Zaujimalo by ma zopar veci:
Volanty:
Na E46 sa pouzivali 3 typy volantov, resp. aspon tie co som si vsimol a to:
- trojvidlicove
- trojvidlicove s dvojitou spodnou vidlicou
- plny "old school" s multifunkcnymi ovladacimi tlacitkami v oblukovom tvare po stranach
Na zaklade coho bol pouzity aky volant v konkretnom modeli? Preco sa stretavam s 2004kami so "starym" volantom a naopak v 2002 s "novym" na styl M3 aj v ne-M3 modeloch?
Posilnovac:
Mam aktualnu skusenost na E46, ze posilnovac je necakane tvrdy a narocny na manipulaciu pri stati na mieste alebo pomalickej jazde, a naopak zvlastne makky pri rychlej jazde. Nemalo by to byt naopak? Mam pocit, ze posilnovac je prilis makky na to, ze idem 150 km/h a volant sa trasie na kazdej nerovnosti, ovladanie auta je velmi citlive a volant proste "lieta". Je to OK, je to vada, da sa to ladit, co, ako, kde? Asi je to smiesne prirovnanie, ale na Mazde 3 som zvyknuty ze nad 100km/h je posilnovac poriadne tvrdy a volant mozem drzat na dialnici malickom, na E46 ho musim drzat oboma rukami aby nelietal - to je moja skusenost z dnes skusanej jazdenej 330d bez M-paketu.
Kotuce:
Ako casto treba menit kotuce na E46? Nie M-paket, s normalnym podvozkom, za predpokladu ze sa na nom nejazdilo agresivne. Na zaklade coho mozem vizualne posudit stav kotucov? Takmer vzdy su po prebrzdeni ako zrkadlo, ale po obvode su naopak takmer vzdy skorodovane. Co je typicky znak opotrebenia kotucov (zrele na vymenu) na prvy pohlad ?
DSC ikona:
Pri vypnuti DSC ma svietit trojuholnik s vykricnikom, je to OK? Alebo je to hlasenie chyby DSC a potreba servisu?
Vdaka!
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46: volant, posilnovac riadenia, opotrebenie kotucov, DSC
Volanty se dávaly na přání.Kdo chtel trojremenej nebo multifunkční musel si ho připlatit.
Zdřejmě to bude vada servotronicu.Zajed na diagnostiku.Měl jsem to samé u X5 a byla tam chyba v záznamu o rychlosti.4ím rychleji jedeš tak tím víc by mělo řízení tuhnout.
Na kotoučích je vyražena minimální tlouštka.Takže je změř a uvidíš.
Pokud ti při vypnutí svítí kontrolka DSC tak je to OK.
Zdřejmě to bude vada servotronicu.Zajed na diagnostiku.Měl jsem to samé u X5 a byla tam chyba v záznamu o rychlosti.4ím rychleji jedeš tak tím víc by mělo řízení tuhnout.
Na kotoučích je vyražena minimální tlouštka.Takže je změř a uvidíš.
Pokud ti při vypnutí svítí kontrolka DSC tak je to OK.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 777
- Registrován: úte 31.10.2006 01:00
- Bydliště: Praha
Sevas, s tym volantom mam presne tiez take pocity ake mas ty. Ja mam 330iA 12/2001. Servis technik mi vravel ze mam byt opatrny pri toceni volantu na mieste a prilis nezatazovat a netocit na mieste volantom. Trocha ma to znepokojuje ale co uz. Pri vyssich rychlostiach sa ma podla mna aj tak drzat volant oboma rukami. 

To, ktore som skusal bolo 2004. Na mieste a do 30km/h tazke servo - udajne to je u tychto trojek proste tak. Je tam teda servotronic?
Pri vyssej rychlosti by sa naopak ziadalo viac pritvrdit, pretoze az prilis kopiruje vozovku a clovek ma problem ukludnit auto.
Co sa tyka turba - pokial sa s tym dobre zaobchadza a turbo nedostava soky (treba ho nechavat zohrievat a tiez vychladnut po dlhej rychlej jazde), vydrzi velmi dlho - aj 300 000 km, podla vyjadrenia znameho. 330tka ma udajne lepsie turbo ako 320, ktora ho ma dost poddimenzovane. Aky mate na to nazor?
Pri vyssej rychlosti by sa naopak ziadalo viac pritvrdit, pretoze az prilis kopiruje vozovku a clovek ma problem ukludnit auto.
Co sa tyka turba - pokial sa s tym dobre zaobchadza a turbo nedostava soky (treba ho nechavat zohrievat a tiez vychladnut po dlhej rychlej jazde), vydrzi velmi dlho - aj 300 000 km, podla vyjadrenia znameho. 330tka ma udajne lepsie turbo ako 320, ktora ho ma dost poddimenzovane. Aky mate na to nazor?