Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

HELP po výměně setrvačníku nevypíná spojka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

323i E36, setrvačník D=228 mm; výměna proběhla za setrvačník z E39 523i, D=228 mm.

Vyměnil jsem setrvačník, vše proběhlo jakžtakž OK (problém jsem měl s vystředěním spojky, aby tam padla mrkev, ale i to se povedlo). Po opětovné montáži všeho zpátky jsem zkusil nastartovat, ale ouha.

Při vypnutém motoru jde řadit, při zapnutém ne. Když zařadím a pak se spojkou nastartuju, auto se pomalu hýbe. Tj. patrně nevypíná spojka.

Zkoušel jsem odvzdušnit spojkový válec, ale to nepomohlo.

Moje dotazy, co mě napadá:
1. Neměly některé modely E39 s 228mm setrvačníkem jinou výšku setrváku? Tj. jestli prostě není styčná plocha setrváku se spojkovou lamelou moc "daleko směrem od motoru", tj. že spojka prostě neumí odjet natolik, aby nezabírala. Zdá se mi nepravděpodobné - podle ETK mají stejné číslo dílu.

2. Že bych byl takovej kokot a nandal tam lamelu obráceně (má vliv?)?

3. Mohl by mít vliv díl č. 6 zde:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
? Byl zlomený, tak jsem ho při výměně spojky před rokem opravil (vsazení šroubku a slepení), držel bez problémů a nevím stopro, zda se nerozletěl při nynější montáži převodovky - ale to jako příliš pravděpodobné nevidím.

Prosím o jakoukoliv radu, čím dřív, tím líp. Z dílny jsem právě dojel Feldou, mám to 40 km od domu, a feldou nechci jezdit donekonečna :?
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice
Klubové ID: 908

#2 Příspěvek od kamikaze5100 »

Ahoj já jsem dal jednou na setrvačník kde nebyla klima lamelu s klimi a dělalo mi to, to samé, pomohlo až sundáni a výměnu lamely za správnou, auta z klímou máji odpruženy setrvačník a bez pružinovou lamelu, u aut bez klimi je to naopak, neodpruženy setrvačník ale zase odpružena pružinová lamela. Kdyby si ji dal obráceně taky to muže byt na hovno, z jedné strany je věčí ten výstupek, takže to muže byt pořad v tahu. Přeji hodně zdaru já jsem tu převodovku tahal ven 3x :evil:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ahoj, u M52 motorů by to tak být nemělo. To mluvíš o bývalém isu, že? Tam je ještě hafo místa proti tomuhle...
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1821

#4 Příspěvek od Danny Moderátor »

díl 6 má 100% vliv měl jsem stejný problém auto při vypnutém motoru řadilo a po nastartování strašně ztěžka skoro přez zuby tak už jsem se chystal na výměnu spojky a po sundání převodovky a prohlídce jsem zjistil že ten plastový hajzlík je zlomený měl jsem druhou a z ní jsem to vzal nasadil a po smontování funguje dokonale
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Už mám vyřešeno - přítlačák Valeo byl po demontáži křivej jak šavle, na jedné straně zapuštěný a na druhé vystouplý (myslím styčnou plochu s lamelou). Naštěstí jsem měl i kus z té E39 vč. lamely, tak jsem to tam hodil a půl roku stará spojka Valeo s najetýma pár tisícema letí do koše. Už je to OK.
Odpovědět