Koupil jsem nové přední komponentní repro, tak jak všichni radí, tzn. 13cm středobas a malý výškáč plus výhybka. Problémy jsou dva - kam dát výhybku a jak uchytit malý výškáč do původního místa na dveřích. Nejraději bych byl kdyby tam zůstala origo mřížka a za ní nový speaker.
Ta nová výška je opravdu znatelně menší než origo, jediné co mě napadá je vypreparovat z origo mřížky původní výšku (jak?) a vlepit tam novou.
S výhybkou je problém ten že je velká a že kdybych ji do dveří i někam narval tak bych musel prostrkovat nový drát ze dveří do podběhu, což se mi zdá skoro nemožný. Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem využil původní kabeláž na spojení výhybky v podběhu s výškou ve dveřích. Mezi výhybku, středobas a rádio jsem dal kabeláž novou. Nicméně všichni doporučují dát výhybku do dveří a novou kabeláž... jak?
Určitě to už sto lidí dělalo, poradíte mi, prosím?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Jen malá rada než začneš. Taky jsem si koupil jiné repro než origo a po instalaci a trápení kam a jak co umístit to hrálo naprosto příšerně. Takže jsem vše vymontoval a zpět tam dal origo repráky. Zajel koupit na vrakoviště za 200Kč ten co jsem měl zničený a jsem vyléčený.
Věřím tomu, že by mi nějaký profík poradil co s čím jde dohromady, ale já nechtěl měnit origo rádio.
Chci říct, že než to tam namontuješ zkus to nedřív zapojit jen tak bez montáže do auta, abys zjistil jak to hraje.
Jsem si jistý že to hraje dobře, je to docela drahý repro, rádio nemam origo ale trochu lepšejší Clarion a v plánu i zesilovač, mam tlumení, etc. jen to chci konzultovat s někým kdo to už na e36ce dělal.
Jen tak bez montáže do auta zjistíš prd jak to hraje...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jestli mas tapec kde je repro jedno tak ti musi poradit nekdo kdo to delal ,Pokud mas ve dverich repra dve (sroubujou se tam k tapecu velkou plastovou obruci) tak jen vyloupnes starej vejskac z origo vyskove mrizky a novej tam zalejes tavkou. Kabelaz pouzijes puvodni a nekde za stredobasama tam pridas vyhybku.Ani nemusis natahovat nove kabely.
boby06 píše:jestli mas tapec kde je repro jedno tak ti musi poradit nekdo kdo to delal ,Pokud mas ve dverich repra dve (sroubujou se tam k tapecu velkou plastovou obruci) tak jen vyloupnes starej vejskac z origo vyskove mrizky a novej tam zalejes tavkou. Kabelaz pouzijes puvodni a nekde za stredobasama tam pridas vyhybku.Ani nemusis natahovat nove kabely.
díky.. ta fáze vyloupnutí mi právě neni jasná, je to tam něčim zalitý, nejde to vyrýpat nožem, ani roztavit pájkou.. asi by to chtělo nějakou elektrickou ruční malinkou brusku..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ja uz si to tolik nepamatuju.Mel jsem v ruce oba tapecy a druhy vejskacu.Ale pokud si pamatuju tak sroubovakem nebo klestema jsem ten vejskac z te hmoty proste vyloupnul.Slo to bez zniceni mrizky. A u jednoho typu to drzely packy-ten byl velikosti shodnej a novej vejskac tam sel bez uprav.Jen zalit. U toho prvniho jsem na upravu prumeru pouzil to co rikas.Vypada to jak vrtak ale je to takova rucni bruska.Trosku upravit prumer a muzes to tam zase zalejt. Ale pak pro tebe bude trosku problem zpetneho uchyceni repra do tapecu protoze z vejskace trci sroub. To tam pak budes muset asi taky pritavit zezadu.
Czert píše:Já dal repro do origo mřížek + výškáče jsem natáhl na horní část A sloupku po zapojení mi hrajou jak repra tak výšky na sloupku i ve dveřích!
nad tím jsem přemýšlel, ono by to pak šlo i líp směrovat, ale nakonec bych chtěl radší zůstat u origo looku... ani zloděj nemusí vidět že tam je dražší repro než nokia...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Czert píše:Já dal repro do origo mřížek + výškáče jsem natáhl na horní část A sloupku po zapojení mi hrajou jak repra tak výšky na sloupku i ve dveřích!
nad tím jsem přemýšlel, ono by to pak šlo i líp směrovat, ale nakonec bych chtěl radší zůstat u origo looku... ani zloděj nemusí vidět že tam je dražší repro než nokia...
To se dělá celkem normálně do laminátu na a sloupek... musí to ale dělat někdo s emma měřákem protože jinak ti každej vejškáč bude hrát jinam... u klasik radia to asi nebude znát mám Ground Zero 535DVD když sleduju nějakej film v 5,1 tak je znát fakt vše... (vše na zesíkách kapacitorech atd...)
Tak jsem to před chvílí celé nějak namontoval... zatím bez origo mřížek na výškách, ale hraje to. Bohužel tak nějak nijak, hlavně mám pocit že přední repro ani trochu nemá basovou složku. Problém bude asi v tom že jsem celé okolí středobasů zatím nechal původní - jsou zasazeny v takových těch výliscích z pěny a tím že jsou o dost větší než origo Nokie, mají kolem sebe docela málo místa. Asi by to chtělo udělat nějakou vlastní ozvučnici...? Mam doma kus vibraflexu, mam ji nějak vytvarovat z toho?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
mam vpredu Velocity 13cm 2 kompo set, do stareho coupe jsem dopredu vecpal Hertz HKS 16cm a rozdil v basech tam byl, ale ne tak markantni, prave kvuli nedostatku objemu ozvucnice... bohuzel jine reseni jsou jen doorboardy a na ty jsem moc linej navic jsou z principu hrozne tezky...
No Hanzi a prosím Tě nechal jsi za těma 13kama tu původní pěnu, která vlastně dělá takovou malinkou ozvučnici, nebo jsi ji vyndal (a možná vnitřek toho plechu vytlumil) čímž se dost zvětšil prostor za reprákem, ale zase není uzavřený? Já tam vepředu mam basy prostě na nule, což asi není dobře...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
to je divny, urcite mas repro spravne zapojeny a nedotyka se ti treba membrana nebo nejsou "zkrizeny" spatnym dotazenim? jinak vysky mam taky v origo krytkach, predtim jsem je mel na palubce nasmerovany do obliceje, radikalni rozdil v tom neni, vyhybky nad repro u tyce palubky, pripadne pod palubkou misto airbagu
Díky.. zapojený je správně, dneska jsem ještě odstranil jednu chybičku a středy a výšky už hrají opravdu hezky, jen ta absence basů..
Tím zkřížením by to být možná mohlo, rozteč děr je o pár milimetrů menší než na původních repro tak jsou všechny čtyři vruty dost šikmo Ale myslim že to tam je nakonec posazený fest..
Ale neodpověděl jsi mi jestli jsi tam nechal tu původní pěnovou "ozvučnici"..?
Já mam pocit že v ní má ten speaker hrozně málo místa, ale zase bez ní by možná vznikl akustický zkrat, nevím, proto se ptám..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Takže kuci, nevím, jak to má řešený e36, ale u mý e46 jsem sundal tapec, s origo Nokia jsem si ještě vytřel p*del než jsem je zahodil, pěnovou ozvučnici jsem taky zahodil, flexou jsem vyříznul díry do plechu (nevím, proč to kuci z NDR udělali tak, že repro nemůže vůbec "dýchat", natož, aby si člověk mohl vychutnat trochu basů. Pak uděláš kroužek s MDF, chytneš na díru, kterou sis udělal flexou, dobastlíš tapec, aby pěkně sednul, trošku vytlumit vnitřek dveří a musí to hrát jak lusk...
koupil jsem si moje první BMW 320d (E46), r.v. 2000, jsem s ním zatím velice spokojený a první úpravu co bych rád podniknul je soundsystém. Původní není nejhorší, ale....
Nechci nic přidávat, žádný woofery apod... Jen vyměnit originální repro, tzn. středobasáky ve dveřích, vejškáče + vzadu v platu - za něco podstatně kvalitnějšího...
Přemýšlím o: Harnan and Kardon, Magnat, Hertz... Máte někdo zkušenosti, můžete doporučit konkrétní prodkty ?... (Cena komponentů mě netrápí)
koupil jsem si moje první BMW 320d (E46), r.v. 2000, jsem s ním zatím velice spokojený a první úpravu co bych rád podniknul je soundsystém. Původní není nejhorší, ale....
Nechci nic přidávat, žádný woofery apod... Jen vyměnit originální repro, tzn. středobasáky ve dveřích, vejškáče + vzadu v platu - za něco podstatně kvalitnějšího...
Přemýšlím o: Harnan and Kardon, Magnat, Hertz... Máte někdo zkušenosti, můžete doporučit konkrétní prodkty ?... (Cena komponentů mě netrápí)
Předem díky moc za sofistikovanou radu !
Lukáš
Jelikož tě netrápí ceny zapoměn na magnat nevydrží nápor, harman neznám, hertz delá super výšky alůe tím to končí... Jedině hifonics či Bm boschman. Já používám jedině Ground Zero a můžu jedině doporučit (radio mám Ground Zero GZCR 535DVD a super věcička) mám od nich repro, Sw, radio, zesilovače, kapacitátory, kabely, prostě vše akorát zamýšlím ještě o procesoru ale to už bude jedině hifonics... S hifonicsem soutěžej kluci v dB dragu i v kategorii SQ (sound quality)