E46, 325Ci, 12/2000
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E46 snímač vačky
Pani prosim poradte.. Auto mam cca tyzden a subjektivne nemam pocit ze by islo zle, stracalo vykon, ziadne problemy so startovanim a pod... Preventivne som isiel na diagnostiku, kde mi zistili poruchu snimaca vacky. Na tomto obrazku http://bmwfans.info/original/E46/Cou/32 ... l-11_2170/ som vsak objavil dva snimace - a sice c.5 a c.18. Presne oznacenie tej chyby teraz z hlavy neviem, ale bol tam urcite vyraz "auslass", takze mi to vychadza skor na ten diel c.5. Rad by som si nechal poradit, nech zbytocne nekupim nejaku blbost... vopred vdaka 
E46, 325Ci, 12/2000
E46, 325Ci, 12/2000
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
Ano. Je to senzor vačky výfukovývh ventilů. Zjisti, kde máš na motoru stranu výfuku a ten senzor by moh být v čudu. Nebo jeho kostra, nebo zlomený kablík, nebo.... Nemusí to být jen senzor samotnej.cerberro píše:presne oznacenie tej mojej chyby podla diagnostiky: "12 DME: Signal Nockenwellengeber Auslass" - Kein Signal (P0369 odes P0365)
mne to podla tohto vychadza na sen snimac c. 5.. ci nie?
ok diky moc... v pondelok to pojdem dat vymenit, tak uvidimeKamilFKH píše:Jo, podle kontroly ostatních obrázků je č. 5 snímač vačky výfukových ventilů. Ahoja!
- KamilFKH
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: stř 19.11.2008 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 2168
Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.
Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.
Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)
Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje.
Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.
Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)
Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje.
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
podle me je tam to cidlo jako pojistka cidla druheho, je to asi neco na ten zpusob kdyz mas u e36 zadni lampy a ta jedna lampa ma 2 zarovky na normal sviceni, ze kdyz jedna odejde, druha sviceni udrziKamilFKH píše:Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.
Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.
Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)
Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje.
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
