Studna píše:okometricky to poznat moc nejde, tedy pokud již není totálně kaput. Vem si, že to ložisko má vůli, tu okem nevidíš a při vyšší rychlosti se velmi rychle otáčí a ta vůle způsobuje vibrace. Je to nejvíc pravděpodobná závada.
a nevybrovalo by ložiško i při menších rychlostech a jen se ta vibrace nezvětšovala?
zkontroluj jeste jednou poradne zadni sikmy silenblok na prednim ramenu..i kdyz vypada dobre,nemusi tomu tak byt...ja kvuli nemu povymenoval od kol az po podvozek a teprve tohle konecne bylo spravne
kdybys jel na ten zvedak a rozjel to na 120 a ono to nevibrovalo, tak je chyba na predku, kdyz by to vibrovalo, tak je kardan vhodny na vyvazeni
primo ale tyhle vibrace mohou byt tlumice, primo je to muj osobni typ, jestli jsi nalit do tej hliny, mohly se tlumice pekne zmacknout a vystriknout a to je jejich konec, nebo se mohly proti sobe pohnout tycky rizeni, treba to vibruje kuli nim, ze se klepou kola proti sobe, ale ve vysoky rychosti to prave naopak spis prestane delat problemy, me to delalo blbosti jen pri driftech nebo pri trochu riznejsi jizde, tady to tim ale spis nebude
takze bud tlumice, nebo kardan, nebo se ti mohly klidne urvat silenty prevodovky a cim vetsi rychlost, tim vic klepe prevodovka, nebo i difer
hlavni je, ze vibrace kdyz uz, tak nezpusobuji cepy, ale silenty (jinak by to i klepalo nebo bouchalo) takze se zamerit pajcrem na silenty vseho druhu
tak opět sem tu...a už jsem do toho proinvestoval velký peníze a pořád mi to vibruje, když jedu o 100km/h tak začne lehce vibrovat auto a celkem se to začnš přenášet do volantu který začne drnčet chvilku se to zvyšuje a někdy to ve 140 přestane a někdy to jde pořád dál, a také se stává že někdy to vibruje fakt jen lehce mezi 110 a 120 a jinak je klid jindy už to pocituju od 90 dále a třeba se zvyšující se rychlostí to neustává ...jsou vyměněny všechny tlumiče, pružiny, zadní silenty předních ramen, tyčka řízení, levá těhlice i s ložiskem(byla kapánek přihnutá), přitáhnuto řízení na hřebenu, také pravá kompletní tyčka řízení...takže fakt už nevím kam dál, byl jsem s tím u známého na stk na třesadlech a nic jsme nezjistili žádný čep na přední nápravě nem vůli, na zadní nápravě to samé tam se taky na třesadlech vůbec nic nehlo...je možné aby to dělalo ze zadní nápravy a přitom to šlo celkem do volantu...fakt už jsem na tom vyzkoušel 3 sady zimních kol, 2 sady letních a nezměnilo se to...a poznamenám dělá od té doby co jsem s tím vlítnul do pole(viz starší příspěvek tohoto topicu)...děkuji fakt za každé rady už si nevím rady...je možné aby to byly polosy nebo uložení ale oboje se zdají být vpořádku...díky za další rady...
zkousels to rozjet na tom zvedaku, jak psal Killca? tam bys poznal ty poloosy atd
pocitam, ze kdyz si s tim nekam vlitl tak bude problem na predni naprave
-vsechno jeste 3x dukladne prohlidnout, loziska, kotouce, ulozeni pruzin a tlumicu, stabilizator, uchyceni...
na zvedáku to je skoro denně a na předku už snad není co by bylo špatné, uložení tlumičů se zdá být v pořádku není vysypané ložisko prostě nic, na heveru jsem to zkoušel rozjet a právě že to nic nedělalo ale na předku už fakt nevypadá nic špatnýho, ložiska nehučí, nikde nic nemlátí, je možný aby bylo ze zadu jelikož na heveru jsou kola odlechčená a tím pádem polosy povyjeté?...stabilizátor přední nápravy je asi blbost aby to dělal, tyčky ještě nový nejsou ale těm nic nejní...mám tedkon nový uložení kardanu tak ho tam chci dát ale zaráží mě že to na heveru rozjetý na 140km/h nic nedělalo jinak tyčku řízení jsem vyměnil kompletní i s tím kloubkem takže č.5
a k té geometrii jediné co bylo špatné byl odklon kola o 1°(přihlá těhlice-vyměněna i s ložiskem)
ale je zajímavé že když jsem to měl včera zvednuté a projížděli jsme to na heveru tak po sundání to nedělalo nic a to jsem to zkoušel až do 180km/h ale dneska to už zase dělá od těch 95
Studna píše:okometricky to poznat moc nejde, tedy pokud již není totálně kaput. Vem si, že to ložisko má vůli, tu okem nevidíš a při vyšší rychlosti se velmi rychle otáčí a ta vůle způsobuje vibrace. Je to nejvíc pravděpodobná závada.
a nevybrovalo by ložiško i při menších rychlostech a jen se ta vibrace nezvětšovala?
Jen bych chtel rict,o tech loziskach,kazde lozisko ma nejakou vuli.Jinak jsem ted v nedeli sedl do auta,jedu na dalnici a od 120km/h se trepe cele auto a nevim co s tim,pneu mam vyvazene,kotouce nove.Jeste pred timto problemem jsem vedel,ze kdyz jedu s autem 180-190 zacne se trepat auto,to jen na par sekund a pak se to uklidni,to je kardan...Nemyslim si,ze kardan roztrepe cela auto a neprestane.Ale az prides cim to bylo pisni,budu rad kdyz budu chitrejsi a sam to odstranim
tak sem tu opět...a možná zkusím ten problém specifikovat lépe ono to auto spíš drnčí(klepe se spětný zrcátko a na značkách vidím jak se klepou světla)a zčíná to pořád nějak kolem 100km/h někdy to skončí ve 140 někdy zase vůbec a hlavně se taky stává že to nedrnčí vůbec!!!!!!!co s tím...od té doby co jsem tu psal naposledy jsme vyměnili uložení kardanu, zadní šikmý silenty ramen(tedkon jsem tam dal z m3 3.2 abych vymezil vůle absolutně), silenty zadních ramen(to uložení v kastly), je udělána opět geometrie kde jsou dány hodnoty z m3 3.2(auto je snížené 30/15)), nemohlo by to dělat horní uložení tlumičů a pružin sice bylo venku ložisko je ok a není vytržené od gumy, a nebo mě napadají poloosy ale klouby jsme vyztužili novou vazelínou a prohodili je mezi sebou bohužel žádná změna tak přemýsšlím o repasy ale fakt nevím...ale fakt je pravda že v pátek sem jel domů z práce a dělalo to a z ničeho nic to přestalo!!!tak jsem auto zdvihl něco si natřel a opět hodil na kola a dělalo to celej víkend!!a ted ráno razím do práce opět to nedělá!!tak už nevím