Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém spojka ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Změním dotaz jelikož válečky sem již vyměnil... Nakonec sem zjistil že spodní prosakoval do skříně. Nicméně čekal jsem že se výměnou vyřeší následující problémy které spojka začala dělat zhruba měsíc zpátky ale nezměnilo se nic.

- Spojkový pedál v horní čtvrtině chodí naprázdno
- Při sešlápnutí spojky se začne ozývat šustění

Nevím jestli tyto dva prboléma mají spojitost ale hodně mě to štve zvlášť to první. Před tím bylo vše OK spojková sada byla měněna v červenci ta by měla být v pořádku. Napadá mě snad jedině že by v systému zbyl nějaký vzduch ale dělal jsem to pořádně a neměl by tám být navíc ten pedál chodí úplně stejně jako před výměnou což je divné... :(

A teď babo raď...
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#2 Příspěvek od chrompacket »

na ten pod pedalem je pristup zevnitr vozu...oddeklujes a mas ho na dlani... pracovni je na prevodovce, ale to je jasne..
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

Nikdo nic? Zajímá mě jestli je problém v odvzdušnění nebo to může být i něčím jiným? :?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

kdyz je spojka zavzdusnena, zabira uplne dole a nahore je to mrtvy. Pokud ti neco susti pri seslapnuti spojky,tak je to spojkovy lozisko, ktery se zacne tocit prave az kdyz spojku zmacknes.
mirin
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 25.06.2004 00:00
Bydliště: olomouc/bělkovice

#5 Příspěvek od mirin »

Váleček spojky/na převodovce/se odvzdušňuje jinak než brzdy,kapalinu napouštíš přes váleček do hlavního válce. Jinak tam může zůstat vzduch.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#6 Příspěvek od Killca »

huci spojkovy lozisko a nahore to mas mrtvy jak? jakoze ti to vubec netlakuje treba do pulky pedalu?

co sem koukal na odvzdusnovak na spojce dole, tak staci naplnit nadobku brzdovky a naslapavat spojku + odsroubovavat odvzdusnovak, neni to tak?! :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

Spojkovy ložisko je pár měsíců staré a začalo to ševelit až potom co začal blbnout pedál spíš mi připadá jakoby se ta lamela nevzdálila od přítlačáku dostatečně a trošku to po sobě furt pokluzovalo ale možná je to blbost. V horní čtvrtině je ten pedál prostě uplně mrtvej můžu s ním hýbat rukou je cítit že chodí jen samotný pedál. Myslím že bude problém v odvzdušnění dělal jsem to klasickou metodou nejdřív sem to prošlapal celý při otevřenym odvzdušnovaku a jak se kapalina protáhla tak pošlapat držet stiknuty - povolit a znovu a znovu ale je možný že tam zůstala bublina :roll:

Takhle by ot mělo jít ne?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

mirin píše:Váleček spojky/na převodovce/se odvzdušňuje jinak než brzdy,kapalinu napouštíš přes váleček do hlavního válce. Jinak tam může zůstat vzduch.


To slyším poprvé na co by pak ten odvzdusnovak byl na tom spodním? A všude je psán postup stejný jako u brzd
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

jde to obouma zpusobama, ale smerem odspodu nahoru je to jednodussi.
pokud by lamela neodepnula a trochu klouzala, tak by jis nemohl radit nebo hodne ztezka a urcite by jis to neslysel. spis bych to videl, ze se neco pokakalo v te spojce :-)
mirin
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 25.06.2004 00:00
Bydliště: olomouc/bělkovice

#10 Příspěvek od mirin »

Ten odvzdušňovák dole je na to aby se přez něj dal plnit váleček zespodu.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

Tak vyřešeno včera sem to klasickým způsobem ještě několikrát pořádně odvzdušnil a už je to OK to ševelení taky mírně ustanulo už je to slyšet jen nepatrně ale s tím asi nic víc nevymyslím :roll: Uvidíme co to bude dělat dál...
Marry
Registrovaný
Příspěvky: 177
Registrován: úte 27.05.2008 00:00
Bydliště: Chotěboř na Vysočině ;)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Marry »

čau chlapi, tak že zas zapojim do nějakýho řešení problémů tím, že mam zas problém já. Mohl by mi prosím někdo přesně říct, kde se odvzdušňuje spojka u e36 is? kde to přesně je a jak to vypadá? Spojka mi pokažddé zabírá jinde, někdy dole, někdy až nahoře a někdy zprvu dole, pak mezera a pak zas nahoře. Díky moc
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Foldas »

je na boku převodovky na řidičové straně takový valeček s hadicou a nan něm je odvzdušňovák

díl 14
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-21_0059/
Marry
Registrovaný
Příspěvky: 177
Registrován: úte 27.05.2008 00:00
Bydliště: Chotěboř na Vysočině ;)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Marry »

Foldas píše:je na boku převodovky na řidičové straně takový valeček s hadicou a nan něm je odvzdušňovák

díl 14
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-21_0059/

Díky moc
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#15 Příspěvek od Killca »

Marry píše:
Foldas píše:je na boku převodovky na řidičové straně takový valeček s hadicou a nan něm je odvzdušňovák

díl 14
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-21_0059/

Díky moc

18tka je hlavicka toho odvzdusnovaku
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět