Ahoj lidičky tak jsem se rozhodl pustit do světa moji 316-ku compacta do světa a mám nabídku koupit z německa 318 i v sedanu a s chiptuningem motoru na 125 kobyl. Kolik to bude mít zhruba spotřebu?? S mojí 1,6i E43 jsem jezdil stabilně za 7,5 litru tak se docela bojím té 1,8i. Co mi poradíte??
Díky moc za vaše názory.
Tomáš
Chiptuning a ty koně je blbost. Motor je tam M40, ten není zrovna úspornej a spolehlivej. Pokud to není šlehačkovej kousek nebo hodně nízká cena, tak se na to vyprdni. Dívej se po novějších ročnících s motorem M43.
Nějakýmu chip tuningu bych se vyhnul, kor v M40, pokud ti je 1.8 mámo kup šestivál, jak jednoduché... Navíc nechápu proč by jsi chtěl přesedlávat z motoru M43 do M40 M43 je ve všech ohledech lepší motor. Jinak sám mám 318i sedan, rok 94, motor M43 a jezdím kolem 8l/100km, po dálnici za 7,5... M40 žere řádově o 1-2litry víc, bez ohledu na styl jízdy...
Závěr? Když 1,8, tak jedině M43, pokud ti je 115koníků málo, ISo nebo šestiválec je jediná volba...
Ja mel M40 a byl jsem s nim nahodou maximalne spokojeny, nevim proc ho vsichni porad az zas tak hani. Mel 250t najeto, necvakal,nehoupal,olej nebral,a 1,6ka mela spotrebu v kombinaci 7l ani o chlup vic
HansCZ píše:Ja mel M40 a byl jsem s nim nahodou maximalne spokojeny, nevim proc ho vsichni porad az zas tak hani. Mel 250t najeto, necvakal,nehoupal,olej nebral,a 1,6ka mela spotrebu v kombinaci 7l ani o chlup vic
Tak já mám 318i M40 a jezdím s ní v průměru kolem 7,5l/100km. Dálky jdou i kolem 7l a přes 8l jsem se ještě nedostal...je ale fakt, že mám najeto jenom 125tkm a jsem s ní naprosto spokojenej. Sice by to mohlo mít víc koníků ale v dnešním bodovacím systému je člověk ani nepotřebuje
Hm tak vám děkuji. V té 1,6i compactu má sice M43 ale nejsem s ním spokojený. Mám s ním problémy co se týká výkonu. Vynechává ve výkonu jako blázen a mám problémy ho vůbec rozhoupat.Asi půjdu do toho strašího modelu,protože je to servisovaný přímo v bmw a tudíž až ho uslyším,tak se rozhodnu úplně.Jsem automechanik a nevadí mi ani výměna rozvodáku akladek.Což u M43 odpadá. Já chtěl hlavně sedana a ne po někom v ČR,protože ty motory jsou dohuntovaný.Vím jak s nima jezdíme.Němci si motorů váží,tedy alespoň co jsem zatím měl možnost poznat.Oni nešetří na olejích a filtrech,jako my. Tak vám BMWáci děkuji za rady a přeji mnoho najetých a hlavně bezkolizních kilometrů. Díky všem. Tomáš
Pánové, nehaňte ten motor, chce jen slušné zacházení a umět to s ním (a ovšem s motory vůbec). Mám ho od malička, dnes najeto 209 tkm, hydroštely necvakají, spotřeba mezi 7 - 8 ltr ( a to většinou jezdím dost jako prase). Nikdy žádná závada, spokojenost - a ten motor není nikterak šetřen ani mazlen. Takže hodnotím: vyšší motory z řady čtyřicítek jsou v zásadě totéž, pouze s vyšším výkonem a pořizovací cenou. Není to tedy až tak moc věcí motoru, jako řidiče - ale jít do M40 (pokud není po vysloveném praseti, což se pozná prakticky okamžitě) bych se rozhodně nebál.
Já bych doporučoval motor M43. Je to prostě novější kultivovanější motor a pro mě má ohromonou výhodu v rozvodech s řetězem. Pokud je motor v dobré kondici jezdí za 7,5 průměr, 6,5 až 7 dálky a dokonce do Chorvatska zajel za 6,13l/100km:) Navíc není moc vhodné jít měnit novejší motor, i když papírově slabší, za starší.
emery píše:Pánové, nehaňte ten motor, chce jen slušné zacházení a umět to s ním (a ovšem s motory vůbec). Mám ho od malička, dnes najeto 209 tkm, hydroštely necvakají, spotřeba mezi 7 - 8 ltr ( a to většinou jezdím dost jako prase). Nikdy žádná závada, spokojenost - a ten motor není nikterak šetřen ani mazlen. Takže hodnotím: vyšší motory z řady čtyřicítek jsou v zásadě totéž, pouze s vyšším výkonem a pořizovací cenou. Není to tedy až tak moc věcí motoru, jako řidiče - ale jít do M40 (pokud není po vysloveném praseti, což se pozná prakticky okamžitě) bych se rozhodně nebál.
Co to znamená slušné zacházení,když píšeš,že motor není nikterak šetřen a jezdíš většinou jako prase???
tvl kam vy na tydle cisla chodite to chci videt jak s 1.8 m40 jedes ve meste (praha , brno) ne dolni lhota za 8L dlouhodobej prumer nechci hanit tve ridicske schopnosti , ale jen by me to zajimalo
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Když vidím tu spotřebu, tak je asi fakt lepší ten šestiválec, popř. diesel šestiválec. Do města ta 1,8 asi stačí, protože to nebuzde žrát jako úplnej tank, ale jinak ten šestivál má v průměru spotřebu o litr, o litr a půl větší a to si těch 40 Kč na 100 km klidně připlatím za ten požitek, který je nesrovnatelný