Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Odvzdušnění E36 za studena

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#1 Příspěvek od Fanny »

Tak sem se v servisnim manualu docetl, ze chladici soustava se odvzdusnuje bez startovani pouze se zapnutym zapalovanim a topenim na max. Zkousel ste nekdo tento postup?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

A jak bys to chtěl odvdušnit bez točícího se motoru??? 8O
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#3 Příspěvek od Fanny »

No proto se prave ptam, je to v dilenskym manualu na str. 170-6 cooling system, bleeding. Kazdopadne zitra budu menit chladic tak zkusim esi to funguje.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Já teda nevím,ale odvzdušnění se provádí při vypnutém motoru.Povolíš odvzdušnovák na chladiči a leješ to tam dokut z něj nestříká voda.Pak teprve to natočíš zapneš topení a necháš to ohřát aby otevřel termostat.Pak bud doleješ nebo upustíš vodu a je to. :wink:
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od honzibmw »

libovka píše:Já teda nevím,ale odvzdušnění se provádí při vypnutém motoru.Povolíš odvzdušnovák na chladiči a leješ to tam dokut z něj nestříká voda.Pak teprve to natočíš zapneš topení a necháš to ohřát aby otevřel termostat.Pak bud doleješ nebo upustíš vodu a je to. :wink:


presne tak koukam ze konecne nekdo kdo dela obcas rukama a ne jen hubou a vi o cem mluvi teda pise
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od dsvatos »

:lol: :lol: Vy jste teda srandisti. Tomu co vy nazýváte "odvzdušnění" se říká nalití kapaliny. A to se opravdu dá udělat zastudena. Vzduch se z okruhu ale dostane až zahřátím motoru na provozní teplotu a otevřením termostatu. :wink:
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od wacc »

Ja jen muzu potvrdit, ze v servisnim manualu je skutecne psano, ze se odvzdusnuje pri vypnutem motoru.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

Tak je to blbej překlad, nebo blbě napsaný. Je to totiž totální konina :-)
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od wacc »

dsvatos píše:Tak je to blbej překlad, nebo blbě napsaný. Je to totiž totální konina :-)


Tak jim to napis. Treba dostanes za odmenu lizatko.

http://www.bentleypublishers.com/

EDIT: tak samozrejme pisou i o tom, ze jednou z fazi procesu je nastartovani motoru, jeho ohrati na provozni teplotu a pote vypnuti a vychladnuti.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

dsvatos píše::lol: :lol: Vy jste teda srandisti. Tomu co vy nazýváte "odvzdušnění" se říká nalití kapaliny. A to se opravdu dá udělat zastudena. Vzduch se z okruhu ale dostane až zahřátím motoru na provozní teplotu a otevřením termostatu. :wink:


Jenže pokud to tam naleješ tak jak jsem napsal víše tak se ten vzduch vytlačí sam.A zbytek vzduchu pak vybublá do expanzky když se motor nastartuje a ohřeje.Pak na ten odvzdušnovák nemusíš ani sáhnout pouze doleješ nebo upustíš vodu.Ale odvzdušnovat to nastartovaný je kravina. 8O
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od dsvatos »

libovka píše:
dsvatos píše::lol: :lol: Vy jste teda srandisti. Tomu co vy nazýváte "odvzdušnění" se říká nalití kapaliny. A to se opravdu dá udělat zastudena. Vzduch se z okruhu ale dostane až zahřátím motoru na provozní teplotu a otevřením termostatu. :wink:


Jenže pokud to tam naleješ tak jak jsem napsal víše tak se ten vzduch vytlačí sam.A zbytek vzduchu pak vybublá do expanzky když se motor nastartuje a ohřeje.Pak na ten odvzdušnovák nemusíš ani sáhnout pouze doleješ nebo upustíš vodu.Ale odvzdušnovat to nastartovaný je kravina. 8O


Boha, tak to je snad jasný, že nebudu startovat auto s prázdným chladičem, že tam nejdřív naliju vodu a pak teprv nastartuju. A já taky nikde nenapsal že je potřeba šahat na odvdušňovací šroub. Ten je tam navíc, většina aut ho nemá. A sám teď píšeš, že zbytek vzduchu se z okruhu dostane až po zahřátí. A co já tady tvrdím celou dobu, co? :lol:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#12 Příspěvek od Mirda328 »

muj funkcni postup:

1.povolim odvzdusnovak na chladici, leju chladici kapalinu, z odvzdusnovaku uchazi vzduch je to i slyset v momente kdy je nadobka chladice plna a z odvzdus. tece voda ho zavru doleju po uzaver a zavru chladic

2. matocim motor jelikoz je studeny lehce zvysim otacky cca pul minuty a vypnu motor,otevru chladic doleju do plna a sednu do auta zapnu topeni na max, a projedu ho :) mam nato tady u nas pekny kopec ,motor se ohreje a pomalu zacina lehce topit topeni, pak mu lehce nalozim do kopce, auto zacne topit a je hotovo jestlize teplota drzi na pulce vse ok (kopec neni podminka)

3.zkontroluju kapalinu jeste v chladici pro jistotu a pripadne doleju dle rysky a je to cajk, doporucuju to chvili projet aby jste meli jistotu :) ono pak v praze v kolone uz je pozde :)
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od JanK »

nekdy kdyz mas stesti tak to klapne ...nekdy je potreba to odvzdusnit po zahrati...myslim ze neni dal co rešit :D
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#14 Příspěvek od Fanny »

Tak sem to vcera zkousel...bez nastartovani to neslo vubec, se stale bezicim motorem asi pul hodiny valila para z odvzdusnovaku a v expanze vody byla. Takze sem zkusil zpusob jak tady kdysi popsal Geoge_D...zahrat-vypnout-odvzdusnit asi 5x a bylo to.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#15 Příspěvek od Mirda328 »

Fanny píše:Tak sem to vcera zkousel...bez nastartovani to neslo vubec, se stale bezicim motorem asi pul hodiny valila para z odvzdusnovaku a v expanze vody byla. Takze sem zkusil zpusob jak tady kdysi popsal Geoge_D...zahrat-vypnout-odvzdusnit asi 5x a bylo to.


zajimave
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#16 Příspěvek od chrompacket »

nechapu co tady resite??? je preci jasne, jak se odvzdusnuje, jsou tady o tom napsany mraky temat a probiralo se to tady x-krat.
Delal jsem to mnohokrat a vzdy postupem jak je tu zmineno ze se otevre topeni (to je logicke - aby se taky naplnilo) povoli odvzdusnovaci sroub a zacne se lit kapalina, az zacne vytekat pres odvzdusnovak tak zavru vicko expanzky a natocim motor at voda cyrkuluje, necham ohrat na provozni teplotu at vim jestli to dobre topi a zaroven jsou tak otevreny oba okruhy, pres ozvzdusnovak sici vzduch a popr jestli se strati voda v nadrzce tak jej klidne za chodu doleju. az vyprcha vsechen vzduch a tece pres odvzdusnovak po trosce (zachyti se hadrikem) jen voda je to ok. zavru odvzdusnovak necham schladit a pote zkontroluju spravnou hladinu kapaliny. tot vse..nevim jestli je to nejak zbytecne slozite nebo ne, ale delam to tak na vsech autech uz hodne let a nikdy jsem nemel problem :wink:
mozna, ze by to teoreticky mohlo jit i pri vyplem motoru, protoze kdyz se otevre topeni voda do nej natece to je jasne a druhy okruh se taky naplni, protoze se naplni chladic a zaroven i hadice az k termostatu opacnym smerem, zaroven se plni hlava az k termostatu z teto strany. tzn ze cely okruh by mel byt teoreticky naplnen a tim padem az potece z odvzdusnovaku pouze jen voda bez bublinek vzuchu nemel by se ten vzduch uz v okruhu nikde nachazet...mozna je to tak mysleno v tom manualu a nezni to nelogicky...popravde receno jsem tento zpusob odvzdusneni nikdy nezkousel, ale myslim, ze by to tak melo jit...(kdyz se nad tim clovek zamysli)..zkuste nekdo a uvidi se... :wink:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od dsvatos »

Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#18 Příspěvek od chrompacket »

dsvatos píše:Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?


psal jsem, ze by to mohl nekdo odzkouset!!! muj zpusob odvzdusnovani podle stare skoly vzdycky fungoval, tak at si nekdo vyzkousi ten novy styl :lol: ...JU!
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#19 Příspěvek od Killca »

dsvatos píše:Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?
ty jsi hrozne agresivni jedinec hele, uz prvni zprava a vopruz, o dalsich nemluve :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od George_D »

Ty voe co tu řešite, jak maly haranti 8O Navod už je několikrat popsan a každej hleda slovičko aby se mohl chytit :evil: Proberte se :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Odpovědět