB). Takže ten můj faktor 838 (hex #0346) je tam jako:
#0036: #03
#0037: #46
Pokud by to samotné budíky nějak neomezovaly, dala by se asi ta hodnota pomocí zápisu do EEPROM upravit tímto způsobem i na druhou stranu, tedy nastavit VerbrauchKorekturFaktor na hodnotu větší než 1000 (hex #03E8) Pokud by to někomu ukazovalo mnohem víc, než ve skutečnosti. O tom jsem ale zatím neslyšel.
#0036: #03
#0037: #46
Pokud by to samotné budíky nějak neomezovaly, dala by se asi ta hodnota pomocí zápisu do EEPROM upravit tímto způsobem i na druhou stranu, tedy nastavit VerbrauchKorekturFaktor na hodnotu větší než 1000 (hex #03E8) Pokud by to někomu ukazovalo mnohem víc, než ve skutečnosti. O tom jsem ale zatím neslyšel.
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
Hmm, ten necelej půllitr u 330d bych asi taky neřešil (rozdíl třeba 10 a 9,6 je kolem 5%), ale 7 je oproti 5,4 o 30% víc. Mejch kolem 9,7 vůči 8,1 je taky 20% plus, což je 4 krát víc než u Tehu a to je už znát.Arnie_J píše:Tehu: Tak 0.4 litru bych neřešil, ale mně to ukazuje 5.4 místo skutečných 7.0
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
Není zas až tak strašně těžký. Je třeba mít po ruce fintu, jak na to.
Když pomocí PAsoft140demo stáhneš výpis EEPROM (IKE_eep.bin) a všechny coding bloky v podobě souboru IKEhwXXswXX.epb, máš k dispozici soubor bloků kódovacich dat.
Pokud v něm najdeš hexa hodnotu tisíc - data 03, E8 (nebo E8, 03 pro INTEL LSB-MSB pořadí dat ve word) jsi blízko. Většinou ta hodnota není v bloku dat samotná. U mě je jich asi sedm v kódovacím bloku 5. V epb souboru to vypadá na řádku takhle "05: F0 05 00 03 E8 10 10" (hodnoty jsem si vymyslel - NB v garáži). Každý blok je v paměti EEPROM pohromadě, zatím jsem se nesetkal s tím, že modul skládal data z různých míst paměti. Proto potom vlasně nehledáš jenom data #03E8, ale posloupnost dat z celého kódovacího bloku. Když je ve výpisu EEPROM najdeš, mělo by to být ono.
Já jsem si to navíc ověřil tak, že jsem kouknul do EEPROM na word na adrese #0036, INPou změnil faktor, kouknul do EEPROM, zase změnil INPou, zase kouknul do EEPROM, vrátil na původní honotu a naposledy zkontroloval. Vždycky tam bylo to číslo, co jsem nastavil v INPA a nic jiného se v EEPROM nezměnilo=>potvrzeno
Navíc, dá se předpokládat, jestli BC kecá o 20-30%, nikdy to nikdo nenastavoval a hodnota bude na fabrických 1000dec - #03E8hex.
Když pomocí PAsoft140demo stáhneš výpis EEPROM (IKE_eep.bin) a všechny coding bloky v podobě souboru IKEhwXXswXX.epb, máš k dispozici soubor bloků kódovacich dat.
Pokud v něm najdeš hexa hodnotu tisíc - data 03, E8 (nebo E8, 03 pro INTEL LSB-MSB pořadí dat ve word) jsi blízko. Většinou ta hodnota není v bloku dat samotná. U mě je jich asi sedm v kódovacím bloku 5. V epb souboru to vypadá na řádku takhle "05: F0 05 00 03 E8 10 10" (hodnoty jsem si vymyslel - NB v garáži). Každý blok je v paměti EEPROM pohromadě, zatím jsem se nesetkal s tím, že modul skládal data z různých míst paměti. Proto potom vlasně nehledáš jenom data #03E8, ale posloupnost dat z celého kódovacího bloku. Když je ve výpisu EEPROM najdeš, mělo by to být ono.
Já jsem si to navíc ověřil tak, že jsem kouknul do EEPROM na word na adrese #0036, INPou změnil faktor, kouknul do EEPROM, zase změnil INPou, zase kouknul do EEPROM, vrátil na původní honotu a naposledy zkontroloval. Vždycky tam bylo to číslo, co jsem nastavil v INPA a nic jiného se v EEPROM nezměnilo=>potvrzeno
Navíc, dá se předpokládat, jestli BC kecá o 20-30%, nikdy to nikdo nenastavoval a hodnota bude na fabrických 1000dec - #03E8hex.
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
V DDE4, což je řídící jednotka dieselu 135kW lze taky nastavovat jistou korekci spotřeby, kterou se upravují data, které dodává jednotka DDE4 budíkům (když mi to pomocí standardního Verbrauch_korrektur_faktor nějak nefunguje). Lze nastavit v intervalu 95%-105% a je pro DDE4 135kW nastavena na standardních 97%, tzn. že v základu o tři procenta snižuje hodnotu průměrné spotřeby oproti vypočítané.
Lze tedy tímhle nastavením zvýšit hodnotu ukazované spotřeby až o 8%, nastavením této korekce na 105%. To jsem u sebe provedl a chyba BC oproti skutečnosti se mi snížila na báječný asi půllitr!
Nastavení v DDE4 pomocí servisních funkcí v DISu (GT1).
Zatím nevím, jak jsou na tom ostatní řídící jednotky jak benzínové, tak dieselové (DDE3 pro 2,0D a DDE5 pro 3,0D 150kW)
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
Návod ode mne k nastavení korekce pro DDE4 (3L 135kW) je tady:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=7212
Pro DDE3 (2L) jsem korekci v motorové jednotce nenašel.
KamilFKH
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=7212
Pro DDE3 (2L) jsem korekci v motorové jednotce nenašel.
KamilFKH
