Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

prosim o radu k navi e46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
lingam2
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: praha

#1 Příspěvek od lingam2 »

AHOJ,

dal jsem do sve e46 navi(monitor) misto klasicke e46 jedno din navi.
Vzadu je na zapojeni bily a modry konektor, zapojil jsem poute modry, jako u te predchozi, bily tam nemam a nefunguje mi monitor, nevite zda ten bily slouzi jako napajeni monitoru??Nebo je to pouze TV tunner.
lingam2
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od lingam2 »

:!: :idea: :?:
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 2168

#3 Příspěvek od KamilFKH »

lingam2 píše:AHOJ,

dal jsem do sve e46 navi(monitor) misto klasicke e46 jedno din navi.
Vzadu je na zapojeni bily a modry konektor, zapojil jsem poute modry, jako u te predchozi, bily tam nemam a nefunguje mi monitor, nevite zda ten bily slouzi jako napajeni monitoru??Nebo je to pouze TV tunner.
Ahoj,

tady jsou potřebné informace.

Nejdřív navigační počítač (vzadu v kufru):

Zapojení Radionavigace s MIR (Multi Information Radio - 1-DIN rádio s oranžovým displayem a navigace šipkami) má jiný rozvod elektroinstalace a jinak kódovaný navigační komputer než zapojení Top Navigace (4:3 nebo 16:9 monitor).

Pro Radionavigaci je v vzadu ve vínovém konektoru navigačního počítače použito signálů rotace kola, zpětného chodu a signálu Nav-BUS k propojení s MIR. V modrém konektoru pak napájení, I-BUS a signály mono-hlasového výstupu navádění.
Po signálu Nav-BUS jde veškerá digitální konunikace mezi navi a MIR týkající se zobrazování šipek na radiovém displayi.

Pro Topnavigaci není ve vínovém konektoru použit signál Nav-BUS (neboť slouží pouze pro připojení MIR) a v modrém je použito navíc 6 obrazových videosignálů (RGB + 3 x zem). Ty jdou buď přímo, nebo přes videomodul (pokud je nainstalován) dopředu do barevného monitoru. Zde se nepoužívá Nav-BUS, ale zobrazuje se navigační videosignál.

Potom monitor (palubní deska):

Modrý konektor monitoru obsahuje signály I-BUS, napájení (stálé+klíček, zem), podsvětlení přístrojů a stereovýstup z audiojednotky (kazeta, minidisk, CD) do radiomodulu vzadu v kufru. Bílý konektor připojuje do monitoru další napájení, řízení intenzity podsvětlení displaye a hlavně oněch 6 vodičů videosignálů (RGB+zem) z navigačního počítače nebo videomodulu.

Takže potřebuješ dodatečný rozvod elektroinstalace, abys doplnil chybějící signály. Nejspíš jenom BMW dealer by Ti mohl zjistit a dodat přesně ten navi-retrofit-kit (kabely+konektory), který potřebuješ pro předělání a rozchození z MIR na Top navigaci.

Pak ještě jedno ušetření:

Pokud už máš správné elektrické zapojení pro Topnavigaci, pak aby Ti monitor s navigací fungoval (obraz na monitoru), je třeba ještě změnit kódování navigačního počítače z MIR na barevný monitor, jejíž součástí je instalace navigačního firmwaru. Tohle stačí, není třeba celý počítač vyměňovat. To je ta úspora (cca 40 tis. bez DPH nové)


Celkové shrnutí:

Monitor Ti teď nefunguje
- zaprvé kvůli tomu, že do něj nemáš fyzicky přivedený videosignál z navigačního počítače. Až ho fyzicky přivedeš, tak Ti
- za druhé nebude fungovat, protože máš navigační počítač kódováním nakonfigurovaný pro použití s MIR, tzn. žádný obrazový výstup. Až změníš kódování z MIR na Color navigation a nainstaluješ odpovídající firmware, začne fungovat.

Nevím přesně, jestli MIR má audio výstupy přímo v sobě, nebo jestli používá radiomodul vzadu v kufru stejně jako Top navigace. Při použití radiomudulu je vše v pořádku a mělo by vše bez problémů fungovat.
Pokud by měl MIR koncový audio stupeň v sobě, bylo by třeba řešit ještě radiomodul, protože jednotka monitoru ho neobsahuje.

Kamil
Odpovědět